Hyundai Prophecy
„Prophecy“ znamená v angličtině věštbu nebo proroctví, Hyundai tak pojmenoval svůj elektrický koncept. Korejská značka říká, že je vytvořen ve slohu „optimistického futurismu“ s cílem vytvářet „emocionální spojení mezi lidmi a automobily“. Navazuje na povedenou studii „45“ z loňského podzimu.
Oproti jeho hranatým jednoduchým linkám odkazujícím na italskou designérskou školu šedesátých a sedmdesátých let je nový koncept rafinovanější a mnohem oblejší. Zakulacenými tvary spíš připomíná devadesátá léta, a to i „pokleslou“ zádí ladného aerodynamicky tvarovaného sedanu.
Sami designéři popisují siluetu jako „kámen dokonale vytvarovaný působením přírodních živlů“. Koncept se pochlubí vynikající aerodynamikou, což je pro elektromobily nepostradatelná vlastnost. „Tento rys potvrzují vrtulové tvary kol vozidla, která vzduch nasávají a nutí jej proudit podél stran karoserie, podobně jako proudí voda kolem kamene. Tento efekt završuje integrovaný zadní spoiler. Jím vytvářený přítlak zvyšuje stabilitu vozidla při rychlé jízdě,“ popisuje Sang Yup Lee, jeden z hlavních designérů.
Některé části záměrně odhaluje transparentní akrylový materiál, aby upozornil na funkční krásu komponentů. Stejně jako „pětačtyřicítka“ opakuje Prophecy prvek „pixelových svítilen“, které budou charakteristickým stylistickým prvkem budoucích modelů Hyundai.
Vnitřek je pojat spíše jako stylový budoár než klasický automobilový interiér. Už proto, že „Prorok“ využívá také technologii autonomní jízdy. Místo volantu je vůz vybaven joysticky, které si řidiči mohou přemisťovat z jedné strany na druhou. Jeden může být například na středové konzole, druhý na dveřích.