VIDEOTEST: Obratné enduro pro začínající cestovatele BMW G 310GS

aktualizováno 
Zmenšená verze legendárního modelu GS od BMW je ideální motorka pro cestovatele amatéry. Pohodlný podvozek, příjemný posez a hodný motor vás protáhnou ucpaným velkoměstem i lehkým terénem. Ideálně, když u toho nebudete moc spěchat. V rychlostech nad 100 km/h už radost z jízdy snižují vibrace jednoválcového motoru.

Konstrukce motorky působí celkově větším a bytelnějším dojmem, než byste od třístovky s průměrným výkonem čekali. Velká nádrž a plasty kolem ní pocit jen umocňují. Že nejde o závoďák prozradíte okolí hned po nastartování.

Vodou chlazený jednoválcový motor má dva vačkové hřídele a čtyři ventily. Disponuje maximálním výkonem 34 koní při 9500 otáčkách. „Krouťák“ dosahuje vrcholu 28 Nm v 7500 ot/min. Pro jednoho nadšeného cestovatele tak akorát.

Fotogalerie

Na rozjezdy je třeba si zvyknout. Část testu jsme absolvovali i ve dvou a zprvu jsme trochu bojovali. Motor nemá sílu odspodu, a tak při rozjezdu musíte použít víc plynu, než byste chtěli. Pravda je, že tomu nepomáhala ani dost jedovatá spojka. Motorka dostala zřejmě v testu před námi dost zabrat: při převzetí neměla spojka ani milimetr vůli a zabírala na posledním půlcentimetru. Řidiči s kratšími prsty by jistě ocenili příplatkové stavitelné páčky.

Při jízdě je ideální držet motor mezi 5 až 7,5 tisíci otáček. Jednak máte k dispozici většinu kroutícího momentu a i vibrace jsou minimální.

G 310 je hodně hravá. Libuje si na pomalejších okreskách s ostrými zatáčkami a v pohodě si na ni dáte i polňačku a lehký terén. Pro tyto případy má zakrytovaný spodek motoru a plastový deflektor před chladičem. Ten má za úkol zastavit odletující kamínky od předního kola.

Na rychlé přesuny po dálnici raději zapomeňte

Motorka sice bez problémů dosáhne tachometrové rychlosti 150 km/h, ale jet se tak dlouho nedá. Po chvíli necítíte chodidlo od vibrující stupačky a pravou ruku na plynu také neudržíte. V zrcátkách tou dobou vidíte už jen rozmazaný obrys dění za vámi. Na to však rychle zapomenete, jakmile se vrátíte na okresku.

Určitě se sluší dodat, že testovaný exemplář byl dost syrový. Měl najeto pouhých 1400 kilometrů a je tedy pravděpodobné, že po dalším nájezdu se motor postupně zklidní.

Test motocyklu BMW G 310 GS

Test motocyklu BMW G 310 GS

Při stovce točí motor na šestku 6 tisíc otáček. Ve 145kilometrové rychlosti už je to 9 tisíc a rozhodně nejde o cestovní rychlost, kterou byste chtěli jet delší dobu. Ale je dobré vědět, že když potřebujete, máte rezervu.

Perfektní podvozek a vidlice se zvětšenými zdvihy

Nerovnosti žehlí podvozek bez problémů. Motorka se sice neustále pohupuje, ale je jistá a čitelná. Pohodný je i vzpřímený posaz na nízko posazeném sedle.

Velkou devizou endura je minimální spotřeba, která šla během našeho testu stále dolu. Přebírali jsme ji s průměrem 4,5 litru na sto kilometrů a dostali se na 4,2. Motorce jsme sice neubližovali, ale rozhodně jsme ji nešetřili. 

Kdo má kus rozumu a chce se před koupí „velké“ motorky vyjezdit, je pro něj G 310GS dobrá volba před vstupem do světa silných strojů. Ceník startuje na 151 tisících korunách.

Autor:
  • Nejčtenější

Nejdůležitější škodovka startuje. Prodej nové Octavie začne už v listopadu

Octavia je nejdůležitější vůz Škody Auto, tvoří třicet procent prodejů a polovinu profitu značky. Čtvrtou generaci...

Česko pokryl sníh, klouže to! Silničáři mají v pohotovosti stovky sypačů

Na krkonošských hřebenech nasněžilo v posledních hodinách přes deset centimetrů sněhu. V okolí Luční boudy v nadmořské...

Premium

Test celoročních pneumatik. Jak si vedou za sucha, za mokra a na sněhu

K celoročním pneumatikám výrobci přistupovali po dlouhá léta macešsky. Konečně se však vrátily do jejich přízně....

Autofotka týdne: Posel elektromobility je v Česku, načapali jsme ho

Volkswagen ID.3 je jednou z nejdůležitějších automobilových novinek letošního roku. Fyzickými parametry nijak výjimečně...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

ANALÝZA: Nová Octavia naznačuje, že Superb nebude potřeba

Tento týden patří v Česku nové Octavii, nejdůležitějšímu modelu Škody. Ve čtvrté generaci výrazněji nevyrostla, ovšem...

Premium

Nikdo dodnes neví, kolik těch holek zůstalo zakopaných. Starosta Dubí vzpomíná

„Devadesátky“ a přelom tisíciletí byly v Dubí na Teplicku divoká léta. Řádili tu pasáci prostitutek a mafiáni. Město se...

Premium

Kořeněná jídla ani káva neškodí, vyvrací profesor Tesař letité mýty

Kola je pro ledviny hrob. Nejlepší je nesolit a nejíst ostrá exotická jídla. Alkohol dokáže „propít“ ledviny, které je...

Premium

Špičkový výrobek i po letech funguje. Kvůli hloupé chybě je však k ničemu

Snoubení spotřební elektroniky a počítačů provázely porodní bolesti, které jsou z dnešního pohledu absurdní a...

  • Další z rubriky

Výstava motocyklového umění se přestěhovala. Původní Továrnu zbourali

Výstava unikátních motocyklových přestaveb All Ride Show se letos koná na nové adrese. Holešovická Továrna, kde se...

Tipy na prázdninový výlet: deset zastavení v muzeích motorek

Sláva nadšencům do motorek. Díky nim je v Česku hodně muzeí s unikátními exponáty. Která z nich stojí za návštěvu?

Deník začínající skútrařky: Honda PCX je skvělý sexy učitel

Teplé a stálé počasí je přímo ideální pro cestování na skútru. V případě Hondy PCX se přesednutí od volantu za řídítka...

Novinkám z Milána vládnou jednostopé crossovery, SUV má i Harley

Podobně jako u aut ovládly zvýšené podvozky také novinky 2020 na motocyklové výstavě EICMA v Miláně. A podobně jako u...

TIP PRO MAMINKY: Jak si usnadnit cestování s miminkem
TIP PRO MAMINKY: Jak si usnadnit cestování s miminkem

Advent a Vánoce se kvapem blíží a vás možná letos čekají návštěvy rodiny s malým miminkem. Změna prostředí však může být pro malého človíčka náročná. Pojďte se podívat, jak mu ji usnadnit.

Najdete na iDNES.cz