Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Diskuze

Čína útočí elektroauty. Má rekordní export a plánuje továrny v Evropě

Vývoz elektromobilů z Číny v listopadu meziročně vzrostl o 165 procent na měsíční rekordní hodnotu 3,2 miliardy dolarů (72,9 miliardy Kč). Do Evropy ho směřovalo téměř 70 procent. S odkazem na údaje čínské celní zprávy o tom informovala agentura Bloomberg. Zásluhu na tomto vývoji mají také evropské automobilky, které do Číny převedly výrobu.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
KL

Z EU se stalo společenství rozvojových zemí. Děkuji EK.

0 0
možnosti
MJ

Tohle musel vidět každý, kdo zná aspoň základní kupecké počty a nežije v naprosté bublině. Nicméně asi málokdo počítal s tím, že to bude tak rychlé. Jsem zvědav, čím chtějí tem čínským výrobcům evropské automobilky konkurovat, když to budou Číňané v EU už i vyrábět, takže jim ani lobbing u politiků za "celní podkopy" nepomůže. Můžeme si tedy u konkurenceschopnosti škrtnout předem prodejní cenu, pružnost výroby, nebo strategickou výhodu v podobě důležitých surovin, protože i ty plastové granuláty se vyrábějí ve velkém právě v Číně, natož pak jiné vzácnější suroviny nutných pro výrobu u EV. Evropským automobilkám už tady nezbylo žádné eso v rukávu, takže lze pouze očekávat jejich slučování, aby se na trhu vůbec nějak udržely. Na nějakou oddanost ke značce bych tady nespoléhal. Ale ta snaha toho zoufalého skoku do zadnice Číny v podobě přesunutí výroby tam, je už spíše úsměvná. Přežijí pouze značky zaměřené na supersporty pro bohaté. Původní loga evropských automobilek budou použita pouze na čínské výrobky stejně, jako dopadly mnohé, dříve zvučné značky v oblasti elektroniky a jak se to nyní děje třeba v Rusku u Lady. Ale tak to očividně EU chce.

1 1
možnosti
FL

Jeste je tu jedna drobnost: zakaznik. Ja osobne cinske auto fakt ne, mam je rad stejne jako russy.

0 0
možnosti
GK

To platí pouze pro ty, kteří si to mohou dovolit. Naprostá většina koupí to, co je levnější a současně přijatelně kvalitní.

2 0
možnosti
PB

P49e45t63r 63B86a63r45t38o65š

30. 12. 2022 15:24

Smutny konec jedne vyspele spolecnosti. Az v EU zkrachuji podniky, a ony zkrachuji, tak uz sem nebude nic vozit ani Cina.

2 0
možnosti
GK

Již krachují nebo přesouvají výroby, zatím z důvodu cen energií. Emisní povolenky si hodila na krk pouze hloupá Evropa. Energeticky náročné výroby (výroba kovů, např. hliníku, oceli, dále chemická výroba) v Evropě končí nebo se přesouvají, např. do USA. EU toho začíná dovážet čím dál, tím více. Co jsme dříve vyrobili, dnes dovážíme a jiným za to platíme.

1 0
možnosti
MK

Divne, elektroauta prece nikdo nechce a nekupuje, a evropske automobilky, co je vzrabi kvuli nim maji zkrachovat.... a tady se pise, jak diky nim cinske automobilky raketove rostou....

3 1
možnosti
MG

M98i50r70e61k 78G87a21j55e26r

30. 12. 2022 12:34

Ono se také píše, že stát vždy peníze jen prohospodaří a nemá šanci v jakémkoliv podnikání uspět proti soukromým firmám.

BYD je firma vlastněná a vedená státem.

1 2
možnosti
AB

A50l91e27š 66B41a51j90e23r

30. 12. 2022 9:41

a to ještě nezačal působit efekt výrazně levnějších surovin z Ruska :-P

1 0
možnosti
AK

K čemu to bude když nebude kde nabíjet??Už jen ty nabíjecí stanice jsou roztroušeny jak vrabci po krjině a navíc ty ceny energií tomu dají ještě hezky zabrat.Nebudu se divit,že cena 1Kwh u takové nabíjecí stanice vyšplhá někde k 70 až 90 Kč a kolik že potřebujet na nabyrí 80% Kwh??Tak že všichni hrr a kupujte ty elektrické nesmysly!!!Zatím je nejdražší baterie a ještě dlouho bude.A likvidace není v ceně baterie tu si bude muset každý zaplatit sám hezky ze svého a všichni víme,že ta cena je hezky vysoká!!Tak hurá do nesmyslů!!

