Diskuze
Automobilky se probírají ze snu o elektřině. Ropa je stále nejjistější
Děkujeme za pochopení.
J16a90n 76J43e42m66e69l94k71a
Já bych to neviděl tak černě. Toyota Yaris hybrid je tady. Vyřešená. Za 350 tisíc. Bydlet ve velkém městě se zácpama - není co řešit.
V85í48t 32O31ž23a50n17a
není to snazší, vodík uniká skrz stěny nádoby z jakéhokoli materiálu
J29a94r37o34m84í51r 23V64e90g62r
Jezdím na elektřinu přes 30 let 20 let starým vozem, kterým ujedu přes 500 km na jedno nabití. Můžete se přijet podívat na AMPER do Brna, budeme tam.
Řekl Vám někdo jak musí být čistý vodík pro palivové články? Víte kolik takový vodík stojí? Znáte účinnost palivových článlků a jejich cenu a hmotnost?
Baterie jsou již dnes dostatečné a pokud by byla větší poptávka, jejich parametry by šly rychle nahoru a cena prudce dolu.
Konstrukce elektromobilu je velmi jednoduchá a energeticky mnohem výhodnější, než jakýkoli čmoud. Pokud zjistíte, co elektřina vše dokáže, budete k ní vzhlížet jinak , jak si zaslouží.
Trochu o tom víme, přijďte mezi nás.
J88i64ř92í 79K86o18c85u85r21e85k
Vodík v palivovém článku, článek vyrobí elektřinu? Důležité je JAK se vyrábí vodík.
a) z ropy. Benzín a nafta taky. To bychom si pomohli jako jak?
b) ze zemního plynu. Je mnohem méne energeticky náročnější pálit přímo metan než z něj vyrábět vodík. Skladování metanu problém není. U vodíku jich je víc než dost. Jeho molekula je tak malá, že projde sklem i železem.
c) elektrolýzou vody. Proč nejezdit na elektřinu rovnou? I ta prastará olověná baterie má lepší výtěžnost vložené energie.
c) pyrolýzou vody. Fajn, tady potřebujeme vyvinout jaderný reaktor, který v tomhle režimu pojede, aniž by vybouchl.
F76r55a73n62t19i33š58e28k 65K28u65b95i47š
Dekuji za plodnou diskuzi, pokud se alespon nekdo zamyslel nad tim co jsem psal a skusil se chvili divat z meho uhlu pohledu (a treba s nim i nesouhlasil), tak to melo smysl a nebyl to ztraceny cas tim, ze jsem se snazil odpovedet na vsechno.
Ano, jsem fanda do elektromobilu a tesi me ze v teto republice takovych lidi pribyva, ikdyz ne moc rychle :-)
.
A jeste je tu jeden duvod proc si automobilky Tesla Motors tolil vazim: krom toho ze je to prvni automobilka, ktera dela jen elektromobily, maji taky nejlepsiho sefa co jsem kdy poznal (doporucuji najit si nejake videa s nim a pochopite :-) ). Pan Elon Musk, ktery vede Tesla Motors, vede take SpaceX, coz je prvni soukroma firma, ktera zacla zasobovat ISS na obezne draze a za dva roky by taky krome zasob mela zacit vozit astronauty na ISS (a nahradit tak doslouzivsi raketoplany). Cena jejich raket je zhruba polovicni az tretinova vuci konkurenci (coz jsou vladni projekty jako treba Space Shuttle, Ariane V, Soyuz, atd...). Krome toho take vyviji znovupouzitelne rakety, ktere by cenu srazily jeste niz (viz http://www.youtube.com/watch?v=WFAfF1aTjNI). Krome Tesly a SpaceX pan Musk zalozil take Paypal, ktery jiste jiste vsichni dobre zname (Paypal byl prodal firme eBay za 1.5 miliardy dolaru) a pred tim jeste Zip2 coz uz tak zname neni, ale presto to byla velice uspesna firma, kterou koupil Compaq. On si proste libuje v technologickych firmach a zameruje se na segmenty trhu, ktere predtim jeste vubec neexistovaly... Nebyt jeho a Tesly Roadster, tak by tady nebyl zadny Nissan Leaf, Mitsubishi i-MiEV, Chevrolet Volt (a dalsi).
F44r53a41n55t43i63š77e22k 51K78u77b15i11š
mimochodem SpaceX prave dnes slavi 11 let svoji existence
http://www.youtube.com/watch?v=ujX6CuRELFE&feature=youtu.be
.
Mars na nas ceka
L91u97k39á45š 45V11a63ň40u72r30a
Malý elektromobil do města bude mít smysl, pokud bude za cenu srovnatelnou s cenou benzínového auta. A to i za podmínky, že auto bude stát dotovat. Jediný smysl je snížení emisí. Ale je otázkou, zda třeba auto na zemní plyn nebude lepší. Kamarádka má elektrický Favorit odkoupený od pošty a v podstatě je to standardní auto, které má v motorovém prostoru místo spalovacího motoru elektrický a několik baterií. Převodovka je ponechaná. Baterie je potřeba občas měnit, ale jinak je to bezúdržbové. Provozní náklady směšné, dojezd něco přes 100km.
