V terénu jsou kila navíc na obtíž. Nová cestovní endura proto hubnou

  9:32aktualizováno  9:32
Motocyklové značky už se přestávají předhánět v tom, kdo použije v cestovním enduru nejvýkonnější motor. V minulosti totiž trh ovládly třeba i 160koňoví mastodonti, kteří v terénu trpěli nadváhou a za svoji kariéru většinou najezdí 99 % po asfaltu. Již pár let proto roste poptávka po lehčích strojích.
Část 1/5

KTM 790 Adventure R

Rakouský výrobce potvrdil své zkušenosti s terénem a rally stylem, vždyť Rally Dakar už v posledních letech jezdí skoro samá KTM. Nyní představil poměrně ostré cestovní enduro, které provozní hmotnost do 200 kilogramů doprovodí výkonem řadového dvouválce 790 ccm ve výši 95 koní. Tedy srovnatelný výkon s dosavadní konkurencí ve středních objemech, ale o 40 - 50 kg méně hmotnosti. Model KTM 790 Adventure R Se zvednutou přední maskou sice vypadá trochu jako kudlanka nábožná, ale na design se v terénu nehraje.

Tady platí pořádná lavice enduro sedla s nastavitelnou výškou a optimální kombinace drátěných kol 21 a 18 palců se zdvihy nastavitelného odpružení WP vepředu i vzadu 240 mm. Zajímavé je umístění palivové nádrže dolů do útrob motorky kvůli snížení těžiště i výšky sedla.

Komplet doplňuje elektronika, která díky poslední verzi ABS s náklonovými čidly dokáže krotit i kontrolu trakce v závislosti na náklonu motorky. Zatímco ostřejší R obouvá Metzeler Karoo 3, v nabídce bude i základní verze 790 Adventure určená víc na silnici, která má nazuté Avon Trailraidery. Má také jednodušší odpružení bez možnosti nastavení se zdvihy 200 mm a z hlediska designu se základní verze liší hlavně běžným „silničním“ předním blatníkem místo zvednutého „motokrosového“.

KTM 790 Adventure
KTM 790 Adventure

KTM 790 Adventure

Autoři:

Cesta do Chorvatska 2019

Plánujete letos cestu do Chorvatska autem? Zmapovali jsme pro vás cestu přes Slovinsko i Maďarsko. Mapa a popis trasy, poplatky a ceny pohonných hmot na jednom místě.

Nejčtenější

Kritik elektromobilů se opřel do plug-in hybridů a čeká renesanci dieselů

Nabíječky elektromobilů sítě Ionity

Profesor Fritz Indra patří k největším kritikům elektromobility. Tvrdí, že Čína tahá Evropu za nos a předpovídá...

V Norsku už naslepo objednávají elektrické škodovky. Záloha je čtrnáct tisíc

Škoda Vision iV

V Norsku registrují pět tisíc rezervací za tři týdny na elektrické škodovky. Severská země je velmocí elektromobilů,...

Start-stop systém pomáhá výrobcům, řidiči uspoří jen velmi málo

Start-stop systém

Proč plýtvat palivem, když auto stojí? Přece stačí vypnout motor. Výrobci tuto technologii vyvíjejí už dlouho, ale s...

Hra o centimetry. Kamiony na pražské křižovatce lámou značky a semafory

Kamiony a autobusy mají potíže ve zúžení  na rozkopané křižovatce ulic Radlická...

Oprava tramvajové trati na pražském Smíchově od začátku prázdnin komplikuje dopravu. Dělníci se nově přesunuli na...

Škoda po sto letech míří do jedné stopy. Projeli jsme elektromoped Klement

Otestovali jsme Klementa – koncept městské mobility od Škoda Auto

Klement klame tělem. Zpovzdálí se tváří jako hodně drahé a extravagantní kolo. Ale Klement bicykl není, jeho pedály...

Další z rubriky

VIDEO: Italské vosy se šikují v Praze, centrem probzučí v sobotu

Vespa sraz

Devátý ročník tradičního srazu italských dvoukolových vos začíná na nejdelší den v roce. Nejslavnější skútry světa,...

Odešla legenda československé silnice. Stašu dodnes doma nikdo nepřekonal

Staša ještě za Paulem Smartem na Yamaze. V šestém kole jej předjel.

V 75 letech zemřel Bohumil Staša, poslední z generace nejúspěšnějších československých motocyklových závodníků, do...

Holanďan sestrojil motorku ze dřeva. Jezdí na palivo z mořských řas

Dřevěná motorka: nápad šílených vynálezců, nebo cesta, jak změnit budoucnost...

Lidé zatím neví, jak bude za třicet let vypadat budoucnost dopravy. S jedním zajímavým vynálezem nedávno přišel...

Najdete na iDNES.cz