Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Automobilky se probírají ze snu o elektřině. Ropa je stále nejjistější

Světové automobilky se pomalu probírají ze snů o elektrickém pohonu a zkoumají jiné alternativy, jako jsou vodíkové články, nebo další úspory paliva. Začíná jim být jasné, že se samotnými elektromobily, které nemají šanci získat dostatek zákazníků, budoucí tvrdé emisní limity Evropské unie nesplní.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JJ

Já bych to neviděl tak černě. Toyota Yaris hybrid je tady. Vyřešená. Za 350 tisíc. Bydlet ve velkém městě se zácpama - není co řešit.

0 0
možnosti
VO

V85í48t 32O31ž23a50n17a

18. 7. 2013 11:19

není to snazší, vodík uniká skrz stěny nádoby z jakéhokoli materiálu

0 0
možnosti
Foto

Jezdím na elektřinu přes 30 let 20 let starým vozem, kterým ujedu přes 500 km na jedno nabití. Můžete se přijet podívat na AMPER do Brna, budeme tam.

Řekl Vám někdo jak musí být čistý vodík pro palivové články? Víte kolik takový vodík stojí? Znáte účinnost palivových článlků a jejich cenu a hmotnost?

Baterie jsou již dnes dostatečné a pokud by byla větší poptávka, jejich parametry by šly rychle nahoru a cena prudce dolu.

Konstrukce elektromobilu je velmi jednoduchá a energeticky mnohem výhodnější, než jakýkoli čmoud. Pokud zjistíte, co elektřina vše dokáže, budete k ní vzhlížet jinak , jak si zaslouží.

 Trochu o tom víme, přijďte mezi nás.

http://www.elektromobily-os.cz

2 1
možnosti
JK

Vodík v palivovém článku, článek vyrobí elektřinu? Důležité je JAK se vyrábí vodík.

a) z ropy. Benzín a nafta taky. To bychom si pomohli jako jak?

b) ze zemního plynu. Je mnohem méne energeticky náročnější pálit přímo metan než z něj vyrábět vodík. Skladování metanu problém není. U vodíku jich je víc než dost. Jeho molekula je tak malá, že projde sklem i železem.

c) elektrolýzou vody. Proč nejezdit na elektřinu rovnou? I ta prastará olověná baterie má lepší výtěžnost vložené energie.

c) pyrolýzou vody. Fajn, tady potřebujeme vyvinout jaderný reaktor, který v tomhle režimu pojede, aniž by vybouchl.

2 0
možnosti
FK

Dekuji za plodnou diskuzi, pokud se alespon nekdo zamyslel nad tim co jsem psal a skusil se chvili divat z meho uhlu pohledu (a treba s nim i nesouhlasil), tak to melo smysl a nebyl to ztraceny cas tim, ze jsem se snazil odpovedet na vsechno.

Ano, jsem fanda do elektromobilu a tesi me ze v teto republice takovych lidi pribyva, ikdyz ne moc rychle :-)

.

A jeste je tu jeden duvod proc si automobilky Tesla Motors tolil vazim: krom toho ze je to prvni automobilka, ktera dela jen elektromobily, maji taky nejlepsiho sefa co jsem kdy poznal (doporucuji najit si nejake videa s nim a pochopite :-)  ). Pan Elon Musk, ktery vede Tesla Motors, vede take SpaceX, coz je prvni soukroma firma, ktera zacla zasobovat ISS na obezne draze a za dva roky by taky krome zasob mela zacit vozit astronauty na ISS (a nahradit tak doslouzivsi raketoplany). Cena jejich raket je zhruba polovicni az tretinova vuci konkurenci (coz jsou vladni projekty jako treba Space Shuttle, Ariane V, Soyuz, atd...). Krome toho take vyviji znovupouzitelne rakety, ktere by cenu srazily jeste niz (viz http://www.youtube.com/watch?v=WFAfF1aTjNI). Krome Tesly a SpaceX pan Musk zalozil take Paypal, ktery jiste jiste vsichni dobre zname (Paypal byl prodal firme eBay za 1.5 miliardy dolaru) a pred tim jeste Zip2 coz uz tak zname neni, ale presto to byla velice uspesna firma, kterou koupil Compaq. On si proste libuje v technologickych firmach a zameruje se na segmenty trhu, ktere predtim jeste vubec neexistovaly... Nebyt jeho a Tesly Roadster, tak by tady nebyl zadny Nissan Leaf, Mitsubishi i-MiEV, Chevrolet Volt (a dalsi).

1 1
možnosti
FK

mimochodem SpaceX prave dnes slavi 11 let svoji existence :-)

http://www.youtube.com/watch?v=ujX6CuRELFE&feature=youtu.be

.

Mars na nas ceka ;-)

0 0
možnosti
LV

Malý elektromobil do města bude mít smysl, pokud bude za cenu srovnatelnou s cenou benzínového auta. A to i za podmínky, že auto bude stát dotovat. Jediný smysl je snížení emisí. Ale je otázkou, zda třeba auto na zemní plyn nebude lepší. Kamarádka má elektrický Favorit odkoupený od pošty a v podstatě je to standardní auto, které má v motorovém prostoru místo spalovacího motoru elektrický a několik baterií. Převodovka je ponechaná. Baterie je potřeba občas měnit, ale jinak je to bezúdržbové. Provozní náklady směšné, dojezd něco přes 100km.

