Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Pařížský experiment v ulicích Prahy: 30 vs 50 km/h? Rozdíl je pár sekund

Francouzská metropole rozvířila velkou debatu, když ve většině ulic zavedla maximální povolenou rychlost 30 km/h. Od odpůrců se ozývá, že se tím zpomalil provoz. Zda třicítka opravdu zásadně zvýší čas strávený za volantem, se rozhodl otestovat v ulicích Prahy videoreportér iDNES.cz Matěj Smlsal.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JS

Nějak nechápu proč by měl být provoz třiceti kilometrovou rychlostí plynulejší. Na křižovatkách se bude stejně muset zastavovat a rozjíždět, dávat si přednost atd. Naopak dojde ke zpomalení, celkem logicky. Třicítka ano, ale pouze tam kde to dává smysl a obytné zóny již jsou.

0 0
možnosti
JK

J61i41ř94í 63K34r84á98l

2. 10. 2021 20:29

Nejste normální takový nic neříkající test.

1 0
možnosti
Foto

Já bych navrhoval 5kmh, jedničku na volnoběh, nebude ani jeden mrtvý a zraněný chodec, navíc se městům uleví od aut, protože řidiči zjistí, že chodit pěšky je rychlejší (sarkasmus)... takové debility ať si nechají v Paříži, u nás je snad nebude nikdo následovat..

0 0
možnosti
JM

J73a80n 84M28o27r37a50v44e28c

14. 9. 2021 15:25

Když dokáží Francouzi dělat pitomosti tak to zkusíme také ?

0 1
možnosti
KT

Teď jsme debatovali teorii vzniku špuntů. Není to vůbec jasné. Je samozřejmě obecně lepší pomalá jízda, než stojící kolona. Prý rychle jedoucí řidiči dojedou rychleji kolonu a větší kolona má snahu zastavovat. Tak vznikne špunt, co se jen pracně uvolňuje a narůstá.

Bylo by lepší, pokud by řidiči jeli zvolna, pak by projeli pomalu všichni a v průměru rychleji, než když to chvilku mohou napálit. No nevím?

Moje zkušenosti mi ale říkají, že to co ztratím v koloně, mohu dojet rychlou jízdou tam, kde to jede. Nevěřím na dobrovolnou pozvolnou jízdu. Museli by tak jet všichni, a to v praxi nehrozí.

Co dost vytáčí, jsou "popojížděči". Je plno řidičů co si myslí, že je dobré, když kolona popojíždí. Normální řidič najede na konec a třeba zastaví. (Třeba před semaforem na červenou.) Tihle mudrlanti si ale nechají prostor a jedou co nejdéle třeba 20. Tím dusí řidiče za sebou. Vzniká před nimi dost ideální mezera pro předjetí celé kolony. A také se tak využívá. Ale má takové popojíždění třeba vliv na rozpuštění špuntu na dálnici? Spíš mi to připomíná porušení pravidla o bezdůvodně pomalé jízdě.

0 2
možnosti
KT

Po Praze jezdím tak 70. Praha mě vychovala, že při rychlosti 50 koupím červenou na každém semaforu. Jak jedu 70, semafory zpravidla projíždím. Tak asi tak. Být řidičem dodržujícím pravidla se v Praze těžce nevyplácí dík červené vlně co v Praze funguje jako brzda provozu. Rv

Stejně mi počítač vyhodí průměrnou rychlost tak 45 km/h. Praha zavedla nějaký systém na řízení dopravy. To jsou ty kamery na každém druhém sloupu, co neměří rychlost. Podle mě má Praha dispečink na házení červených vln, aby řešila dopravní kalamity v nějaké části Prahy. Mám podezření, že ty pražské kolony jsou utvářeny uměle dispečinkem. A důkaz?

Zažil jsem teď po bouřce dva výpadky semaforů. Jeden ve Vršovicích u Vinohradské nemocnice. Jeden na okruhu u Radlic. V prvním případě zmizely kolony při průjezdu z Vršovic na Želivského. V druhém případě zmizela kolona na Jižní spojce a plynule to jelo tunely až na Petřiny. K neuvěření. Ve ranní špičce Praha naprosto volně průjezdná.

Z toho vyvozuji, že ve stojící Jižní spojce má prsty někdo, kdo ovládá zdejší semafory z centrálního dispečinku. Statisíce lidí v nervech pod totální šikanou a jde o nějaký policejní dispečink vedení Prahy. Rv

4 1
možnosti
JM

J81a24n 58M85a10ň42á24k

14. 9. 2021 7:21

Všiml jsem si toho samého. Tak jsem se poptal a potvrdilo se mi to, prý opravdu rozštelovali synchronizaci semaforů. Aby to nedělalo plynulou jízdu. Prý to přišlo jako befel z magistrátu. Pak jsem se ptal proč jediná Praha má semafory nastavené tak, aby se na křižovatce vždycky potkal chodec a do leva odbočující auto, ikdyž celý čtvrt cyklus před tím mají auta přes ten přechod červenou. Prý stejný důvod.

