Diskuze
Autoškola iDNES.cz úsporné jízdy: 1. nevytáčejte motor
Děkujeme za pochopení.
Mr.Tomash
Rady
tak tu
sa radi aby sme motor točily do otačok kde mam najviac sily a v tomto článku mtor točiť na male otačky . Tak kto ma teraz pravdu ?
like.n0.other
omg
tyhle clanky pisou blbci ktery o autech vedej kulovy...u svyho esca 16v radim 5 na stovce a spotreba je mnohhem mensi nez kdybych to tahal uz nekdy od 80kmh
Eleonora
Ekonomický favorit?
Mám favorita z roku 93 a jezdím na plyn. Při rychlosti nad 100km/h mi otáčky vylítnou na 3,5tis. Jak mám jezdit ekonomicky a snažit se ušetřit když se ta sviňa točí rychleji než holub na báni? Pomaleji jet nemůžu nebo mě ostatní vytlačí do pangejtu a na lepší auto bohužel nemám.
Hellborn
Ano, jistě...
Například s vysoko otáčkovou hondou budu jezdit kolem 2500-3000ot... o všem pouze dokud se nezahřeje! Pak šup k 8000...
Charlie
Točit točit točit!
Řadit v 2-2,5 tisících je u moderních motorů blbost. Moderní 16V motory otáčky potřebují. Například majitelé Opelů by mohli vyprávět, provozem v nízkých otáčkách odcházejí EGR ventili, zanáší se škrtící klapka, krokové motorky volnoběhu, takže to co uspoří na palivu zaplatí za opravu a možná ještě mnohem víc. Takže točit točit točit, ale přiměřeně.
Bitch
Kecy
Kterej blb tenhle článek stvořil??? Pak to dopadá jako u kamaráda, kterej s FAbií 1.2 jede kopec za 4. v 1900ot a to auto se nahoru skoro nevyskrabe. Jen tak mimochodem, ja se stejnym autem radim mezi 2500-4000 a nedela mi problem dostat se na 5.8-6l/100. Pri razeni ve 2000 motor udusim. Je to predevšim o stylu a plynulosti jízdy, tohle je blbost.
Tom
Re: Kecy
Já mam bmw 2.8 a klidne se muzu dostat na 7,5 l/100 km, ale nedelam to, protoze :
1) Ničí se čepy v motoru, když je v nízkejch oáčkách
2) nelze to vydržet, stejně na to člověk šlápne
Kubik
rozjezd
Zdary lidi,
helejte, co je lepsi z hlediska spotreby, rozjizdet se svizne na pozadovanou rychlost nebo pomalejs?
rocky_krysa
Re: rozjezd
Rozjet se svizne na pozadovanou rychlost a tu pak udrzovat. Pomaly rozjezd bere vice. Sviznym rozjezdem myslim pasmo 3-4.5 t ot. kdy se motor dostane do otacek ve kterych ma maximum tociveho momentu. To plati pro atmosfericky benzin u turbomotrou zacina max tocivy moment i od 1500-1750 ot, takze je mozne radit mnohem drive.
mauví
Spíš by mě zajímalo...
Zajímalo by mě jak moc se na spotřebě projeví brždění motorem Někde sem se dočetl že když při jízdě z kopce nechám zařazenej kvalt a nešlapu na plyn je okamžitá spotřeba asi 0,2l na sto Je to tedy upornejší než jízda na neutrál. Kolik se dá ušetřit tímto stylem ježdění Jestli teda vůbec něco Díky všem za odpovědi.
rocky_krysa
Re: Spíš by mě zajímalo...
Na to ti poradim, aby sis tuto diskuzi precetl od zacatku, najdes tady odpovedi na vsechno
mauví
Souhlasím, ALE...
Fábie se spotřebou 2,888 na trati 300 km? No dobrý, jen bych ten motor nechtěl vidět až bude mít najeto 100 tis. km!!? Nejsem žádnej závodník, ale jezdit na pětku 40 Jinak si tyto čísla totiž nedokážu vysvětlit.
rocky_krysa
Re: Souhlasím, ALE...
vsechno je o trase, kterou ten clovek jezdi, jaky na ni ma provoz, kolik z toho je mesto nebo dalnice, to jsou vsechno veci, ktere ovlivnuji spotrebu. To ze ty nejsi treba po praze jezdit pod 9 l neznamena, ze nekdo jinde nemuze jezdit pod 3l. Ja mam taky ve svem okoli jednu vyhlidkovou cestu ktera ma 26 km tam a zpatky a tech 52 km delam s 1.8T s prumerem podle PP 4.2-4.3 pri prumerne rychlosti 55-60 km/h podle PP.
Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano
„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...
Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt
Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu
Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...
Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG
Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně
Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...
Toyota slaví, je novou dvojkou českého trhu
Domácí automobilka Škoda Auto je prakticky neotřesitelnou jedničkou českého trhu s novými...
Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt
Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...
První jízda novou Dacia Duster. Odolný klasik dostal místo dieselu hybrid
Dacia Duster prošla ve třetí generaci výraznou proměnou. I přes citelné změny v ceníku a nabídce...
KOMENTÁŘ: Do parkovací války se zapojují aktivisté, politici i městské části
Premium Parkovací barikády mají dvě strany. Na jedné jsou ti, kteří chtějí parkovat na ulici tak, jak jsou...
Specialista na controlling - HO, dovolená navíc #x4FEf
INDEX NOSLUŠ s.r.o.
Plzeňský kraj
nabízený plat:
40 000 - 50 000 Kč