Jak stará auta jezdí v Česku? Pomozte nám to zjistit

aktualizováno 
Za loňský rok se v Česku prodalo 271 595 nových aut. Věk průměrného tuzemského auta ovšem podle statistik Svazu dovozců automobilů opět vzrostl, je to 14,62 roku. Kdo tedy ta nová auta kupuje a kam putují? A proč vozový park Čechů i přes konjunkturu stárne?
Ilustrační snímek

Ilustrační snímek | foto:  Viktor Chlad, MAFRA

V registru vozidel je v České republice přes pět a půl milionu vozidel, za loňský rok do něj z toho přibylo přes 270 tisíc nových aut, která nyní mají v kolonce věk „nulu“. Tak proč tedy průměrné stáří vozového parku Čechů stoupá? S průměrem téměř patnácti let jsme na tom o čtyři roky hůř než je průměr Evropské unie (za rok 2015 je to 10,7 roku, zdroj: sdružení výrobců automobilů ACEA).

Pomozte nám situaci zanalyzovat a zjistit, jakými auty skutečně Češi jezdí. Vyplňte jednoduchý anonymní dotazník.

NÁZOR

Žijeme si nad poměry

Češi jezdí v autech, na která nemají - čtěte komentář.

Proti roku 2010 se počet vozidel registrovaných v Česku zvýšil o zhruba milion kusů na 5,6 milionu. Ve srovnání s koncem roku 2016 je průměrné české auto o 0,14 roku starší.

Důvodem stárnutí Českého vozidlového parku je podle svazu dovozců skutečnost, že prodejci do země dovážejí stále starší ojetiny. Podle informací z trhu s ojetinami ovšem už tak obrovské množství ojetin jako v minulosti do Česka nemíří. Ceny se srovnaly tak, že naopak z Česka míří ojetá auta do zahraničí, a to i na západ.

Proč autopark Čechů nemládne? Své názory pište do diskuze pod článkem.

Jakým autem jezdíte?

Jak staré je vaše auto? Jezdíte služebním, nebo soukromým? Kolik toho ročně najedete? Kupujete nové vozy nebo ojetiny?

Anonymní dotazník vyplňte ZDE

Cesta do Chorvatska 2019

Plánujete letos cestu do Chorvatska autem? Zmapovali jsme pro vás cestu přes Slovinsko i Maďarsko. Mapa a popis trasy, poplatky a ceny pohonných hmot na jednom místě.

Nejčtenější

Kritik elektromobilů se opřel do plug-in hybridů a čeká renesanci dieselů

Nabíječky elektromobilů sítě Ionity

Profesor Fritz Indra patří k největším kritikům elektromobility. Tvrdí, že Čína tahá Evropu za nos a předpovídá...

V Norsku už naslepo objednávají elektrické škodovky. Záloha je čtrnáct tisíc

Škoda Vision iV

V Norsku registrují pět tisíc rezervací za tři týdny na elektrické škodovky. Severská země je velmocí elektromobilů,...

Start-stop systém pomáhá výrobcům, řidiči uspoří jen velmi málo

Start-stop systém

Proč plýtvat palivem, když auto stojí? Přece stačí vypnout motor. Výrobci tuto technologii vyvíjejí už dlouho, ale s...

Kapitán na kosmetice. Superb má chytrá světla, nový diesel a verzi Scout

Škoda Superb

Superb nestárne, výrazný, líbivý design je jednou z jeho hlavních zbraní. Facelift, při kterém přišla řada také na...

Autofotka týdne: Ve znacích bude ordnung, nové krytky je směřují správně

Speciální krytky nábojů kol, které udržují logo stále svisle, má nově...

Je to drobnost, které si normální uživatel auta nevšimne. Anebo si jí všimne, a bude chvilku pátrat, co ho vlastně...

Další z rubriky

Japonci v autech z půjčovny nejezdí. Spí v nich, pracují i obědvají

Nové taxi pro Japonsko od Toyoty se jmenuje JPN Taxi.

Průzkumy v japonských autopůjčovnách ukázaly, že každý osmý zákazník vozidlo nepoužije k tomu, aby se dopravil z...

Autofotka týdne: Ve znacích bude ordnung, nové krytky je směřují správně

Speciální krytky nábojů kol, které udržují logo stále svisle, má nově...

Je to drobnost, které si normální uživatel auta nevšimne. Anebo si jí všimne, a bude chvilku pátrat, co ho vlastně...

Futuristická dodávka bez řidiče rozveze balíky po městě

Samořídící dodávka by mohla nahradit kurýry

Říká se tomu doprava poslední míle a s rozmachem online shopů a rozvážkových služeb je velkým tématem dneška. Pro dovoz...

Najdete na iDNES.cz