2 1
možnosti
TH

Náklady sú smiešne lebo neplatí daň. V momente keď nadkritické množstvo ludí prejde na elektrinu prejde na ňu i daň a potom sa vám nepredraží len nabíjanie autíčka,ale i svietenie doma,vypisovanie na nete a podobne. Predstavte si takú 150-200 percentnú daň na 1 kWH a potom Vám dojde ako na elektromobiloch "ušetríte."

0 0
možnosti
PO

P26a21v44e43l 75O40t52i56s18k

14. 3. 2013 19:20

přesně tak,  a mně se nechce vyhodit 100 000 jen tak za teoreticky ekologický vůz, protože realita je jiná a automobilky to vědí, že to žádná díra do světa, na které by zvýšili zisk , není. A protože o to jde především tak při současných technologiích od toho upouštějí.

0 0
možnosti
FK

Ze by na tom nezvysili zisk? wow :-)

Prave naopak, si myslim ze zisk na tom jde udelat dobry, Tesla Roadster se vyrabel s gross marginem 22%, Tesla Model S ma namireno na 25% gm.

0 0
možnosti
PO

P50a70v33e66l 39O81t70i82s23k

14. 3. 2013 18:05

A s tou spotřebou energie, u jednoho auta je sice relativně malá, ale vemte si kolik je dnes aut v evropě, tak kdyby polovina přešla na el. mobily a ještě k tomu by většina nabíjela  v noci tak to máte v součtu takový odběr že by na to nejspíš nestačily sítě a to znamená další obrovské náklady a velké automobilky to moc dobře ví. i to je jeden z důvodů proč od toho upouštějí a nelze momentálně udělat dobíjecí místa ve stylu čerpačky protože to trvá dlouho takže opravdu musí mít každý svoje a jak to uděláte na sidlištích  v centrech měst apod.

0 1
možnosti
DT

Já si spíš říkám, že by to byla šance, jak řešit zatížení sítě ekologickými zdroji. Kdyby se baterky v autě vyměňovaly, tak by se nabíjely kdykoliv, když by to bylo vhodné z hlediska rovnováhy v síti.

0 0
možnosti
PO

P54a54v75e68l 35O89t21i40s35k

14. 3. 2013 17:54

A co se týče těch baterií jak jsem četl že by vydržely 20 let, je nesmysl baterie stárnou ostatně jako všechno i když se nepoužívá. A jedna z praxe u Nás v Ostravě máme několik elektro busů a moc se neosvědčili, malý dojezd a i na rychlonabíjení to trvá nějakých 2 hodiny a koukali byste jak se zkracuje dojez v zimě a proč používáte více spotřebičů, jako topení apod, a bateriím se  v mrazu samozřejmě snižuje kapacita a dost takže z deklarovaného dojezdu máte rázem o třetinu méně.

1 1
možnosti
PN

Asi kvůli té zimě kupují v Norsku daleko víc elektromobilů, než u nás....

Protože podle vašeho argumentu by ani nevyjeli z garaže.

1 1
možnosti
PO

P11a69v84e34l 49O34t22i97s24k

14. 3. 2013 17:47

Tak tady čtu jak se tady dohadujete, tak něco přispěju už jsem ráno psal tady proč el. mobily neletí a to energetické náklady výroby a spotřeba energie, a není to z mé hlavy dělala na to studii universita ve Švédsku.Došli v podstatě k názoru že kdyby došlo k masovému rozšíření v evropě, tak současná moderní klasická auta jsou celkově ekologičtější.

1 1
možnosti
MB

Já se jen bavím nad zastánci elektromobilů;-D Pánové, když je to tak dokonalé, tak proč to lidé nekupují, Je to velice jednoduchá otázka. Když je to tak levné, úžasné, dokonalé tak snad na to lidé budou reagovat. Proč se tak neděje? Protože to není tak, jak se to prezentuje a jak si zastánci myslí.

0 0
možnosti
FK

Kde jste vzal ze je to tak levne? Levny je sice provoz, ale ne porizovaci cena, ta pro Teslu S je ve srovnatelne kategorii jako Nemecke znacky, napr BMW 5-kova rada.

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano

17. dubna 2024,  aktualizováno  18.4 16:25

„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně

22. dubna 2024

Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

VW chystá restart v Číně. Nový koncept jsme prozkoumali jako jediní na světě

24. dubna 2024

Exkluzivně Andreas Mindt, obrovský sympaťák a nadšený autař s šéfdesignérskou tužkou značky Volkswagen obchází...

Toyota slaví, je novou dvojkou českého trhu

26. dubna 2024

Domácí automobilka Škoda Auto je prakticky neotřesitelnou jedničkou českého trhu s novými...

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

První jízda novou Dacia Duster. Odolný klasik dostal místo dieselu hybrid

25. dubna 2024

Dacia Duster prošla ve třetí generaci výraznou proměnou. I přes citelné změny v ceníku a nabídce...

KOMENTÁŘ: Do parkovací války se zapojují aktivisté, politici i městské části

25. dubna 2024

Premium Parkovací barikády mají dvě strany. Na jedné jsou ti, kteří chtějí parkovat na ulici tak, jak jsou...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!