Hyundai je v hesenské metropoli evropského obchodu tak trochu doma, vždyť v nedalekém Rüsselsheimu má vývojové centrum pro Evropu. Vývojové kanceláře koncernu Hyundai-Kia jsou plné talentů z celého světa.
Dream team je kompletní
Takovou koncentraci velkých jmen jako Hyundai a Kia snad dnes nemá v designérském týmu žádná ze světových automobilek. Až si jeden říká, aby se velikáni nepoprali a nebylo to spíš na škodu – něco jako fotbalová Sparta.
Nejnovějším úlovkem je Karim Habib, bývalý šéfdesignér značky BMW, který přešel ke korejské značce od Infiniti. Habibovi v roli šéfdesignéra Kie teď bude šéfovat generál designérů koncernu Hyundai-Kia Luc Donckerwolke (maloval Škody Octavii i Fabii nebo třeba Lamborghini Murcielago a Gallardo) a tomu zas Peter Schreyer, který pozvedl design korejského mamuta tak, až ho Korejci přizvali až do samotného nejvyššího vedení firmy.
Studie s jednoduchým označením 45 je zajímavý úkaz. Při osobním setkání zjistíte, že je to obrovité auto – „vyprat ho na devadesát“, aby se srazilo o desetinu, bylo by z něj nádherné moderní podání Fiatu 127.
Fiat 127
Ostré jednoduché linky vyrýsovávají jednoznačné proporce pomocí velkých zcela rovných ploch. Silueta připomíná italské hatchbacky sedmdesátých a osmdesátých let, s tím skvěle souzní hlavně retro pojetí zadních světel. Možná je to připomínka, že korejská značka kdysi šila u Maestra Giugiara.
První velkosériově vyráběné korejské auto Hyundai Pony totiž bylo z jeho skicáku. A právě na něj má nová studie odkazovat. I proto se tak jmenuje – pony se představilo právě před pětačtyřiceti lety. Označení vozu také částečně odkazuje na 45° úhly tvarující příď i záď. Silueta ve tvaru diamantu má naznačuit směřování designu budoucích elektromobilů Hyundaie.
„Koncept přichází s novým pojetím zážitků z cestování automobilem v éře elektrifikace a autonomní techniky,“ uvádí automobilka a dodává, že „45 ohlašuje novou éru pro značku Hyundai vytvořením emocionálního spojení s minulostí, na jehož základě vznikne lifestylová značka pro budoucí mobilitu“. V ní se Hyundai zaměří na elektrifikaci, autonomní jízdu, inteligentní technologie a ekologickou mobilitu.
Nechybí autosalonové libůstky, třeba dopředu odsouvané dveře nebo boční kamery místo tradičních vnějších zpětných zrcátek, které si pomalu nacházejí cestu do produkčního světa.
Interiérovým designem sedmdesátek je inspirován minimalistický, díky velkým proskleným plochám hezky prosvětlený, interiér. Kombinuje dřevo, tkaniny a nebojí se ani kůže, které se jinak výrobci kvůli veganům dnes zbavují.
Zadní sedadla jsou spíš pohodlná křesla a ta přední se dají otočit čelem k ostatním cestujícím. Sedadla se při otvírání dveří natočí směrem k nastupujícím cestujícím.
Informační a zábavní systém se ovládá prostřednictvím promítacího rozhraní, které nahrazuje centrální dotykový displej řadou dílčích displejů a funkcí, integrovaných do samotné přístrojové desky.
Akumulátory a elektromotory jsou uloženy mimo prostor pro cestující nebo pod ním, aby bylo možné maximálně využít kabinu. Akumulátory studie jsou uloženy v ploché podlaze, to je dnes u elektromobilů nejobvyklejší řešení pro zachování nízkého těžíště, což prospívá jízdním vlastnostem.