Diskuze
Pařížský experiment v ulicích Prahy: 30 vs 50 km/h? Rozdíl je pár sekund
Děkujeme za pochopení.
J87i81n15d14ř59i49c48h 54S11o78m32m66e85r
Nějak nechápu proč by měl být provoz třiceti kilometrovou rychlostí plynulejší. Na křižovatkách se bude stejně muset zastavovat a rozjíždět, dávat si přednost atd. Naopak dojde ke zpomalení, celkem logicky. Třicítka ano, ale pouze tam kde to dává smysl a obytné zóny již jsou.
V68a71c52l63a11v 20F43u93k67s28a
Já bych navrhoval 5kmh, jedničku na volnoběh, nebude ani jeden mrtvý a zraněný chodec, navíc se městům uleví od aut, protože řidiči zjistí, že chodit pěšky je rychlejší (sarkasmus)... takové debility ať si nechají v Paříži, u nás je snad nebude nikdo následovat..
J73a80n 84M28o27r37a50v44e28c
Když dokáží Francouzi dělat pitomosti tak to zkusíme také ?
K19a67r20e33l 88T98r71e80j25b30a52l
Teď jsme debatovali teorii vzniku špuntů. Není to vůbec jasné. Je samozřejmě obecně lepší pomalá jízda, než stojící kolona. Prý rychle jedoucí řidiči dojedou rychleji kolonu a větší kolona má snahu zastavovat. Tak vznikne špunt, co se jen pracně uvolňuje a narůstá.
Bylo by lepší, pokud by řidiči jeli zvolna, pak by projeli pomalu všichni a v průměru rychleji, než když to chvilku mohou napálit. No nevím?
Moje zkušenosti mi ale říkají, že to co ztratím v koloně, mohu dojet rychlou jízdou tam, kde to jede. Nevěřím na dobrovolnou pozvolnou jízdu. Museli by tak jet všichni, a to v praxi nehrozí.
Co dost vytáčí, jsou "popojížděči". Je plno řidičů co si myslí, že je dobré, když kolona popojíždí. Normální řidič najede na konec a třeba zastaví. (Třeba před semaforem na červenou.) Tihle mudrlanti si ale nechají prostor a jedou co nejdéle třeba 20. Tím dusí řidiče za sebou. Vzniká před nimi dost ideální mezera pro předjetí celé kolony. A také se tak využívá. Ale má takové popojíždění třeba vliv na rozpuštění špuntu na dálnici? Spíš mi to připomíná porušení pravidla o bezdůvodně pomalé jízdě.
K41a57r11e26l 39T51r12e48j15b53a85l
Po Praze jezdím tak 70. Praha mě vychovala, že při rychlosti 50 koupím červenou na každém semaforu. Jak jedu 70, semafory zpravidla projíždím. Tak asi tak. Být řidičem dodržujícím pravidla se v Praze těžce nevyplácí dík červené vlně co v Praze funguje jako brzda provozu.
Stejně mi počítač vyhodí průměrnou rychlost tak 45 km/h. Praha zavedla nějaký systém na řízení dopravy. To jsou ty kamery na každém druhém sloupu, co neměří rychlost. Podle mě má Praha dispečink na házení červených vln, aby řešila dopravní kalamity v nějaké části Prahy. Mám podezření, že ty pražské kolony jsou utvářeny uměle dispečinkem. A důkaz?
Zažil jsem teď po bouřce dva výpadky semaforů. Jeden ve Vršovicích u Vinohradské nemocnice. Jeden na okruhu u Radlic. V prvním případě zmizely kolony při průjezdu z Vršovic na Želivského. V druhém případě zmizela kolona na Jižní spojce a plynule to jelo tunely až na Petřiny. K neuvěření. Ve ranní špičce Praha naprosto volně průjezdná.
Z toho vyvozuji, že ve stojící Jižní spojce má prsty někdo, kdo ovládá zdejší semafory z centrálního dispečinku. Statisíce lidí v nervech pod totální šikanou a jde o nějaký policejní dispečink vedení Prahy.
J81a24n 58M85a10ň42á24k
Všiml jsem si toho samého. Tak jsem se poptal a potvrdilo se mi to, prý opravdu rozštelovali synchronizaci semaforů. Aby to nedělalo plynulou jízdu. Prý to přišlo jako befel z magistrátu. Pak jsem se ptal proč jediná Praha má semafory nastavené tak, aby se na křižovatce vždycky potkal chodec a do leva odbočující auto, ikdyž celý čtvrt cyklus před tím mají auta přes ten přechod červenou. Prý stejný důvod.
