Diskuze
Adaptivní tempomaty mohou zhoršovat dopravní zácpy, zjistili na ČVUT
Děkujeme za pochopení.
Z67d97e79n30ě16k 58M46o60r97á90v66e36k
Takže titulek zase špatně - žádné zhoršování zjištěno nebylo, protože ani nedošlo k porovnání tempomatu s chováním řidiče. Závěrem testu je, že jsou reakce tempomatů podobné jako když řídí člověk.
P30a54v27e12l 28R39e47z26n74i53c33e19k
presne. jen zapomneli jeste take napsat, ze aktivnimu adaptivnimu tempomatu se nestane, ze se zacte do smsky a rozjede se treba az 10 sekund po aute pred nim atd... to je nejcastejsi pricinou vzniku kolon ve mestech, zpusobuje snizeny prujezd vozidel skrz svetelnou krizovatku a tak prodluzuje delku trvani kolon na mimomestskych silnicich a dalnicich...
O28d85s49t77r43a20n41ě72n78ý 75U48ž39i42v77a20t76e39l
M17a60r29e39k 59T94e24t67u49r
Pokud systém nemá info, co všechno je před ním, logicky neví, co má optimálně dělat a tupě kopíruje auto před ním. To vede k poskakování, neekologické a neekonomické i nebezpečnější jízdě v koloně.
J13a59n 77L55u48k23á73š
Dokud auta nebudou samoriditelna (Pokud vubec nekdy budou.), tak je nejake zlepseni velmi naivni ocekavani.
Dokud je totiz za rizeni auta odpovedny clovek, tak clovek koriguje, co auto dela, napr. pokud nezpomali dle nej dostatecne, tak ho pribrzdi.
Navic IMHO clovek vnima adaptivni tempomat, ktery musi casto korigovat, jako horsi. (Alespon ja to tak mam, v poslednich letech tak 2x rocne vuz z pujcovny s timto.)
P70a11v29e18l 67R27e87z59n92i56c53e16k
mno.. pokud budete s vozem s ACC jezdit denne a zjistite (naucite se), jak reaguje na urcite situace, budete mu vice duverovat a budete do jeho prace mene zasahovat.. budete opravdu jen pripraven zasahnout, ale k nutnosti Vaseho zasahu prakticky nedojde. mam takovy vuz momentalne 11 mesicu a jsem schopen jet z brna do prahy celou cestu po dalnici + pak celou prahu az do uplneho centra bez nutnosti cestou slapat na brzdu ci plyn...
na dalnici nastavim 130kmh, ve zuzeni 80kmh a v praze pak 80, 60 a 50 dle znacek.. zbytek necham na ACC... i uplne zastaveni a opetovne rozjeti ..
vse velmi plynule a s velmi dobrou reakci
P86e68t50r 29M70i86c67h91a13l
Pravda. Bohužel dnes už má smůlu i ten zkušený řidič, pokud jede v normálním autě. Před sebou má na střídačku dvě SUV, dvě osobní auta a dodávku. A přes to je dopředu vidět dost blbě.
P78e67t89r 35M20i93c16h80a94l
Sakra, to měla být reakce o něco níž. Zase jim to funguje jako ...
R32a36d35o64m70í75r 89A67l70b89e72r69t
A komu tím prospějete? Druhé straně?
M46i12l50a18n 80V79o62l40e17k
Obecně se dá říct, že pro každý reálný systém (omezený dosah a rychlost reakce) lze najít situaci, kdy auta vzadu budou muset omezit rychlost víc než to první. Tak jako jsou pro člověka doporučené 2 vteřiny odstupu (nebyly v testu dodrženy), tak podle citlivosti vstupů vznikne doporučená křivka (fixní časový odstup není vhodný pro malé rychlosti) i pro tempomaty. Smutné je, že v grafu průběhu vzdáleností není zakreslena teoretická křivka, pokud by vozidla udržela konstantní časový odstup. Málokdo asi dokáže odhadnout, jak by vypadal ideální stav.
