5 Moderní elektroniku, nebo naopak klasiku
V dnešní době už si můžete pořídit motorku s desítkami elektronických asistentů, které za vás budou kromě povinného ABS hlídat i zvedání předního kola, prokluzování zadního kola, pomůžou s rozjezdy do kopce, umožní ostré „závodní“ starty bez regulace pomocí spojky a další a další elektronické funkce včetně vestavěné navigace a ovládání infotainmentu pomocí hlasových povelů z bezdrátově propojené přilby.
Ale paradoxně právě celá tato moderna a stále jednodušší řízení hodně lidí odvádí k retro klasickým modelům, které nejsou ani nejrychlejší, ani nejpohodlnější, ale i v nižších rychlostech už přinášejí zábavu a věrný dojem z jízdy. Jestli to chcete být opravdu JENOM VY, kdo skutečně řídí, v nabídkách hledejte hesla retro, café-racer nebo scrambler.
6 Někdy může jít o centimetry
Pro krásné zážitky z jízdy je důležité kromě řidičských schopností vzít v úvahu i vaše tělesné proporce. Jezdec s výškou 155 cm asi bude složitě nasedat na cestovní motorku s výškou sedla 90 cm, ale platí to i opačně.
Dvoumetrový kulturista se bude na menším modelu hrbit a při otáčení může narážet řídítky do kolen. Výška sedla motocyklů nad 300 ccm se pohybuje přibližně v rozmezí 70–90 cm, hodně ale záleží i na tvaru sedla a jeho vykrojení. Obecně platí, že by měla motorka odpovídat vašim proporcím, měli byste pohodlně dosáhnout na řídítka a po zastavení bezpečně došlápnout oběma nohama na zem.