3 2
možnosti
MG

M12i50r85e77k 32G93a57j28e35r

30. 12. 2022 12:37

Na to je jednoduchá odpověď. Kdo nemá kde nabíjet, tak to kupovat nebude. Proto je o ně tak obrovský zájem v západní Evropě a mnohem méně u nás, kde většina lidí bydlí v bytech a o cenách elektřiny nerozhoduje ani trh, ani rozum.

1 0
možnosti
GK

Sleduji to se značnou škodolibostí. EU si vymyslela Green Deal a další aktivistické nesmysly, většina automobilek naskočila na "zelenou vlnu" s vizí státních dotací a všemožných podpor. Málokdo z nich ovšem počítal s tím, že trh ovládnou rudí bratři z Číny. To je překvapení, že...

Někteří naivové možná doufají v cla. Zapomeňte, to by znamenalo obchodní válku s Čínou, což si Evropa nemůže dovolit. Jiní budou možná čekat snížení ceny evropských aut. Zapomeňte, evropské náklady jsou vždy vyšší a Číňané mají levné materiály na výrobu baterií. Jednak ovládli mnohé africké doly, jednak mají vlastní lithium (přičemž někde jsem četl, že mají zakázáno vyvážet lithium jako materiál, pouze ve formě hotových baterií, na kterých je vyšší přidaná hodnota). Evropa je v oblasti elektroaut proti Číně neschopna konkurence. Už vám dochází, co jste způsobili, soudruzi v Bruselu?

8 0
možnosti
JH

Jak málokdo?

Všichni věděli že Čína elektropohon umí a mají náskok.

A proto bylo klíčové aby EU výrobci využili ten krátký čas který zbýval číňanům než se naučí dělat zbytek auta v EU kvalitě, na získání know-how v elektropohonu kde EU zaostávala. A ono se to potkává. Za 3-4 roky než to Číňani rozbalí klesne cena EU elektra na konkurenceschopnou úroveň.

0 1
možnosti
RM

Dobrá zpráva, Číňani se vydali slepou cestou.

3 1
možnosti
LV

L71e87o74š 93V33a66c75e22k

30. 12. 2022 0:22

"Naším nepřítelem jsou spalovaky" . To Číňanům nejde, navíc spalovak je levnější a má větší užitnou hodnotu. Paradoxně je i ekologičtější, nemá výrobně náročnou baterií plnou toxických látek a je mnohem lehčí. Nebýt hlupáků v EU a v členských státech včetně té naší, nemá elektronesmysl šanci.

8 1
možnosti
MG

M64i20r83e42k 38G36a88j23e53r

30. 12. 2022 12:43

Z omylu, že spalováky jsou levnější, vás nabídka čínských aut brzy vyvede.

1 0
možnosti
  • Nejčtenější

Škoda láká na nový elektrický Elroq. Máme fotky z provozu

23. května 2024

Exkluzivně Škoda Auto zveřejnila první oficiální siluetu zcela nového modelu Elroq. Maskovaný prototyp nafotil...

Návod na města bez nehod: přesednout na bicykly, zvýhodnit chodce, zpomalit

28. května 2024

Oběti dopravních nehod jsou tragickou součástí silničního provozu. Jako cosi krajně nechtěného,...

{NADPIS}

{LABEL} {POPISEK}

Volha se vrací. Čínská auta budou montovat na linkách místo škodovek

25. května 2024

Dobový seriál České televize, kde titulní roli hraje sovětská automobilová ikona, Volha 21 Carevna,...

Vzdušný zámek šampiona nízkých cen. Dacia Jogger umí být low-cost obytňákem

22. května 2024

Oblíbená rumunská značka nabízí své největší auto s alternativním pohonem na LPG, které svým...

{NADPIS}

{LABEL} {POPISEK}

Designová frajeřinka. Karavan pro milence jsme zapřáhli za ladný hyundai

27. května 2024

Je to domov na kolech, za kterým se lidé otáčejí. Minikaravan SteelDrop má kovový potah,...

Elektromobilní Airbus nebude. VW si vyvine laciný bateriový vůz sám

29. května 2024  14:01

Největší evropská automobilka Volkswagen bude vyvíjet levné elektromobily, aby mohla lépe...

Tmářství, nebo zdravý rozum? ČR má druhý nejnižší podíl registrací elektroaut

29. května 2024

Česko má druhý nejnižší podíl registrací nových osobních bateriových elektromobilů v Evropské unii....

Opel vrací do nabídky Combo se spalovákem. Jde na dračku

29. května 2024

Opel uvedl na trh vylepšenou verzi své malé dodávky Combo, která patří k nejprodávanějším modelům...

Espézetky máte jen půjčené od státu. Upravením či zakrytím riskujete řidičák

28. května 2024

I ti, kteří nesouhlasí s EU a dávají to najevo přeškrtnutím nebo přelepením unijního znaku na...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!