VIDEOTEST: Obratné enduro pro začínající cestovatele BMW G 310GS

aktualizováno 
Zmenšená verze legendárního modelu GS od BMW je ideální motorka pro cestovatele amatéry. Pohodlný podvozek, příjemný posez a hodný motor vás protáhnou ucpaným velkoměstem i lehkým terénem. Ideálně, když u toho nebudete moc spěchat. V rychlostech nad 100 km/h už radost z jízdy snižují vibrace jednoválcového motoru.

Konstrukce motorky působí celkově větším a bytelnějším dojmem, než byste od třístovky s průměrným výkonem čekali. Velká nádrž a plasty kolem ní pocit jen umocňují. Že nejde o závoďák prozradíte okolí hned po nastartování.

Vodou chlazený jednoválcový motor má dva vačkové hřídele a čtyři ventily. Disponuje maximálním výkonem 34 koní při 9500 otáčkách. „Krouťák“ dosahuje vrcholu 28 Nm v 7500 ot/min. Pro jednoho nadšeného cestovatele tak akorát.

Fotogalerie

Na rozjezdy je třeba si zvyknout. Část testu jsme absolvovali i ve dvou a zprvu jsme trochu bojovali. Motor nemá sílu odspodu, a tak při rozjezdu musíte použít víc plynu, než byste chtěli. Pravda je, že tomu nepomáhala ani dost jedovatá spojka. Motorka dostala zřejmě v testu před námi dost zabrat: při převzetí neměla spojka ani milimetr vůli a zabírala na posledním půlcentimetru. Řidiči s kratšími prsty by jistě ocenili příplatkové stavitelné páčky.

Při jízdě je ideální držet motor mezi 5 až 7,5 tisíci otáček. Jednak máte k dispozici většinu kroutícího momentu a i vibrace jsou minimální.

G 310 je hodně hravá. Libuje si na pomalejších okreskách s ostrými zatáčkami a v pohodě si na ni dáte i polňačku a lehký terén. Pro tyto případy má zakrytovaný spodek motoru a plastový deflektor před chladičem. Ten má za úkol zastavit odletující kamínky od předního kola.

Na rychlé přesuny po dálnici raději zapomeňte

Motorka sice bez problémů dosáhne tachometrové rychlosti 150 km/h, ale jet se tak dlouho nedá. Po chvíli necítíte chodidlo od vibrující stupačky a pravou ruku na plynu také neudržíte. V zrcátkách tou dobou vidíte už jen rozmazaný obrys dění za vámi. Na to však rychle zapomenete, jakmile se vrátíte na okresku.

Určitě se sluší dodat, že testovaný exemplář byl dost syrový. Měl najeto pouhých 1400 kilometrů a je tedy pravděpodobné, že po dalším nájezdu se motor postupně zklidní.

Test motocyklu BMW G 310 GS

Test motocyklu BMW G 310 GS

Při stovce točí motor na šestku 6 tisíc otáček. Ve 145kilometrové rychlosti už je to 9 tisíc a rozhodně nejde o cestovní rychlost, kterou byste chtěli jet delší dobu. Ale je dobré vědět, že když potřebujete, máte rezervu.

Perfektní podvozek a vidlice se zvětšenými zdvihy

Nerovnosti žehlí podvozek bez problémů. Motorka se sice neustále pohupuje, ale je jistá a čitelná. Pohodný je i vzpřímený posaz na nízko posazeném sedle.

Velkou devizou endura je minimální spotřeba, která šla během našeho testu stále dolu. Přebírali jsme ji s průměrem 4,5 litru na sto kilometrů a dostali se na 4,2. Motorce jsme sice neubližovali, ale rozhodně jsme ji nešetřili. 

Kdo má kus rozumu a chce se před koupí „velké“ motorky vyjezdit, je pro něj G 310GS dobrá volba před vstupem do světa silných strojů. Ceník startuje na 151 tisících korunách.

Autor:

Nejčtenější

ANALÝZA: Auta zdraží, hrozí kolaps trhu. Poděkujte Bruselu

Nová platforma koncernu Volkswagen pro elektrická auta

Volkswagen řekl, co se ostatní bojí říct nahlas: Kvůli přísnějším limitům CO2 auta výrazně podraží. Automobilky jsou...

Scala startuje na 370 tisících. Škoda chce Čechům nabídnout bohatou výbavu

Škoda Scala

Škoda v pátek startuje prodej svého nového vozu. Základní provedení modelu Scala s benzinovým agregátem 1,0 TSI/70 kW s...

Autoklíče z Frenštátu dobývají celý svět, při vývoji je házejí z okna

Továrna dodavatele pro autoprůmysl Continental ve Frenštátu pod Radhoštěm

Asi ho máte v kapse kalhot, nebo pohozený někde v tašce či kabelce - klíč od auta. Najděte ho a držte při čtení v ruce,...

Rodinný ideál: módní SUV a praktické MPV v jednom balení

Peugeot Rifter

V katalogu a asi i v prodejně vám budou tvrdit něco jiného, ale SUV opravdu není to nepraktičtější auto pro rodinu. Nad...

První ochutnávka nové škodovky, premiéra bude v březnu v Ženevě

Silueta nového crossoveru značky Škoda

Česká značka uveřejnila první obrázek nového modelu, který doplní nabídku vozů kategorie SUV po modelech Kodiaq a...

Další z rubriky

Harley přivezl na CES horské kolo bez pedálů

Harley-Davidson Livewire představil výrobní parametry.

Amerikou hýbou dva populární trendy – prvním je ekologická doprava díky elektrickým vozidlům, druhým pak větší pohodlí...

Milán je město módy, design hraje prim i u naháčů

Honda CB650R Neo Sports Café

Podzimní motovýstava v Miláně každý rok ukáže nové trendy v oblasti techniky, ale také designu. Letos se módní kreace...

V Chile startuje motocyklová olympiáda. Na Šestidenní míří i Češi

Letos startuje už o 93. ročník. Šestidenní se poprvé konala ve Velké Británii v...

Mezinárodní šestidenní motocyklová soutěž ISDE 2018 se do Chile vrací podruhé v historii. Premiéru si tu odbyla před...

Najdete na iDNES.cz