- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Kloudné nové auto bez osekané výbavy začíná na 450tis. Pokud jsou stále reálné platy 16500-22000kč čistého,tak kdo si může dovolit ho koupit. A i auta ojetá co za něco stojí s 150-200tis km 6-7 let stará stojí kolem 150-200 tis. Mě tohle srovnávání přijde stále úplně mimo mísu. Prostě dokud se tady nezvednou radikálně platy,tak to bude stejný a nebo horší. Jelikož novější auta mají sofistikovanější techniku a případná oprava stojí mnohem více peněz. V tomto státě je to začarovanej kruh. Ale rozetnout to nechce nikdo. A jen tak k výbavě auta. Je tam spousta kravin,co nejsou potřeba. A hle jedni to pochopili a teď válcují ostatní konkurenci. Dacia.
tato statistika bude stejne platna jako u volby presidenta - k nicemu
S těmi starými auty to nebude tak hrozné. Ono by stačilo, kdyby ministerstvo započítalo pouze vozy s platnou STK a hned bychom měli jiný výsledek.
Doporučuji přečíst:
Proč si nekoupím mladší auto? No protože nemám zbytečných 200 000. Což je mimochodem častý roční plat mnoha lidí.
Můžeš ho splácet pět let... a je to. To je nápad, co?
no, také jezdím Fabií rv. 2001 a vyhovuje mi. Je spolehlivá, jde o dědictví, má najeto těsně přes 100 tisíc km, rez nikde... Zatím nevidím důvod ji měnit...
Pokud mě ovšem k tomu stát nedonutí. Nástroje na to má a nebo si je vytvoří... Jen doufám, že např. plošná silniční daň pro starší auta (např. 10 let) ve výši 10 000 ročně by neprošla, neboť politici chtějí být zvoleni i příště...
i plošná dań 10000 Kč ročně k nákupu nepřesvědčí, tedy aspoň ne mě.
Najdu si řešení, stát mi vezme 10 000 Kč, já budu hledat, jak si aspoň část vzít zpátky. Takže např. opravy a služby tzv. bez papíru
Ale oni tu fyziku okecali. Nebo jí ty neorzumíš a nejde o okecávání... Výkon je vyšší.
Vlastním 4 roky starou oktávku combi II generace, kterou jsem koupil ojetou a hodlám jí využívat, dokud se náklady na udržování vozidla ve stavu způsobilém k bezpečné jízdě nestanou neúnosně vysokými. Kdyby vydržela 30 let, což určitě nevydrží, klidně bych v ní jezdil i 30 let. Bratr v současnosti jezdí oktávkou první generace tuším z roku 2000, kterou zdědil po tátovi, když si on pořídl novější auto a ta oktávka má najeto skoro 600 tisíc kilometrů.
Vím, že II generace není takový držák, nejspíš budu rád tak za 10 let, ale auto prostě hodlám využít na maximum.
Nehrozí, že bych nové auto kupoval kvůli tomu, že je úspornější, má nějakou novou technickou vychytávku, nebo je to módní trend. Peníze raděj vrazím do dětí a bydlení.
A na nějakou ekologii a úsporu paliva u novějších aut upřímně naprosto ... kašlu. Ta úspora nejspíš nikdy nebude tak vysoká, aby motivovala k nákupu nového auta.
On je právě problém v tom že nejde ani tak o náklady na “udržování vozidla ve stavu způsobilém k bezpečné jízdě” ale o to kdy to auto fakticky přestane splňovat bezpečností standardy - resp. kdy si to uživatel připustí. Čistě ekonomicky by bylo nejlevnější udržovat v IA stavu felicie a nebo i ty první octavky, ale pro většinu uživatelů (minimálně té první varianty) bude už nepřijatelná ta míra (ne)bezpečnosti, jistou roli sehraje i komfort a výbava.
Clanek vyslovene pro zvyseni navstevnosti a zisku za reklamu. Realny vyznam nula protoze to proste logicky nedava smysl. Jo kdyby byl nadpis "V jakych autech jezdi ctenari idnes ... mozna"
Reálný význam nula....to bude asi řeč o vašem příspěvku.
Jak stará
Jednoduchá odpověď: tak stará, jaká si Češi mohou dovolit
takže nic moc....