Diskuze

BMW představuje vizi elektrické Neue Klasse, kterou chce dohnat Teslu

Automobilka BMW představila na mnichovské výstavě IAA Mobility 2023 koncept Vision Neue Klasse, který je předobrazem elektrické řady 3. Na silnice vyjede v roce 2025 a přinese zcela nový přístup z hlediska designu, ale i efektivity a zaměření na recyklaci.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
RM

Nevstoupíš dvakrát do stejné řeky.

0 0
možnosti
MM

Tak koukám, že volant už bude v budoucnu jenom čtvercový. U renaultu bude povolený i kosočtverec.

A páčka pod volantem na blinkry je také sprosté slovo.

0 0
možnosti
PHH

Celkem BMW fandím, ale předehnat Teslu bude hodně dlouhý a náročný maraton. Nejde jen o baterie, jedy jakási střeva a játra, ale i o motor - srdce a řídící jednotku - mozek. To všechno na BEV specifické a všechno má v Tesle mnoho roků náskok. Například jenom elektromotorů mají několik typů. S permanentními magnety, s cívkami v rotoru i statoru, reluktanční motory... K tomu je potřeba odpovídající silová a řídící jednotka.

Infotainment a podobné legrácky jsou k ničemu, když tohle nebude dobře fungovat. No, držím palce, ale spíše to bude taková přetahovaná.

3 1
možnosti
Foto

Už vím, co mi na tom autě vadí. Nemá nárazníky. Taková blbost a tak mi to zhnusilo vjem z auta.

4 2
možnosti
ZP

Otázka je, kdo si to bude chtít koupit, když je to taková blbost.

4 4
možnosti
AV

Otázka je, nakolik se skutečnost bude lišit od vize, a kde v době uvedení vozu na trh bude Tesla. Zatím to vypadá, že evropské automobilky s těmi světovými spíš drží stopu než krok. Držme jim palce, aby se jejich představy naplnily a tu Teslu skutečně dohnaly.

(Anebo do toho hoďme vidle, vykašleme se na elektromobilitu a BMW může uvést x-tou řadu vozů se spalovacími motory, ve kterých nám ta Tesla nesahá ani po kotníky :-))

4 2
možnosti
PHH

No tak jasně, jenomže vývoj jde jinudy. Nejde jen o BEV vs FOSV, ale o celou transformaci osobní mobility. Nevím úplně, jak to půjde dál, ale spalovací motory tam místo prostě nemají. S tím jsem si jistý.

Trochu vysvětlím. Potřebujete elektrickou energii k infotainmentu, k řízení mnoha dalších funkcí. Chcete auto, které si před příchodem můžete natemperovat, případně využívat pokročilé funkce při řízení, případně autonomní řízení. To vše je dnes na elektřinu. Není to na benzín nebo naftu. Takže budeme potřebovat pořád větší množství elektrické energie a pořád větší baterii, i když auto stojí. Mobil ani počítač také není na naftu, i když by to nejspíš s nějakým generátorem taky šlo. BEV je prostě jasná volba a největší překážkou jsou baterie. Jinak by to bylo už dávno.

4 2
možnosti

To je tak "čistý design" až se mi to nelíbí. Snad jedině ta silueta auta, vnitřek bohužel vůbec.

2 2
možnosti