Diskuze
Brzdná dráha ze 100 km/h: rozdíl 14 metrů
Děkujeme za pochopení.
piča
piča
piča =>lllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllpiča
Pavel
Heh
Je to cele nesmysl. Pokud netestuji stroje, ale lide, jsou vysledky na nic.
Pri prumerne reakcni dobe 0,8-1,5 vteriny (v zavislosti na uhlu pohledu ridice) tj. 22 - 41 m jizdy je 14 m hluboko pod hranici chyby pri reakci ridice. Nebo-li 14 m rozdilu mezi nejkratsi a nejdelsi brzdnou drahou nema zadnou vypovidaci schopnost pokud neni doba reakce a zapoceti reakce zcela schodna (a to u cloveka mozne neni).
http://www.ped.muni.cz/winf/science/seminar/dv2001/mikulasek.htm
MaTa
Nic není tak černobílý
jak si většina přispěvatelů představuje. Při porovnání toho Matize a Carrery je opravdu nutno brát v úvahu určení vozu. Matiz bude mít opravdu problém brzdit z vyšších rychlostí, jelikož jeho brzdy NEJSOU určeny pro dlouhé zatížení - čím vyšší rychlost, tím delší zatížení - jasné. Začne totiž docházet přehřátí kotouče, který není schopen odvést teplo, v brzdovém obložení začne expandovat vzduch a odtlačovat brzdovou destičku od povrchu kotouče - tzv. fading. Ten však u kratší doby brzdění (třeba z 50 km/h) nemusí být vůbec znatelný. Je to vztaženo k nejčastějšímu užití vozu. Sporťák má brzdy dost tvrdé kvůli přesnému dávkování brzdného účinku a může tudíž dojít k prodloužení reakční doby nástupu brzd. S Matizem si dám bacha na dálnici, s Carrerou po městě. P.S. nemám ani jedno, vybral jsem namátkou. Jsou samozřejmě srovnatelná auta s lepšími a horšími brzdami.
barbudo
Základní kravina testu ...
... je v článku dokonce zmíněna ...
... nové pneumatiky ...
Condomer
většinou podle předpokladu
když se člověk podívá na výsledky, tak v celku odpovídají "pověrám" o bezpečnosti různých značek, velmi dobře si vede Mercedes a BMW, ostatně vlastně všechny německé značky, francouzské nic moc a celkem propadly tolik vychvalovaní asiati a US mastodonti
Radek
Re: Srovnávají
Srovnávají srovnatelné - všechna auta se mohou potkat na jedné silnici zároveň za sebou a náhle brzdit - pokud je rozdíl mezi nejlepším a nejhorším 14 metrů, znamená to že když jeden už stojí, druhlej při ujetí brzdné dráhy lepšího jede ještě tak 60km/h...
???
ABS
Jednou jsem musel z prudka dupnout na brzdu a ke konci se mi kola zablokovala a dřela se po silnici. To už by mi ani lepší brzdy nepomohly, pokud nemám ABS.
N.
Re: ABS
Na suche!!! rovne silnici je vzdy kratsi brzdna draha pokud nemas ABS! S ovladanim kol atd. atd. to uz je druhorada otazka. A na mokru, sněhu, ledu to je bezpredmetne, tam je jasne kratsi brzdna draha s ABS
petacx
jaka je rychlost auta na 28 metru - ktere neporidi zabrzdit na 28 metrech ale az na 37 metru ???
jedou 2 auta. na stejnem miste zacnou brzdit auto ktere jede rychlosti 50 km/h zastavi tesne pred prechodem. Jakou rychlosti prejede druhe auto prechod pokud jelo rychlosti 60 km/h
Dráha pro zastavení vozidla:
50 km/h 14 m 14 m 28 m
60 km/h 17 m 20 m 37 m
http://www.ibesip.cz/cs/Rychlost/Draha-pro-zastaveni-vozidla/ - www jaknatoo.blogspot com
maagoor22
Re: jaka je rychlost auta na 28 metru - ktere neporidi zabrzdit na 28 metrech ale az na 37 metru ???
co to plácáš??? není ti rozumět
dvin
test
to jako ti tzv. profesionální řidiči dupli na brzdu když míjeli strom, nebo jak to vlastně měřili? Nebyla by nějaká norma třeba podle EHK ??
Pete
v praxi je daleko důležitější údaj to, jak daleko se dívá řidič
Aneb jezdí se tak rychle, jak daleko vidím. Klidně i 200kmh, když je 400m přede mnou volno a odpovídá tomu silnice a hustota provozu. Ono to věčný omílání, že kdo jezdí rychle je vrahoun, je už trochu trapný.
Sice mozek není stavěnej na tak rychlý reakce, naštěstí ale lidi nejsou srny a mají dar situaci předvídat. Aspoň některý - to je rozdíl mezi dobrým a špatným řidičem. Ne rychlost.
karel
Re: v praxi je daleko důležitější údaj to, jak daleko se dívá řidič
c c c c c ....kdo chce jezdit rychle ať jde na okruh...v normálním provozu je rychlost nesmysl...nikdy nemůžeš předvídat všechno...a to jak píšeš kdy můžeš jet 200...tak to je možná na silvestra o půlnoci na našem nejnovějším úseku nějaký dálnice...takže si rychlý jízdy užiješ asi tak 12vteřin...
Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano
„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...
Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu
Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG
Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...
Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně
Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
VW chystá restart v Číně. Nový koncept jsme prozkoumali jako jediní na světě
Exkluzivně Andreas Mindt, obrovský sympaťák a nadšený autař s šéfdesignérskou tužkou značky Volkswagen obchází...
Toyota slaví, je novou dvojkou českého trhu
Domácí automobilka Škoda Auto je prakticky neotřesitelnou jedničkou českého trhu s novými...
Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt
Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...
První jízda novou Dacia Duster. Odolný klasik dostal místo dieselu hybrid
Dacia Duster prošla ve třetí generaci výraznou proměnou. I přes citelné změny v ceníku a nabídce...
KOMENTÁŘ: Do parkovací války se zapojují aktivisté, politici i městské části
Premium Parkovací barikády mají dvě strany. Na jedné jsou ti, kteří chtějí parkovat na ulici tak, jak jsou...
Jak na rychlou a jednoduchou večeři s rýží?
Díky své všestrannosti se rýže LAGRIS už dlouho stávají nedílnou součástí mnoha pokrmů z celého světa. Bez ohledu na to, zda se používají k...