T74o25m61á91š 93H98o72l96i91č
Náklady sú smiešne lebo neplatí daň. V momente keď nadkritické množstvo ludí prejde na elektrinu prejde na ňu i daň a potom sa vám nepredraží len nabíjanie autíčka,ale i svietenie doma,vypisovanie na nete a podobne. Predstavte si takú 150-200 percentnú daň na 1 kWH a potom Vám dojde ako na elektromobiloch "ušetríte."
P26a21v44e43l 75O40t52i56s18k
přesně tak, a mně se nechce vyhodit 100 000 jen tak za teoreticky ekologický vůz, protože realita je jiná a automobilky to vědí, že to žádná díra do světa, na které by zvýšili zisk , není. A protože o to jde především tak při současných technologiích od toho upouštějí.
F63r14a93n83t13i31š66e30k 35K81u29b93i83š
Ze by na tom nezvysili zisk? wow :-)
Prave naopak, si myslim ze zisk na tom jde udelat dobry, Tesla Roadster se vyrabel s gross marginem 22%, Tesla Model S ma namireno na 25% gm.
P50a70v33e66l 39O81t70i82s23k
A s tou spotřebou energie, u jednoho auta je sice relativně malá, ale vemte si kolik je dnes aut v evropě, tak kdyby polovina přešla na el. mobily a ještě k tomu by většina nabíjela v noci tak to máte v součtu takový odběr že by na to nejspíš nestačily sítě a to znamená další obrovské náklady a velké automobilky to moc dobře ví. i to je jeden z důvodů proč od toho upouštějí a nelze momentálně udělat dobíjecí místa ve stylu čerpačky protože to trvá dlouho takže opravdu musí mít každý svoje a jak to uděláte na sidlištích v centrech měst apod.
D78a81n85i88e89l 56T64o63m14e92k
Já si spíš říkám, že by to byla šance, jak řešit zatížení sítě ekologickými zdroji. Kdyby se baterky v autě vyměňovaly, tak by se nabíjely kdykoliv, když by to bylo vhodné z hlediska rovnováhy v síti.
P54a54v75e68l 35O89t21i40s35k
A co se týče těch baterií jak jsem četl že by vydržely 20 let, je nesmysl baterie stárnou ostatně jako všechno i když se nepoužívá. A jedna z praxe u Nás v Ostravě máme několik elektro busů a moc se neosvědčili, malý dojezd a i na rychlonabíjení to trvá nějakých 2 hodiny a koukali byste jak se zkracuje dojez v zimě a proč používáte více spotřebičů, jako topení apod, a bateriím se v mrazu samozřejmě snižuje kapacita a dost takže z deklarovaného dojezdu máte rázem o třetinu méně.
P73e72t89r 76N96e41h70a72s20i19l
Asi kvůli té zimě kupují v Norsku daleko víc elektromobilů, než u nás....
Protože podle vašeho argumentu by ani nevyjeli z garaže.
P11a69v84e34l 49O34t22i97s24k
Tak tady čtu jak se tady dohadujete, tak něco přispěju už jsem ráno psal tady proč el. mobily neletí a to energetické náklady výroby a spotřeba energie, a není to z mé hlavy dělala na to studii universita ve Švédsku.Došli v podstatě k názoru že kdyby došlo k masovému rozšíření v evropě, tak současná moderní klasická auta jsou celkově ekologičtější.
M41i19r65o71s77l36a49v 38B73u12d96a
Já se jen bavím nad zastánci elektromobilů Pánové, když je to tak dokonalé, tak proč to lidé nekupují, Je to velice jednoduchá otázka. Když je to tak levné, úžasné, dokonalé tak snad na to lidé budou reagovat. Proč se tak neděje? Protože to není tak, jak se to prezentuje a jak si zastánci myslí.
F76r27a51n45t19i50š88e15k 87K56u29b82i54š
Kde jste vzal ze je to tak levne? Levny je sice provoz, ale ne porizovaci cena, ta pro Teslu S je ve srovnatelne kategorii jako Nemecke znacky, napr BMW 5-kova rada.
Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano
„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...
Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu
Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG
Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...
Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně
Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
VW chystá restart v Číně. Nový koncept jsme prozkoumali jako jediní na světě
Exkluzivně Andreas Mindt, obrovský sympaťák a nadšený autař s šéfdesignérskou tužkou značky Volkswagen obchází...
Toyota slaví, je novou dvojkou českého trhu
Domácí automobilka Škoda Auto je prakticky neotřesitelnou jedničkou českého trhu s novými...
Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt
Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...
První jízda novou Dacia Duster. Odolný klasik dostal místo dieselu hybrid
Dacia Duster prošla ve třetí generaci výraznou proměnou. I přes citelné změny v ceníku a nabídce...
KOMENTÁŘ: Do parkovací války se zapojují aktivisté, politici i městské části
Premium Parkovací barikády mají dvě strany. Na jedné jsou ti, kteří chtějí parkovat na ulici tak, jak jsou...