J68i80ř30í 70S90c43h38w82a57c33h
Regulační soustava složená z cca 10+ "sériových prvků" s dobou reakce každého z nich cca 2 sekundy, kdy poslední auto reaguje až o cca 20 sekund později, je nestabilní a samozřejmě se nutně musí "rozkmitat". Asi by nebyl až takový problém tu reakční dobu tempomatu zkrátit, ale v normálním provozu by to nebylo zcela optimální, kdyby tempomat ihned kopíroval změnu rychlosti auta před ním. Já bych tedy něco takového rozhodně nechtěl.
Rozhodně si nemyslím, že kolona z "průměrných řidičů" funguje lépe než ty tempomaty. Nějaký extra výběr by to možná zvládl lépe, ale průměr rozhodně ne. Takže s titulkem článku nesouhlasím.
M80i77c97h34a27l 79K31u96c73h38t12a
Určitou možnost regulace má i řidič, aspoň já mám v autě tři stupně. Dá se to docela dobře nastavit podle provozu, když s tím člověk získá zkušenosti.
M25a77r29t43i42n 64P49o26d38z23e53m50n87ý
Nesniží se problém, pokud je udžovaná vzdálenost mezi vozy vhodně zvyšována s rychlostí?
Prodleva v reakci při zvedání rychlosti způsobuje nutnost vyvynutí krátkodobě zvýšené rychlosti k opětovnému dosažení původní vzdálenosti.
Pokud se při vyšší rychlosti požadovaná vzdálenost zvýší, tak se reakce může kompenzovat.
Analogicky pro zpomalení, kde snížení vzdálenost kvůli reakční době by nevadilo.
Nevím, zda to již stávající adaptivní tempomaty takto nemají.
Z63d55e14n93ě78k 42M60o84r22á66v90e90k
Doporučovaný odstup se udává dvě vteřiny a tak se samozřejmě s rychlostí zvyšuje i vzdálenost.
M47a77r33e37k 58H81r87u11b14y
Tak to je vazne prekvapive zjisteni. Regulacni soustava neobsahuje zadny tlumici prvek, takze se amplituda zvysuje.
To nemuseli zkouset, to je jasne na prvni pohled. Tempomat nevidi dal nez na auto pred sebou a tim padem nemuze predvidat.
BMW prohrálo soud s budějovickým prodejcem ojetin o právo na užití loga
Exkluzivně Může nezávislý prodejce ojetých aut používat na provozovně logo automobilky, i když s ní nemá...
Škoda láká na nový elektrický Elroq. Máme fotky z provozu
Exkluzivně Škoda Auto zveřejnila první oficiální siluetu zcela nového modelu Elroq. Maskovaný prototyp nafotil...
{NADPIS}
{LABEL} {POPISEK}
Distingovaní gentlemani táhli Prahou, jízdu vedl prezident Pavel
Už po jedenácté projela Prahou Distinguished Gentleman’s Ride, tedy jízda distingovaných...
Volha se vrací. Čínská auta budou montovat na linkách místo škodovek
Dobový seriál České televize, kde titulní roli hraje sovětská automobilová ikona, Volha 21 Carevna,...
{NADPIS}
{LABEL} {POPISEK}
Návod na města bez nehod: přesednout na bicykly, zvýhodnit chodce, zpomalit
Oběti dopravních nehod jsou tragickou součástí silničního provozu. Jako cosi krajně nechtěného,...
Espézetky máte jen půjčené od státu. Upravením či zakrytím riskujete řidičák
I ti, kteří nesouhlasí s EU a dávají to najevo přeškrtnutím nebo přelepením unijního znaku na...
Návod na města bez nehod: přesednout na bicykly, zvýhodnit chodce, zpomalit
Oběti dopravních nehod jsou tragickou součástí silničního provozu. Jako cosi krajně nechtěného,...
Ušetřete na povinném ručení, srovnávejte. Pojištění na dědečka má svá úskalí
Premium Povinné ručení musí mít každé auto, které má přidělenou registrační značku. Ceny se mohou lišit...
Designová frajeřinka. Karavan pro milence jsme zapřáhli za ladný hyundai
Je to domov na kolech, za kterým se lidé otáčejí. Minikaravan SteelDrop má kovový potah,...
Inspektor/ka – oblast vigilance zdravotnických prostředků
Státní ústav pro kontrolu léčiv
Praha