K66a22r89e66l 96T58r14e41j39b21a21l
Řešil jsem nesmyslnou 30 na hlavním tahu s odborem dopravy. Jezdí tady desítky aut a kamiony. Ta dáma my vysvětlila, že radnici jde o snížení hluku pro lidi, co zde bydlí. Vychází z toho, že řidiči rychlost nedodržují a když budou mít 30, pojedou 50. (Rádi tady dnes stojí policajti s kamerou a pokutují překročení 30.)
Největší podlost, co může existovat, zákonodárce předpokládá, že jeho zákony nikdo nedodržuje, tak udělá ještě přísnější opatření, aby množina lidí, co kašlou na nesmyslné dopravní předpisy vesele stoupala. A bezpečnost provozu šla k čertu.
Stejná dáma mi přidala, chtěl jsem 30 před naším domem ve vnitrobloku. Řidiči si to tady oblíbili jako zkratku. Mají k průjezdu jeden pruh. Auta se tady pracně vyhýbají. Přesto jsou tady denně desítky "moudrých českých řidičů", co jen projíždí odnikud nikam a vyžaduji právo na 50. Kolem dokola domu vede hlavní a ucpané to tady není. Vůbec nic by jim to neudělalo objet náš vnitroblok po hlavní zcela bezpečně a pohodlně bez ohrožování chodců a dalších řidičů. Chtěl jsem za SVJ značku "průjezd zakázán" nebo "30". Ta dáma z radnice mě poslal k čertu, to by prý byla 30 nakonec všude a to nejde. (Debata tak 10 let stará.)
Jako místní se rozčiluji, jak to radnice tupě zařídila. Tak 50% řidičů se té 30 na hlavní vyhne. Ostatně, následuje světelná křižovatka s věčnými kolonami a čekáním. Řidiči to tady zalomí kolem naší základní školy, kolem polikliniky a projíždí středem čtvrti přes desítky přechodů. Je to rychlejší, než po "obchvatu", který radnice svévolně zmrzačila 30.
R70a23d51e97k 21H41o32l83í12k
Zlín má zelenou vlnu, po ránu za menšího provozu při dodržování předepsaných rychlostí projedete plynule od Želechovic až po Otrokovice bez zastavení...v průběhu dne nemožné...proč...bo někteří ,,taky řidiči" jedou pro jistotu 40 tkou a už od rozjezdu na křižovatce si nechávají bezpečný odstup 50 m...takže zpomalit či zrychlit
A84l95e73s 13P97a38v65e58l
tak já pomalou jízdu na 30 km/h praktikuji v ulicích Prahy už dlouho, než dojedu k dalšímu semaforu většinou doženu zběsilce co jedou 70 km/h, často i předjedu, protože, divokým kličkováním se pak zařadí za podobná individua, která zběsilým kličkováním vytváří akorát zácpy, protože se pak nedá jet plynule.
Stejně jako se nelepím nikomu na zadek, ani nikomu neházím myšky před čumák. Na to člověk ani nepotřebuje tenhle článek, aby to věděl, musí ovšem přemýšlet, což moc řidičů nedělá.
P62e74t60r 52B21á96č21a
Neni nad to kdyz nejvetsi sneci v provozu si mysli jak jedou suprove a pri tom nejvetsi zmatky a kolony delaji oni.
Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano
„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...
Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu
Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG
Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...
Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně
Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
VW chystá restart v Číně. Nový koncept jsme prozkoumali jako jediní na světě
Exkluzivně Andreas Mindt, obrovský sympaťák a nadšený autař s šéfdesignérskou tužkou značky Volkswagen obchází...
Toyota slaví, je novou dvojkou českého trhu
Domácí automobilka Škoda Auto je prakticky neotřesitelnou jedničkou českého trhu s novými...
Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt
Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...
První jízda novou Dacia Duster. Odolný klasik dostal místo dieselu hybrid
Dacia Duster prošla ve třetí generaci výraznou proměnou. I přes citelné změny v ceníku a nabídce...
KOMENTÁŘ: Do parkovací války se zapojují aktivisté, politici i městské části
Premium Parkovací barikády mají dvě strany. Na jedné jsou ti, kteří chtějí parkovat na ulici tak, jak jsou...
Prodej rodinného domu v Kraslicích, ul. Nerudova
Nerudova, Kraslice, okres Sokolov
3 400 000 Kč