1 0
možnosti
KT

Řešil jsem nesmyslnou 30 na hlavním tahu s odborem dopravy. Jezdí tady desítky aut a kamiony. Ta dáma my vysvětlila, že radnici jde o snížení hluku pro lidi, co zde bydlí. Vychází z toho, že řidiči rychlost nedodržují a když budou mít 30, pojedou 50. (Rádi tady dnes stojí policajti s kamerou a pokutují překročení 30.) Rv

Největší podlost, co může existovat, zákonodárce předpokládá, že jeho zákony nikdo nedodržuje, tak udělá ještě přísnější opatření, aby množina lidí, co kašlou na nesmyslné dopravní předpisy vesele stoupala. A bezpečnost provozu šla k čertu. Rv

Stejná dáma mi přidala, chtěl jsem 30 před naším domem ve vnitrobloku. Řidiči si to tady oblíbili jako zkratku. Mají k průjezdu jeden pruh. Auta se tady pracně vyhýbají. Přesto jsou tady denně desítky "moudrých českých řidičů", co jen projíždí odnikud nikam a vyžaduji právo na 50. Kolem dokola domu vede hlavní a ucpané to tady není. Vůbec nic by jim to neudělalo objet náš vnitroblok po hlavní zcela bezpečně a pohodlně bez ohrožování chodců a dalších řidičů. Chtěl jsem za SVJ značku "průjezd zakázán" nebo "30". Ta dáma z radnice mě poslal k čertu, to by prý byla 30 nakonec všude a to nejde. (Debata tak 10 let stará.)

Jako místní se rozčiluji, jak to radnice tupě zařídila. Tak 50% řidičů se té 30 na hlavní vyhne. Ostatně, následuje světelná křižovatka s věčnými kolonami a čekáním. Řidiči to tady zalomí kolem naší základní školy, kolem polikliniky a projíždí středem čtvrti přes desítky přechodů. Je to rychlejší, než po "obchvatu", který radnice svévolně zmrzačila 30. Rv

3 1
možnosti
RH

Zlín má zelenou vlnu, po ránu za menšího provozu při dodržování předepsaných rychlostí projedete plynule od Želechovic až po Otrokovice bez zastavení...v průběhu dne nemožné...proč...bo někteří ,,taky řidiči" jedou pro jistotu 40 tkou a už od rozjezdu na křižovatce si nechávají bezpečný odstup 50 m...takže zpomalit či zrychlit???

1 0
možnosti
PB

P87e85t47r 94B22á57č33a

11. 9. 2021 18:45

Ne to neni.

0 0
možnosti
AP

A84l95e73s 13P97a38v65e58l

11. 9. 2021 13:46

tak já pomalou jízdu na 30 km/h praktikuji v ulicích Prahy už dlouho, než dojedu k dalšímu semaforu většinou doženu zběsilce co jedou 70 km/h, často i předjedu, protože, divokým kličkováním se pak zařadí za podobná individua, která zběsilým kličkováním vytváří akorát zácpy, protože se pak nedá jet plynule.

Stejně jako se nelepím nikomu na zadek, ani nikomu neházím myšky před čumák. Na to člověk ani nepotřebuje tenhle článek, aby to věděl, musí ovšem přemýšlet, což moc řidičů nedělá.

2 3
možnosti
PB

P62e74t60r 52B21á96č21a

11. 9. 2021 18:45

Neni nad to kdyz nejvetsi sneci v provozu si mysli jak jedou suprove a pri tom nejvetsi zmatky a kolony delaji oni.

0 2
možnosti
  • Nejčtenější

Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano

17. dubna 2024,  aktualizováno  18.4 16:25

„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně

22. dubna 2024

Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

VW chystá restart v Číně. Nový koncept jsme prozkoumali jako jediní na světě

24. dubna 2024

Exkluzivně Andreas Mindt, obrovský sympaťák a nadšený autař s šéfdesignérskou tužkou značky Volkswagen obchází...

Toyota slaví, je novou dvojkou českého trhu

26. dubna 2024

Domácí automobilka Škoda Auto je prakticky neotřesitelnou jedničkou českého trhu s novými...

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

První jízda novou Dacia Duster. Odolný klasik dostal místo dieselu hybrid

25. dubna 2024

Dacia Duster prošla ve třetí generaci výraznou proměnou. I přes citelné změny v ceníku a nabídce...

KOMENTÁŘ: Do parkovací války se zapojují aktivisté, politici i městské části

25. dubna 2024

Premium Parkovací barikády mají dvě strany. Na jedné jsou ti, kteří chtějí parkovat na ulici tak, jak jsou...