- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Otázky 8 a 14 mi přijdou minimálně sporné. (není zřejmý počet pruhů)
8. Objíždím autobus přepravující děti a nebo jedu v pruhu kolem (tzn. neobjíždím)? ( + jak poznám, že tam ten autobus jen neparkuje?)
14. obdobně...ale tam dejme tomu půjdu podle toho blikání, protože nemohu vědět, jak vypadá situace před ním.
Toto pravidlo se učilo už i sedmdesátých letech, kdy jsem dělal řidičák já. Semafory ruší svislé značky (Hlavní a vedlejší směry) a policajt ruší všechno, tedy i semafory.
Takže v testu je prasácky značená křižovatka. Ale to v našich končinách není bohužel vyjimka ale spíš pravidlo.
Ne přímo prasácky( zbytečně silné slovo),ale hodně komplikovaně a nelogicky značená křižovatka.Jak vidět, může to být matoucí.Tvar hlavní silnice je velice důležitý údaj pro řidiče.A těsně pod ním umístěný semafor,který mu má být významem nadřazen.Tak to prostě logičtěji poskládat,aby to bylo na první dobrou jasné "jako facka".
Aby řidiči nemuseli, kromě bezpečné a ostražité jízdy ještě řešit chytáky a hlavolamy.
Mam vypozorovano, ze spousta lidi by mela vratit ridicak. A to nepocitam rychlost, ale takove "banality" jako
- nedani prednosti protijedoucim pri odbocovani vlevo na semaforu
- nepouzivani blinkru
- neschopnost zipovat
- zrovna v sobotu muj smer UZ mel zelenou, kdyz do krizovatky vlitla dodavka, ktera uz musela mit nejakou chvili cervenou, nastesti jsem byl az treti v rade.
- kvuli zachranarske ulicce (tedy spise jeji neexistenci) by to bylo tak 95% lidi
- uz se mi stalo i to, ze u obchodniho centra se borec vyjizdejici z parkovaciho boxu dozadoval toho, abych mu dal prednost zprava, kdyz ja jsem parkovistem projizdel...
Po první otázce/fotce jsem to vypnul. Není v ní nikde vidět tvar/směr hlavní silnice.
1. Neni to nutne
2. Tvar hlavni silnice je zrejmy
Já se přiznám, že jsem nepochopil tu první otázku, proč bych měl mít přednost před modrým, když jsem sám zjevně na vedlejší se stopkou a ten modrý je protijedoucí vozidlo. Je to kvůli tomu, že vyjíždí z obytné zóny?
Ano, ten, co vyjizdi z obytne pripadne pesi zony dava prednost vsem (je to jako vyjizdeni z parkoviste na silnici).
Vy jste chytráci. Jak že není důležité to, co mají ostatní na semaforu? Zrovna jsem řešil s brněnskými komunikacemi nově nastavené křižovatky. Dřív tady bývalo že tramvaj jedoucí po mé levé straně a odbočující vpravo má přednost předemnou který jedu rovně. Dávám přednost. Nově začali křižovatky předělávat, prý že se jedná o kolizní situaci. Já mám zelenou a vedle mě stojí tramvaj blikající vpravo. Tramvaj má stůj. Podle BKOM mám tedy jet když mě zákon jasně říká že mám dávat přednost. Žádná výjimka že mohu jet pokud má tramvaj stůj v zákoně není. Já ani nemusím mít výhled na její semafor, prostě mám jen věřit tomu že ona má stůj, nevím jak ale mám tomu věřit když stojí. Takže vážení, ted nejde už o to co říká zákon, ale i o to jak to prezentuje autor křižovatky.
Tak pokud vidím, že šalina nejede, tak jedu, ne? Osobně jezdím Brnem denně a ještě jsem asi nenarazil na situaci, že by šalině skočila "zelená" ve stejnou dobu jako autům. Buď je to jak píšete, že tramvaj má v době, kdy vám padne zelená "červenou", nebo naopak, že šalině padne "zelená" o pár vteřin dříve než vám, takže v době, kdy vám naskočí zelená je šalina už před vámi.
Neni otazka s dvojtou carou blbe? Nikde nemuzu najit ze se muze dvojta cara prejet pokud odbocuju mimo pozemni komunikaci.
Přesně tak. To, že se přes dvojitou plnou nesmí odbočit mimo pozemní komunikaci (nebo ji naopak přejet při najíždění z místa mimo komunikaci) je naopak jediný rozdíl mezi "klasickou" a dvojitou plnou čárou.
Co chceme žáky v autoškole učit? Chceme, aby jezdili bezchybně podle předpisů, nebo chceme, aby jezdili bezpečně?
Já bych byl radši, aby se jezdili bezpečně. A podle toho by také měly být koncipované otázky. Hned u té první člověk snadno chybuje, když si neuvědomí, že má přednost před vozidlem, které vyjíždí z obytné zóny. Udělat takovou chybu v ostrém provozu, aby ale neznamenalo vůbec žádné ohrožení bezpečnosti. Jen by takzvaně "pustil" modré auto. A takové otázky bych do testů nezařazoval. Pokud má žák chybovat, ať je to chyba, pro kterou by opravdu za volantem sedět neměl.
Ta pravidla jsou navrzena tak, aby byl provoz bezpecny. Ze si kazdy dodrzuje co chce, protoze si mysli ze je to bezpecnejsi, prave zpusobuje problemy.
Konkretne tady modry nemuze vedet jestli neznate pravidla, chcete se vzdat prednosti, zastavil jste (obzvlast v kombinaci s obecnym neblikanim) a nebo jste jen vahavy ridic ktery se neumi rozjet. Vjet za takove situace do krizovatky pred vami je velmi neprijemne a take nebezpecne, protoze se kdykoli muzete rozjet a mate samozrejme prednost.
Ono totiž jde o to někoho nachytat. Připadá mi, že v těch testech je každý druhý případ chyták a jde spíš o zmršené návrhy křižovatek, na kterých se vyřádili projektanti hodně posilnění nějakým silnějším nápojem. Zářný příklad je např. křižovatka po rekonstrukci v Kunovicích, kterou nakreslil projektant posílen nějakými bobulemi a který miluje kličky a obloučky.
Takových křižovatek je v reálu mraky. Naučit se pravidlo pravé ruky zvládne i cvičená opice, z toho není potřeba dělat testy. Uchazeč o řidičák by měl právě zvládat ty špeky. Chápu že používat mozek některé jedince bolí a není to jejich oblíbená činnost, ale jinak to nejde.