Diskuze

Obří dodavatel autoprůmyslu věští průšvih. Trh klesá, nevěří ani baterkám

Německý koncern Continental, který patří k největším světovým dodavatelům součástí pro autoprůmysl, připravuje změny. Chce se připravit na dramatické výzvy, kterým odvětví čelí a bude proto měnit strategii. I když Continental zavelí výrazně směrem k elektromobilitě, paradoxně do jeho plánů nezapadají baterie.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
OP

Podle článku to vypadá, že firmu nevedou žádní hlupáci. Že trh klesá, není žádná katastrofa, katastrofou je představa trvalého růstu

2 0
možnosti
JH

Technický problém elektromobilů jsou baterky, které na kg hmotnosti pojmou zlomek energie ve srovnání s tekutými palivy. Všichni velcí hráči (nejen Continental) jsou opatrní, protože ví, že elektromobil je ekonomicky nekonkurenceschopný a do významné části dopravy (kamiony, většina podnikatelské sféry) zatím nepoužitelný. A toto ani politici ani zelení fandové větším sankcionováním spalovacích motorů nezmění. Jen bude doprava a vše od ní se odvíjející (takže všechno) významně dražší.

Řešení je podpora výzkumu nových technologií uložení elektřiny a ne sankcionování stávajícího stavu, což je dnes bohužel realita mezi politiky.

3 0
možnosti
MV

a především podpora výzkumu generace elektrické a mechanické energie, resp. jejich transformace z jiných zdrojů

0 0
možnosti
MK

Šikovná strojírenská firma se může věnovat výrobě komponent pro jaderné elektrárny, protože, pokud má být splněn limit CO2, tak jiné řešení při plné elektrifikaci vozového parku a dodávce tepla možné není. Ale v Německu to asi nepůjde, to má zvláštní politiku. Chová se stejně, jakoby v době hladomoru zakazovali sít obilí a směl by se pěstovat jen salát.

3 0
možnosti
VV

Na tato léta se bude zpomínat jednu ́ou jako na Zlatá.

To co přijde, bude nuda. A chudé země? Kde se kupují max ojetiny?

Ještě že žiji v usa.

0 1
možnosti

Zpomalení růstu až mírný pokles vůbec nemůže vadit.

Nic nemůže udržitelně růst neustále, na neustálý růst nejsou ani kvalifkovaní pracovníci, tak proč se dočasného poklesu bát ?

2 0
možnosti
MB
VV

Že elektroauta ( v jednom jsem docela dost pojezdil, jsou NESMYSL jsem psal už víckrát. Bude to vysoce prodělečný podnik pro celý německý automobilový průmysl. Vyloženě ztrátové. To bude propadák i v Čechách a jeden z důvodů nadcházející krize v Evropě.

Elektroauta vyzkoušela snad skoro každá automobilka na světě. Včetně Forda, koncernu GM který vyrábí ještě jejich Chevy Volt, Chrysler dokonce mnoha modely, ale i Nissan, Toyota je má, Honda, a mnohé jiné.

NIKDO je nevyrábí seriově nebo ve velkém (Nissan Leaf promine) nebo jako hlavní produkt. Okrajově ano. a dokonce i v Evropě. Ovšem rozjet to ve velkém je sebevražda. Porovnávat s Teslou nelze ani v jednom aspektu. Tesla ještě dosud nevyrobila ziskové auto. Na každém prodělává minimálně 4.000 dolarů ale dnes spíš značně víc.

Ani zázračná baterka neexistuje. Její cena versus životnost je rozhodující.

0 2
možnosti
OU
MD

Jakmile bude dostatek elektromobilu, tak se urcite nabijeni ba stanivich zdrazi..zejmena to “rychle” dobijeni bude stat formou priplatku ranec.

0 0
možnosti
OF

Hlavně bude nutné někde vybrat spotřební daň na údržbu silnic, případně výstavbu nových. Takže i kdybychom teoreticky jezdili na "levnější" elektřinu, budeme zase muset platit nějakou třeba roční daň z provozu auta, protože jinak stát nebude mít peníze na silnice.

0 0
možnosti
MS

Zákony trhu fungují, i když politici předstírají, že jsou chytřejší. Obyčejné auto za 350.000 Kč? Nekoupíte, nesplňuje normy. Kupte si jiné, za 500.000 Kč nebo ještě lépe elektromobil za 900.000 Kč. A tak se stane, že jedni najednou na nové nemají, a druzí váhají, co si vlastně mají koupit, aby jim to legislativa za pár let nezakázala používat. V momentě nejistoty je normální, s takovou koupí počkat.

5 0
možnosti
VB

chudáci lidi, najednou kvůli politkům nemají na nová auta, tak si je měli koupit, ještě když na ně měli, možná by ani politici nezpřísňovali limity, kdyby jezdili všichni novými auty, které málo smrdí

0 4
možnosti
JF

J25i36r47i 14F62i42n15k

14. 8. 2019 16:25

Trh stagnuje po osmi letech kontinuálního růstu.

Katastrofa! Konec! Zla EU!

4 0
možnosti

Když by skončilo EU byl by to průšvih.Je třeba aby skončila nynější garnitura poslanců EU,která vymýšlí ptákoviny.Kdysi jsem tvrdil že se inpirovali u RVHP ale mýlil jsem se,oni ho v nesmyslných nařízeních daleko překonávají.

1 5
možnosti