Jak stará auta jezdí v Česku? Pomozte nám to zjistit

aktualizováno 
Za loňský rok se v Česku prodalo 271 595 nových aut. Věk průměrného tuzemského auta ovšem podle statistik Svazu dovozců automobilů opět vzrostl, je to 14,62 roku. Kdo tedy ta nová auta kupuje a kam putují? A proč vozový park Čechů i přes konjunkturu stárne?
Ilustrační snímek

Ilustrační snímek | foto:  Viktor Chlad, MAFRA

V registru vozidel je v České republice přes pět a půl milionu vozidel, za loňský rok do něj z toho přibylo přes 270 tisíc nových aut, která nyní mají v kolonce věk „nulu“. Tak proč tedy průměrné stáří vozového parku Čechů stoupá? S průměrem téměř patnácti let jsme na tom o čtyři roky hůř než je průměr Evropské unie (za rok 2015 je to 10,7 roku, zdroj: sdružení výrobců automobilů ACEA).

Pomozte nám situaci zanalyzovat a zjistit, jakými auty skutečně Češi jezdí. Vyplňte jednoduchý anonymní dotazník.

NÁZOR

Žijeme si nad poměry

Češi jezdí v autech, na která nemají - čtěte komentář.

Proti roku 2010 se počet vozidel registrovaných v Česku zvýšil o zhruba milion kusů na 5,6 milionu. Ve srovnání s koncem roku 2016 je průměrné české auto o 0,14 roku starší.

Důvodem stárnutí Českého vozidlového parku je podle svazu dovozců skutečnost, že prodejci do země dovážejí stále starší ojetiny. Podle informací z trhu s ojetinami ovšem už tak obrovské množství ojetin jako v minulosti do Česka nemíří. Ceny se srovnaly tak, že naopak z Česka míří ojetá auta do zahraničí, a to i na západ.

Proč autopark Čechů nemládne? Své názory pište do diskuze pod článkem.

Jakým autem jezdíte?

Jak staré je vaše auto? Jezdíte služebním, nebo soukromým? Kolik toho ročně najedete? Kupujete nové vozy nebo ojetiny?

Anonymní dotazník vyplňte ZDE

Nejčtenější

ANALÝZA: Auta zdraží, hrozí kolaps trhu. Poděkujte Bruselu

Nová platforma koncernu Volkswagen pro elektrická auta

Volkswagen řekl, co se ostatní bojí říct nahlas: Kvůli přísnějším limitům CO2 auta výrazně podraží. Automobilky jsou...

Scala startuje na 370 tisících. Škoda chce Čechům nabídnout bohatou výbavu

Škoda Scala

Škoda v pátek startuje prodej svého nového vozu. Základní provedení modelu Scala s benzinovým agregátem 1,0 TSI/70 kW s...

Rodinný ideál: módní SUV a praktické MPV v jednom balení

Peugeot Rifter

V katalogu a asi i v prodejně vám budou tvrdit něco jiného, ale SUV opravdu není to nepraktičtější auto pro rodinu. Nad...

První ochutnávka nové škodovky, premiéra bude v březnu v Ženevě

Silueta nového crossoveru značky Škoda

Česká značka uveřejnila první obrázek nového modelu, který doplní nabídku vozů kategorie SUV po modelech Kodiaq a...

Velké ambice, žádné zkušenosti. Nové automobilky chtějí porazit Teslu

Rimac Concept One

Jsou početné, ambiciózní, průbojné, štědře podporované a většinou čínské. Mluvíme o start-upových automobilkách...

Další z rubriky

Elektromobily si chudší lidé nebudou moci dovolit, varuje Volkswagen

Volkswagen e-Golf

Přechod na elektromobily způsobí, že automobily budou značně dražší. Pro lidi s nízkými příjmy mohou být v budoucnu...

Základní tesla může na evropský trh, startovací cena je 1,5 milionu

Tesla 3

Americká automobilka Tesla může zahájit prodej elektromobilu Model 3 v Evropě. Povolení jí vydal nizozemský úřad pro...

Velké ambice, žádné zkušenosti. Nové automobilky chtějí porazit Teslu

Rimac Concept One

Jsou početné, ambiciózní, průbojné, štědře podporované a většinou čínské. Mluvíme o start-upových automobilkách...

Najdete na iDNES.cz