Peugeot 607 2.2 HDI je elegán, který nechce závodit

aktualizováno 
Nový Peugeot 607 2.2 HDI patrně nezaujme zájemce o rychlé svezení, zato ho na silnici jen málokdo přehlédne. A za svého favorita mohou francouzskou novinku mít vyznavači turbodieselových motorů s nízkou spotřebou paliva. Téměř pětimetrová limuzína nabídne také dost vnitřního prostoru, který korunuje obrovský, ale omezeně využitelný kufr. Oproti německým konkurentům je peugeot levnější, a přitom jako každá správná novinka zároveň nabízí víc výbavy, než je v jeho vyšší střední třídě obvyklé. Z testu MF DNES vyplynulo, že zájemci o tento vůz by si rozhodně měli připlatit za stabilizační systém podvozku (ESP). Bez něj nejsou jízdní vlastnosti Peugeotu 607 stoprocentní.

Při vyhýbacím manévru do strany totiž dlouhá záď Peugeotu 607 ustřeluje. ESP, který bolest řeší, nabízí dovozce k motorům 2.2 za příplatek 33 tisíc korun. Například v Německu však Peugeoty 607 mají tento elektronický systém v základní výbavě. Na špatných silnicích má novinka mezery v komfortu jízdy. Příčné nerovnosti nebo městská dlažba jsou v kabině znát více než ve vozech formátu BMW a Mercedes. Ani řízení není absolutně přesné, takže hlavně ve vyšších rychlostech je nutné neobvykle často korigovat volant. Na druhé straně na řidiče čeká celá řada doplňků, které mu ovládání vozu ulehčují.

Může se hodit

Nové i ojeté automobily Peugeot  můžete koupit na www.automodul.cz

Po nastartování se automaticky rozsvítí světla, ale jen ve tmě. Zařídí to snímač venkovního světla. Podobně se chovají automatické stěrače: když začne pršet, pustí se do práce. V ceně je i tempomat, zatímco za parkovací systém v zadním nárazníku se připlácí. Největším přínosem však může být standardně dodávaný systém šesti airbagů - předních, bočních i hlavových. Nabídka prostoru je podle výsledků měření ve zkušebně pražského Ústavu silniční a městské dopravy (ÚSMD) velkorysá především do šířky. Vzadu pro kolena je také místa dost, ale oproti vozům o třídu menším není rozdíl zas tak významný.

Technici totiž ve zmíněném místě naměřili Peugeotu 607 jen o dva centimetry více než například novému Fordu Mondeo. Ten však platí za jedno z nejprostornějších aut střední kategorie. ÚSMD konstatoval také skromnější poměry v prostoru pro hlavy cestujících na zadním sedadle Peugeotu 607, což padá na vrub strmě klesající střechy. Kufr Peugeotu 607 pojme jen o šest litrů méně, než nese modelové označení automobilu (601 litrů). Jeho hrana není zrovna nízko, a navíc je zavazadlový prostor poměrně plochý, takže mnoho místa pro vyšší předměty nenabídne. Motor 2.2 HDI má výkon 133 koní a dynamiku, která sice posádku nevtlačí do sedadel, ale i tak zaručuje dostatečné zrychlení. Spotřebu lze srazit až k sedmi litrům na 100 kilometrů - na dálnicích a okresních silnicích.

Ve městě však vůz, jehož předchůdce model 605 patří k velmi rozšířeným autům na zdejších silnicích, žádá i více než deset litrů nafty na 100 kilometrů. Martin Kovář, který hodnotí pro MF DNES testovaná auta pohledem řidiče na vozíku, pochválil u Peugeotu 607 některé prvky výbavy. "Elektrické nastavení sedadel, automatické stěrače a světlomety - to vše handicapovaný řidič uvítá. Ve vozech nižších tříd, než je Peugeot 607, se však tyto doplňky zatím úplně nerozšířily," konstatuje Martin Kovář.


Hodnocení MF DNES

Motor a převodovka

Pružnost motoru 6
Převodovka 8
Spotřeba v testu 7

Karoserie a interier
Prostor na př. sedadlech 9
Prostor na zad. sedadlech 8
Využití kufru 7
Výhled z vozu 8

Podvozek
Jízdní vlastnosti 6
Řízení a ovladatelnost 7
Tlumení nerovností 7
Brzdy 8
Poznámka: min. 1, max. 10 bodů

Měření MF DNES
Zrychlení 0-100 km/h (s) 13,2
Zrychlení 0-400 m (s) 18,9
Zrychlení (IV.) 50-90 km/h (s) 9,1
Zrychlení (V.) 80-130 km/h (s) 17,3
Brzdná dráha z 80 km/h (m) 30,0
Pramen: ÚSMD


