Baterkárny na baterky
Příběh české Gigafactory se nevyvíjí dobrým směrem. Volkswagen rozhodnutí o její stavbě v České republice opět odložil, neboť ekonomická realita v souvislosti s drahými energiemi a zvýhodněním výrobců v Číně a USA její realizaci v současné době prakticky vylučuje. Navíc na preferovaném místě v Líních u Plzně baterkárnu místní nechtějí. Otázkou je, k jakému rozhodnutí dospějí u koncernu Hyundai-Kia, který by nějakou baterkárnu pro továrny v Nošovicích a Žilině výhledově také potřeboval.
Polské blufování ve hře o baterkárnu. Česko je údajně ze hry, VW to vyvrací |
Problémy jsou ale i jinde. Britishvolt, start-up, který měl v úmyslu postavit gigafactory na severu Anglie o kapacitě 38 GWh, je jen krůček od bankrotu. Vrcholový management společnosti předložil žádost o přístup do řízeného úpadku a propustil většinu z 300 zaměstnanců. To je pro britský autoprůmysl skutečná rána, neboť pro to, aby Britové mohli zajistit budoucnost automobilek na svém území, potřebují alespoň čtyři takové baterkárny.