Bentley se podobně jako další výrobci aut snaží přizpůsobit zpřísňujícím emisním limitům. Firma představila novou strategii Beyond100, která má urychlit vývoj modelů s elektrickým pohonem. „V příštím roce hodlá Bentley Motors v rámci této strategie uvést na trh dva hybridní vozy umožňující dobíjet baterii z elektrické sítě,“ upřesnila agentura Reuters.
Automobilka, která vyrábí jako jedna z posledních osobní auta s dvanáctiválcovými motory, už nabízí plug-in hybridní verzi svého SUV Bentayga, brzy má šestiválec s elektromotorem dostat také limuzína Flying Spur. Hybridizace se nevyhne ani svalnatému kupé Continental a modelu Mulsanne. Plně elektrický model má podle předběžných informací dorazit v roce 2025. A po roce 2030 už přepřahnou bentleye na elektřinu úplně a spalovací motory plánují opustit.
„Bentley se v průběhu jednoho desetiletí změní ze sto let starého výrobce luxusních automobilů v ukázkový příklad nového, udržitelného a plně etického přístupu k luxusnímu segmentu,“ uvedl výkonný ředitel firmy Adrian Hallmark.
„Bentley, na nějž zatím dohlíží šéf divize Porsche ve společnosti VW Oliver Blume, se od příštího roku stane součástí Audi, protože koncernový šéf VW Herbert Diess je přesvědčen, že zde má větší potenciál. S Bentleyem se nabízejí do budoucna lepší možnosti synergií především s ohledem na vývoj elektrického pohonu pro luxusní automobily,“ komentuje magazín Autoweek budoucnost značky, která v loňském roce oslavila století existence.
„Firma už v létě uvedla, že v Crewe zruší až tisíc pracovních míst, tedy téměř čtvrtinu své pracovní síly, protože přejde k elektrické mobilitě.“
Bentley Continental GT v akciTEST Opulentní kupé Bentley Continental GT za sedm milionů korun názorně vysvětluje, proč fenoménu automobilismu propadly miliony lidí na celém světě. Pan W. O. Bentley byl kdysi u toho. Čtěte dále. |
Autoweek připomíná, že koncern Volkswagen v rámci přechodu na masovou výrobu elektromobilů analyzuje budoucnost svých exkluzivních značek Bentley, Lamborghini, Bugatti a motocyklové Ducati: „Tři výrobci luxusních automobilů sice prodávají jen relativně malý počet vozidel, ale ta významnou měrou zatěžují celkovou bilanci koncernu s ohledem na emise CO2. V letošním roce se tyto vozy ještě zařadí mezi 5 %, která se do flotilových emisí nezapočítávají, nicméně v příštím roce už pro ně žádné úlevy nebudou.“
Bentley zdůrazňuje, že se chce stát „uhlíkově neutrální“ společností, tedy s nulovým dopadem na životní prostředí, během celého výrobního procesu do roku 2030. Cílem je, aby každý aspekt výroby, včetně dodavatelského řetězce, negeneroval znečišťující látky pro planetu. První mezikrok má naplánovaný do roku 2025 o 75 %, aktuálně pracuje na úplné eliminací plastů ve výrobě.
Jste v šoku? Automobilka tvrdí, že více než polovina zákazníků se už nějakou dobu vyptává: „Kdy dorazí elektrické Bentley?“