V terénu jsou kila navíc na obtíž. Nová cestovní endura proto hubnou

  9:32aktualizováno  9:32
Motocyklové značky už se přestávají předhánět v tom, kdo použije v cestovním enduru nejvýkonnější motor. V minulosti totiž trh ovládly třeba i 160koňoví mastodonti, kteří v terénu trpěli nadváhou a za svoji kariéru většinou najezdí 99 % po asfaltu. Již pár let proto roste poptávka po lehčích strojích.
Část 1/5

KTM 790 Adventure R

Rakouský výrobce potvrdil své zkušenosti s terénem a rally stylem, vždyť Rally Dakar už v posledních letech jezdí skoro samá KTM. Nyní představil poměrně ostré cestovní enduro, které provozní hmotnost do 200 kilogramů doprovodí výkonem řadového dvouválce 790 ccm ve výši 95 koní. Tedy srovnatelný výkon s dosavadní konkurencí ve středních objemech, ale o 40 - 50 kg méně hmotnosti. Model KTM 790 Adventure R Se zvednutou přední maskou sice vypadá trochu jako kudlanka nábožná, ale na design se v terénu nehraje.

Tady platí pořádná lavice enduro sedla s nastavitelnou výškou a optimální kombinace drátěných kol 21 a 18 palců se zdvihy nastavitelného odpružení WP vepředu i vzadu 240 mm. Zajímavé je umístění palivové nádrže dolů do útrob motorky kvůli snížení těžiště i výšky sedla.

Komplet doplňuje elektronika, která díky poslední verzi ABS s náklonovými čidly dokáže krotit i kontrolu trakce v závislosti na náklonu motorky. Zatímco ostřejší R obouvá Metzeler Karoo 3, v nabídce bude i základní verze 790 Adventure určená víc na silnici, která má nazuté Avon Trailraidery. Má také jednodušší odpružení bez možnosti nastavení se zdvihy 200 mm a z hlediska designu se základní verze liší hlavně běžným „silničním“ předním blatníkem místo zvednutého „motokrosového“.

KTM 790 Adventure
KTM 790 Adventure

KTM 790 Adventure

Autoři:

Nejčtenější

Zpovykaná Evropa přestává automobilky bavit. Brexit je poslední kapka

Ilustrační snímek

Honda během jednoho dne dost jasně ukázala Evropě, jak dnes vidí svět kolébku automobilismu. Kontinent, kde motorismus...

Kráska za volantem fekálního vozu: Práci mužům neberu. Nechtějí ji dělat

Ženy za volantem: Veronika Viktorinová jezdí s fekálním vozem

Tlačí se do profese, která odjakživa patřila mužům. Však si od nich na cestách také občas vyslechnou něco peprného....

Nové kouzlo malého kombíku. Fabia je normální auto české rodiny

Škoda Fabia

Škoda Fabia letos oslaví dvacáté narozeniny a je stálicí v nabídce mladoboleslavské automobilky. Spolu s Renaultem Clio...

Umělec u soudu žádá Škodu o stažení SUV a nově i ráfků pro Scalu

Návrhy designu SUV značky Škoda od malíře a designéra Vlada Vovkaniče

Malíř a designér Vlado Vovkanič požaduje, aby společnost Škoda Auto stáhla z trhu vozy Kodiaq a Karoq i modely kol Vega...

S nejmenšími auty je amen. Regule je prodražují a elektřina je nespasí

Fiat 500

Nejmenší auta jsou ohrožený druh, Volkswagen a PSA naznačují, že nové generace VW UP! nebo Peugeotu 108 se nedočkáme....

Další z rubriky

Na Šestidenní sbírali Češi tituly s jawami, dnes mají zahraniční stroje

Byla ro nejnáročnější Šestidenní, kterou jsem jel, řekl v cíli Jaromír Romančík

Od roku 1913, do dnešních dnů se technika na Motocyklové šestidenní proměnila stejně výrazně, jak šel během posledního...

Harley přivezl na CES horské kolo bez pedálů

Harley-Davidson Livewire představil výrobní parametry.

Amerikou hýbou dva populární trendy – prvním je ekologická doprava díky elektrickým vozidlům, druhým pak větší pohodlí...

K úspěchu na Šestidenní je klíčem také chytrá hlava manažera

I po čtvrtém dni je v Chile náš Trophy tým na sedmé pozici

V Chile se tento týden jede motocyklová olympiáda. Na slavné Šestidenní, ve které patří české týmy mezi nejúspěšnější...

Suzuki VS 750 Intruder
Suzuki VS 750 Intruder

r.v. 1989, naj. 35 500 km
65 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz