Diskuze
Autoškola nanečisto: Prošli byste závěrečnými testy? Otestujte se
Děkujeme za pochopení.
P64a91v37e18l 17Š93t62ě51r91b58a
Otázky 8 a 14 mi přijdou minimálně sporné. (není zřejmý počet pruhů)
8. Objíždím autobus přepravující děti a nebo jedu v pruhu kolem (tzn. neobjíždím)? ( + jak poznám, že tam ten autobus jen neparkuje?)
14. obdobně...ale tam dejme tomu půjdu podle toho blikání, protože nemohu vědět, jak vypadá situace před ním.
J66a23r63d18a 62Ř57e28z57á47č
Toto pravidlo se učilo už i sedmdesátých letech, kdy jsem dělal řidičák já. Semafory ruší svislé značky (Hlavní a vedlejší směry) a policajt ruší všechno, tedy i semafory.
V44l60a95d54i75m71í69r 69F98i36b67i17g82e70r
Takže v testu je prasácky značená křižovatka. Ale to v našich končinách není bohužel vyjimka ale spíš pravidlo.
Z73u72z54a97n33a 60M61a56r60e40š20o36v94á
Ne přímo prasácky( zbytečně silné slovo),ale hodně komplikovaně a nelogicky značená křižovatka.Jak vidět, může to být matoucí.Tvar hlavní silnice je velice důležitý údaj pro řidiče.A těsně pod ním umístěný semafor,který mu má být významem nadřazen.Tak to prostě logičtěji poskládat,aby to bylo na první dobrou jasné "jako facka".
Aby řidiči nemuseli, kromě bezpečné a ostražité jízdy ještě řešit chytáky a hlavolamy.
R34o59s15t64i92s93l76a56v 76C13a94h82a
Mam vypozorovano, ze spousta lidi by mela vratit ridicak. A to nepocitam rychlost, ale takove "banality" jako
- nedani prednosti protijedoucim pri odbocovani vlevo na semaforu
- nepouzivani blinkru
- neschopnost zipovat
- zrovna v sobotu muj smer UZ mel zelenou, kdyz do krizovatky vlitla dodavka, ktera uz musela mit nejakou chvili cervenou, nastesti jsem byl az treti v rade.
- kvuli zachranarske ulicce (tedy spise jeji neexistenci) by to bylo tak 95% lidi
- uz se mi stalo i to, ze u obchodniho centra se borec vyjizdejici z parkovaciho boxu dozadoval toho, abych mu dal prednost zprava, kdyz ja jsem parkovistem projizdel...
R41a45d34e92k 52H64a90n58k39a
Po první otázce/fotce jsem to vypnul. Není v ní nikde vidět tvar/směr hlavní silnice.
M91i43l88a13n 29R34h86e82i13n
1. Neni to nutne
2. Tvar hlavni silnice je zrejmy
J45o23s65e44f 74Š44o48l31t12e24s
Já se přiznám, že jsem nepochopil tu první otázku, proč bych měl mít přednost před modrým, když jsem sám zjevně na vedlejší se stopkou a ten modrý je protijedoucí vozidlo. Je to kvůli tomu, že vyjíždí z obytné zóny?
P88e93t26e95r 50H13u49s28z26á32r
Ano, ten, co vyjizdi z obytne pripadne pesi zony dava prednost vsem (je to jako vyjizdeni z parkoviste na silnici).
J66a87r54o45s45l93a67v 70M74a89c73h51a69i93n
Vy jste chytráci. Jak že není důležité to, co mají ostatní na semaforu? Zrovna jsem řešil s brněnskými komunikacemi nově nastavené křižovatky. Dřív tady bývalo že tramvaj jedoucí po mé levé straně a odbočující vpravo má přednost předemnou který jedu rovně. Dávám přednost. Nově začali křižovatky předělávat, prý že se jedná o kolizní situaci. Já mám zelenou a vedle mě stojí tramvaj blikající vpravo. Tramvaj má stůj. Podle BKOM mám tedy jet když mě zákon jasně říká že mám dávat přednost. Žádná výjimka že mohu jet pokud má tramvaj stůj v zákoně není. Já ani nemusím mít výhled na její semafor, prostě mám jen věřit tomu že ona má stůj, nevím jak ale mám tomu věřit když stojí. Takže vážení, ted nejde už o to co říká zákon, ale i o to jak to prezentuje autor křižovatky.
L98u59k69á75š 10K58ř57í14ž
Tak pokud vidím, že šalina nejede, tak jedu, ne? Osobně jezdím Brnem denně a ještě jsem asi nenarazil na situaci, že by šalině skočila "zelená" ve stejnou dobu jako autům. Buď je to jak píšete, že tramvaj má v době, kdy vám padne zelená "červenou", nebo naopak, že šalině padne "zelená" o pár vteřin dříve než vám, takže v době, kdy vám naskočí zelená je šalina už před vámi.
