- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Tak koukám, že volant už bude v budoucnu jenom čtvercový. U renaultu bude povolený i kosočtverec.
A páčka pod volantem na blinkry je také sprosté slovo.
Celkem BMW fandím, ale předehnat Teslu bude hodně dlouhý a náročný maraton. Nejde jen o baterie, jedy jakási střeva a játra, ale i o motor - srdce a řídící jednotku - mozek. To všechno na BEV specifické a všechno má v Tesle mnoho roků náskok. Například jenom elektromotorů mají několik typů. S permanentními magnety, s cívkami v rotoru i statoru, reluktanční motory... K tomu je potřeba odpovídající silová a řídící jednotka.
Infotainment a podobné legrácky jsou k ničemu, když tohle nebude dobře fungovat. No, držím palce, ale spíše to bude taková přetahovaná.
Už vím, co mi na tom autě vadí. Nemá nárazníky. Taková blbost a tak mi to zhnusilo vjem z auta.
Otázka je, kdo si to bude chtít koupit, když je to taková blbost.
Otázka je, nakolik se skutečnost bude lišit od vize, a kde v době uvedení vozu na trh bude Tesla. Zatím to vypadá, že evropské automobilky s těmi světovými spíš drží stopu než krok. Držme jim palce, aby se jejich představy naplnily a tu Teslu skutečně dohnaly.
(Anebo do toho hoďme vidle, vykašleme se na elektromobilitu a BMW může uvést x-tou řadu vozů se spalovacími motory, ve kterých nám ta Tesla nesahá ani po kotníky :-))
No tak jasně, jenomže vývoj jde jinudy. Nejde jen o BEV vs FOSV, ale o celou transformaci osobní mobility. Nevím úplně, jak to půjde dál, ale spalovací motory tam místo prostě nemají. S tím jsem si jistý.
Trochu vysvětlím. Potřebujete elektrickou energii k infotainmentu, k řízení mnoha dalších funkcí. Chcete auto, které si před příchodem můžete natemperovat, případně využívat pokročilé funkce při řízení, případně autonomní řízení. To vše je dnes na elektřinu. Není to na benzín nebo naftu. Takže budeme potřebovat pořád větší množství elektrické energie a pořád větší baterii, i když auto stojí. Mobil ani počítač také není na naftu, i když by to nejspíš s nějakým generátorem taky šlo. BEV je prostě jasná volba a největší překážkou jsou baterie. Jinak by to bylo už dávno.
To je tak "čistý design" až se mi to nelíbí. Snad jedině ta silueta auta, vnitřek bohužel vůbec.