Nejkrásnější koncept ve Frankfurtu je korejská pocta italskému designu

aktualizováno 
Frankfurt (Od zpravodaje iDNES.cz) - Pocta italskému designu, nebo předzvěst retrobudoucnosti? Mezi různými amorfními pojízdnými skleníky evropských značek působí studie Hyundaie jako zjevení. Jednoznačně patří k největším překvapením na autosalonu ve Frankfurtu.

Hyundai je v hesenské metropoli evropského obchodu tak trochu doma, vždyť v nedalekém Rüsselsheimu má vývojové centrum pro Evropu. Vývojové kanceláře koncernu Hyundai-Kia jsou plné talentů z celého světa.

Dream team je kompletní

Takovou koncentraci velkých jmen jako Hyundai a Kia snad dnes nemá v designérském týmu žádná ze světových automobilek. Až si jeden říká, aby se velikáni nepoprali a nebylo to spíš na škodu – něco jako fotbalová Sparta.

Koncept Hyundai 45

Nejnovějším úlovkem je Karim Habib, bývalý šéfdesignér značky BMW, který přešel ke korejské značce od Infiniti. Habibovi v roli šéfdesignéra Kie teď bude šéfovat generál designérů koncernu Hyundai-Kia Luc Donckerwolke (maloval Škody Octavii i Fabii nebo třeba Lamborghini Murcielago a Gallardo) a tomu zas Peter Schreyer, který pozvedl design korejského mamuta tak, až ho Korejci přizvali až do samotného nejvyššího vedení firmy.

Studie s jednoduchým označením 45 je zajímavý úkaz. Při osobním setkání zjistíte, že je to obrovité auto – „vyprat ho na devadesát“, aby se srazilo o desetinu, bylo by z něj nádherné moderní podání Fiatu 127.

Fiat 127
Fiat 127

Fiat 127

Ostré jednoduché linky vyrýsovávají jednoznačné proporce pomocí velkých zcela rovných ploch. Silueta připomíná italské hatchbacky sedmdesátých a osmdesátých let, s tím skvěle souzní hlavně retro pojetí zadních světel. Možná je to připomínka, že korejská značka kdysi šila u Maestra Giugiara

První velkosériově vyráběné korejské auto Hyundai Pony totiž bylo z jeho skicáku. A právě na něj má nová studie odkazovat. I proto se tak jmenuje – pony se představilo právě před pětačtyřiceti lety. Označení vozu také částečně odkazuje na 45° úhly tvarující příď i záď. Silueta ve tvaru diamantu má naznačuit směřování designu budoucích elektromobilů Hyundaie.

Hyundai Pony

Hyundai Pony

„Koncept přichází s novým pojetím zážitků z cestování automobilem v éře elektrifikace a autonomní techniky,“ uvádí automobilka a dodává, že „45 ohlašuje novou éru pro značku Hyundai vytvořením emocionálního spojení s minulostí, na jehož základě vznikne lifestylová značka pro budoucí mobilitu“. V ní se Hyundai zaměří na elektrifikaci, autonomní jízdu, inteligentní technologie a ekologickou mobilitu.

Fotogalerie

Nechybí autosalonové libůstky, třeba dopředu odsouvané dveře nebo boční kamery místo tradičních vnějších zpětných zrcátek, které si pomalu nacházejí cestu do produkčního světa.

Interiérovým designem sedmdesátek je inspirován minimalistický, díky velkým proskleným plochám hezky prosvětlený, interiér. Kombinuje dřevo, tkaniny a nebojí se ani kůže, které se jinak výrobci kvůli veganům dnes zbavují.

Zadní sedadla jsou spíš pohodlná křesla a ta přední se dají otočit čelem k ostatním cestujícím. Sedadla se při otvírání dveří natočí směrem k nastupujícím cestujícím.

Koncept Hyundai 45

Informační a zábavní systém se ovládá prostřednictvím promítacího rozhraní, které nahrazuje centrální dotykový displej řadou dílčích displejů a funkcí, integrovaných do samotné přístrojové desky.

Akumulátory a elektromotory jsou uloženy mimo prostor pro cestující nebo pod ním, aby bylo možné maximálně využít kabinu. Akumulátory studie jsou uloženy v ploché podlaze, to je dnes u elektromobilů nejobvyklejší řešení pro zachování nízkého těžíště, což prospívá jízdním vlastnostem.

Nejčtenější

Stop motorizovanému násilí. Němečtí politici a aktivisté brojí proti SUV

Koncept mamutího SUV čínské značky Hongqi představený na autosalonu ve...

Autosalon ve Frankfurtu má už několik sezon smůlu, v roce 2015 v jeho průběhu odstartovala Dieselgate, před dvěma roky...

První škodovka na elektřinu startuje na 430 tisících korunách

Elektromobil Škoda Citigo-e iV při natáčení v centru Prahy

Malý elektrický Citigo bez stokoruny za 430 tisíc a hybridní Superb iV s cenou začínající na 876 900 korunách. Škoda na...

Bláznivý bio designér Colani zemřel, tvůrci sci-fi kamionů bylo 91 let

Luigi Colani

Setkat se s mužem s mohutným knírem v bílém roláku byl vždy zážitek. Hřímavě mluvil tak, že se mu nedalo odporovat....

Blesk z Itálie je nejrychlejší lambo všech dob, místo turba má kondenzátory

Lamborghini Sián FKP37

Automobilka Lamborghini si jde v mnohém vlastní cestou. Důkazem toho je i nová limitovaná edice vozu Sián. Za dva...

Nová Dieselgate. Německá média tvrdí, že VW stále švindluje s emisemi TDI

Turbodieselový motor řady EA 288

Koncern Volkswagen podle německé televizní a rozhlasové stanice SWR zřejmě manipuloval s měřením emisí také u novějších...

Další z rubriky

ANALÝZA: Konec her, elektromobily je třeba začít prodávat

Elektrická platforma pro velké výkonné automobily je společným dílem firem...

Autosalon ve Frankfurtu má jednoznačné hlavní téma: elektromobilita. Kdo dokáže svou techniku efektivně vyrobit a také...

Česko podpoří vodíkovou dopravu, zainvestuje do plniček

Elektromobil Hyundai Nexo na vodíkové čerpací stanici v Neratovicích

Česko chce vedle čisté elektromobility do budoucna podpořit i rozvoj vodíkové technologie v dopravě. „Podpora by měla...

Stop motorizovanému násilí. Němečtí politici a aktivisté brojí proti SUV

Koncept mamutího SUV čínské značky Hongqi představený na autosalonu ve...

Autosalon ve Frankfurtu má už několik sezon smůlu, v roce 2015 v jeho průběhu odstartovala Dieselgate, před dvěma roky...

Najdete na iDNES.cz