M42i87c44h50a96l 27B92u61ž26e83k
Neni otazka s dvojtou carou blbe? Nikde nemuzu najit ze se muze dvojta cara prejet pokud odbocuju mimo pozemni komunikaci.
L65u80k77á34š 20K98ř38í49ž
Přesně tak. To, že se přes dvojitou plnou nesmí odbočit mimo pozemní komunikaci (nebo ji naopak přejet při najíždění z místa mimo komunikaci) je naopak jediný rozdíl mezi "klasickou" a dvojitou plnou čárou.
J79á60c36h34y24m 51K56v11a50s52n79i51č25k72a
Co chceme žáky v autoškole učit? Chceme, aby jezdili bezchybně podle předpisů, nebo chceme, aby jezdili bezpečně?
Já bych byl radši, aby se jezdili bezpečně. A podle toho by také měly být koncipované otázky. Hned u té první člověk snadno chybuje, když si neuvědomí, že má přednost před vozidlem, které vyjíždí z obytné zóny. Udělat takovou chybu v ostrém provozu, aby ale neznamenalo vůbec žádné ohrožení bezpečnosti. Jen by takzvaně "pustil" modré auto. A takové otázky bych do testů nezařazoval. Pokud má žák chybovat, ať je to chyba, pro kterou by opravdu za volantem sedět neměl.
P19e83t21r 56P10r53u69s
Ta pravidla jsou navrzena tak, aby byl provoz bezpecny. Ze si kazdy dodrzuje co chce, protoze si mysli ze je to bezpecnejsi, prave zpusobuje problemy.
Konkretne tady modry nemuze vedet jestli neznate pravidla, chcete se vzdat prednosti, zastavil jste (obzvlast v kombinaci s obecnym neblikanim) a nebo jste jen vahavy ridic ktery se neumi rozjet. Vjet za takove situace do krizovatky pred vami je velmi neprijemne a take nebezpecne, protoze se kdykoli muzete rozjet a mate samozrejme prednost.
J57a66r11o37s28l80a44v 64N11e29d17o33m81a
Ono totiž jde o to někoho nachytat. Připadá mi, že v těch testech je každý druhý případ chyták a jde spíš o zmršené návrhy křižovatek, na kterých se vyřádili projektanti hodně posilnění nějakým silnějším nápojem. Zářný příklad je např. křižovatka po rekonstrukci v Kunovicích, kterou nakreslil projektant posílen nějakými bobulemi a který miluje kličky a obloučky.
J60a20r35o54s69l90a21v 72M14a26c50h18a68i50n
Takových křižovatek je v reálu mraky. Naučit se pravidlo pravé ruky zvládne i cvičená opice, z toho není potřeba dělat testy. Uchazeč o řidičák by měl právě zvládat ty špeky. Chápu že používat mozek některé jedince bolí a není to jejich oblíbená činnost, ale jinak to nejde.
Autofotka: Sen z plakátů v kotrmelcích. Mladíček v tunelu rozbil Ferrari F40
Symbol italské nenažranosti se již skoro čtyři dekády pokouší zabít své řidiče. Jízda s Ferrari F40...
Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt
Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Pražský vynález: dodávky ohlídá umělá inteligence, odpočítá jim parkování
Časomíry, umělá inteligence, která umí číst poznávací značky a kamery. Radnice Prahy 1 dokončila...
Fiat 500X je tajný tip z bazaru. Když měníte olej, vydrží věčně
Premium Kompaktní crossover je na trhu od roku 2014 a v roce 2018 prodělal facelift spolu s přechodem na...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Autosalon v Pekingu ukazuje, jak moc Čína ujela zbytku světa
„Auto není mrtvé a autosalony také ne. Když vidíte, kolik stovek influencerů a moderátorů, převážně...
Michelangelo špíny vystačí s málem. Zaprášená auta proměňuje v umělecká díla
Žádná plátna, žádné barvy. Američan Scott Wade si vystačí se štětcem a špinavými auty. Na jejich...
Tip pro autaře, na Prvního máje je veteránský závod s devadesátiletou tradicí
Okruh Českobrodský, slavný závod s devadesátiletou tradicí odstartuje svůj jubilejní ročník už...
Autosalon v Pekingu ukazuje, jak moc Čína ujela zbytku světa
„Auto není mrtvé a autosalony také ne. Když vidíte, kolik stovek influencerů a moderátorů, převážně...
Analýza: EU by k zastavení ataku elektromobilů z Číny potřebovala 50% cla
K zastavení přílivu levných elektromobilů z Číny by Evropská unie musela na dovoz těchto vozů...
Nespí vaše dítě? Přečtěte si, jak nespavost vyřešit
Nespavost a problémy se spánkem se v různé míře objevují až u 30 % dětí. Mohou se projevovat častým buzením, problémy s usínáním, brzkým vstáváním...