Ameriku, zemi rozlehlých plání, obřích měst a obdobně velkých aut, trápil na začátku šedesátých let zásadní problém – stále častěji dávali lidé přednost vozům z Evropy. Menší kompaktní auta, jako byl třeba Volkswagen Beetle, tamní automobilky neuměly a nechtěly vyrábět.
Jenže zákazníci po nich toužili čím dál víc. S rostoucí životní úrovni si stále víc rodin pořizovalo druhý vůz, ale nebylo místo třeba pro Cadillac Eldorado. Menší a ekonomicky životaschopný vůz přitom na americkém trhu chyběl.
SKANDÁLY AUTOMOBILEK |
Místní automobiloví giganti postupně ustoupili tlaku a narychlo spustili výrobu kompaktních aut, jako byly Ford Falcon nebo Studebaker Lark, o jejichž kvalitách se ovšem vedly diskuse. A potom se objevil Chevrolet Corvair, konečně povedené kompaktní auto. A navíc technicky velmi zdařilé, až nečekaně pokrokové – kombinaci motoru vzadu, nezávislého zavěšení s kyvnou nápravou a vzduchem chlazeného motoru, konkrétně šestiválcového boxeru s turbem, ještě nikdo jiný nenabídl.