Očima designéra

Peugeot 607 je nádherný designérský počin. Stojí na originálním tvaru, nikoliv na prvoplánovém mrhání chromem, který je jen tam, kde podtrhuje skutečnou originalitu. Karoserie je atraktivní a působí vznešeněji než glorifikovaná německá konkurence. Originalita designu je patrná na mnoha detailech, z nichž některé budou hojně napodobovány. Příklad? Třeba hrana, která opticky odděluje kapotu, přední sklo a střechu od bočních blatníků a dveří. Je výrazně identifikovatelná po celé své délce - od předního světlometu přes přední a zadní sloupek až dozadu - a karoserii opticky rozšiřuje. Nic zásadního nelze vytknout ani interiéru.
Jan Prokop, autor je spolupracovníkem redakce

Prognóza odhadce
Na trhu nových automobilů Peugeot 607 zřejmě získá větší podíl než jeho předchůdce 605. Mnozí manažeři po této limuzíně sáhnou podle hesla, že změna je život, a vše nasvědčuje tomu, že neprohloupí. Ani v situaci, kdy na trhu ojetin v Česku bude model 607 držet ve vztahu ke konkurenci lehce podprůměrné ceny. Vůz s dieselovým motorem bude žádanější. Po pětiletém provozu a zhruba 130 tisících kilometrů majitel při prodeji získá minimálně 260 tisíc korun za zážehové provedení a za verzi HDI bude zhruba 310 tisíc korun.
Tomáš Majer, autor je spolupracovníkem redakce

Peugeot 607 2.2 HDI

Peugeot 607 2.2 HDI

Peugeot 607 2.2 HDI

Autor:
  • Nejčtenější

Při své rekordní jízdě zemřela nejrychlejší žena světa. Policie stále neví jak

Devětatřicetiletá závodnice, televizní hvězda a rekordmanka v rychlosti Jessi Combsová zemřela na konci srpna, když se...

Falešné veterány blokovaly dopravu. Skončilo to bitkou a poničeným autem

Bitkou a poškozením auta skončil incident v ulici Úvoz, která vede kolem Petřína na Pražský hrad. Několik...

Odbory ve Škodě se bouří kvůli změně strategie, reagovat musel šéf značky

Odbory automobilky Škoda Auto kritizují chystanou strategii koncernu Volkswagen, který podle některých médií chce Škodu...

Premium

Škoda může zahýbat trhem elektroaut, dotované citigo trápí konkurenci

Elektrické citigo je na trhu zhruba měsíc a v Česku sesbíralo na 360 objednávek. To je podle Luboše Vlčka, šéfa českého...

Tragédii na D1 předejít nešlo, řekl v Rozstřelu zástupce šéfa dopravní policie

Není den, aby se nepsalo o tragické nehodě na silnicích. Začátkem týdne zůstala paralyzovaná dálnice D1, kde při srážce...

Premium

Náš kluk umí. Otec talentu Hložka o plánech i batůžku za padesát tisíc

Minulý týden ho v tramvaji načapal revizor: „Lístek, prosím.“ Adam Hložek, sedmnáctiletá fotbalová raketa, zčervenal....

Premium

Sex je snadno dostupný, ale nevěra ještě není důvod k rozchodu

Tolerance je podle něj jen povýšenecký postoj k druhému a vytváří korupční prostředí, proto do partnerských ani jiných...

Premium

Chci chlapa, co má větší koule než ego, říká svobodná matka Nikol Štíbrová

Před pár dny oslavila třiatřicítku a cítí se šťastná a spokojená. Nebylo to ale zadarmo – moderátorka a hvězda...

  • Další z rubriky

Kapesní drsňák je neodolatelný: Suzuki Jimny je opravdický off-road

Tuhé nápravy, rámová konstrukce, kapesní rozměry, mušší váha a naprosto geniální design, u kterého si konkurence musí...

Premium

Auta, která nejvíce ztrácejí na ceně. Není to zrovna to vaše?

Ztráta hodnoty je největší položka při vlastnictví auta. Které značky jsou z tohoto hlediska vnímány nejhůře? Odpověď...

Premium

TEST: Pravidlo zipu je v Česku povinné. Dodržují ho čeští řidiči?

Už dlouho u nás platí pravidlo, které jasně určuje způsob řazení aut do průběžného pruhu v případě, že souběžný pruh...

Premium

Auta mého srdce: Souboj dvou generací. Které BMW je lepší?

První generace BMW M3 a aktuální M2 Competition toho mají hodně společného. Jsou to nejmenší „emka“ své doby, mají...

Najdete na iDNES.cz