Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Peugeot 607 2.2 HDI je elegán, který nechce závodit

Nový Peugeot 607 2.2 HDI patrně nezaujme zájemce o rychlé svezení, zato ho na silnici jen málokdo přehlédne. A za svého favorita mohou francouzskou novinku mít vyznavači turbodieselových motorů s nízkou spotřebou paliva. Téměř pětimetrová limuzína nabídne také dost vnitřního prostoru, který korunuje obrovský, ale omezeně využitelný kufr. Oproti německým konkurentům je peugeot levnější, a přitom jako každá správná novinka zároveň nabízí víc výbavy, než je v jeho vyšší střední třídě obvyklé. Z testu MF DNES vyplynulo, že zájemci o tento vůz by si rozhodně měli připlatit za stabilizační systém podvozku (ESP). Bez něj nejsou jízdní vlastnosti Peugeotu 607 stoprocentní.

Při vyhýbacím manévru do strany totiž dlouhá záď Peugeotu 607 ustřeluje. ESP, který bolest řeší, nabízí dovozce k motorům 2.2 za příplatek 33 tisíc korun. Například v Německu však Peugeoty 607 mají tento elektronický systém v základní výbavě. Na špatných silnicích má novinka mezery v komfortu jízdy. Příčné nerovnosti nebo městská dlažba jsou v kabině znát více než ve vozech formátu BMW a Mercedes. Ani řízení není absolutně přesné, takže hlavně ve vyšších rychlostech je nutné neobvykle často korigovat volant. Na druhé straně na řidiče čeká celá řada doplňků, které mu ovládání vozu ulehčují.

Může se hodit

Nové i ojeté automobily Peugeot  můžete koupit na www.automodul.cz

Po nastartování se automaticky rozsvítí světla, ale jen ve tmě. Zařídí to snímač venkovního světla. Podobně se chovají automatické stěrače: když začne pršet, pustí se do práce. V ceně je i tempomat, zatímco za parkovací systém v zadním nárazníku se připlácí. Největším přínosem však může být standardně dodávaný systém šesti airbagů - předních, bočních i hlavových. Nabídka prostoru je podle výsledků měření ve zkušebně pražského Ústavu silniční a městské dopravy (ÚSMD) velkorysá především do šířky. Vzadu pro kolena je také místa dost, ale oproti vozům o třídu menším není rozdíl zas tak významný.

Technici totiž ve zmíněném místě naměřili Peugeotu 607 jen o dva centimetry více než například novému Fordu Mondeo. Ten však platí za jedno z nejprostornějších aut střední kategorie. ÚSMD konstatoval také skromnější poměry v prostoru pro hlavy cestujících na zadním sedadle Peugeotu 607, což padá na vrub strmě klesající střechy. Kufr Peugeotu 607 pojme jen o šest litrů méně, než nese modelové označení automobilu (601 litrů). Jeho hrana není zrovna nízko, a navíc je zavazadlový prostor poměrně plochý, takže mnoho místa pro vyšší předměty nenabídne. Motor 2.2 HDI má výkon 133 koní a dynamiku, která sice posádku nevtlačí do sedadel, ale i tak zaručuje dostatečné zrychlení. Spotřebu lze srazit až k sedmi litrům na 100 kilometrů - na dálnicích a okresních silnicích.

Ve městě však vůz, jehož předchůdce model 605 patří k velmi rozšířeným autům na zdejších silnicích, žádá i více než deset litrů nafty na 100 kilometrů. Martin Kovář, který hodnotí pro MF DNES testovaná auta pohledem řidiče na vozíku, pochválil u Peugeotu 607 některé prvky výbavy. "Elektrické nastavení sedadel, automatické stěrače a světlomety - to vše handicapovaný řidič uvítá. Ve vozech nižších tříd, než je Peugeot 607, se však tyto doplňky zatím úplně nerozšířily," konstatuje Martin Kovář.


Hodnocení MF DNES

Motor a převodovka

Pružnost motoru 6
Převodovka 8
Spotřeba v testu 7

Karoserie a interier
Prostor na př. sedadlech 9
Prostor na zad. sedadlech 8
Využití kufru 7
Výhled z vozu 8

Podvozek
Jízdní vlastnosti 6
Řízení a ovladatelnost 7
Tlumení nerovností 7
Brzdy 8
Poznámka: min. 1, max. 10 bodů

Měření MF DNES
Zrychlení 0-100 km/h (s) 13,2
Zrychlení 0-400 m (s) 18,9
Zrychlení (IV.) 50-90 km/h (s) 9,1
Zrychlení (V.) 80-130 km/h (s) 17,3
Brzdná dráha z 80 km/h (m) 30,0
Pramen: ÚSMD


Očima designéra

Peugeot 607 je nádherný designérský počin. Stojí na originálním tvaru, nikoliv na prvoplánovém mrhání chromem, který je jen tam, kde podtrhuje skutečnou originalitu. Karoserie je atraktivní a působí vznešeněji než glorifikovaná německá konkurence. Originalita designu je patrná na mnoha detailech, z nichž některé budou hojně napodobovány. Příklad? Třeba hrana, která opticky odděluje kapotu, přední sklo a střechu od bočních blatníků a dveří. Je výrazně identifikovatelná po celé své délce - od předního světlometu přes přední a zadní sloupek až dozadu - a karoserii opticky rozšiřuje. Nic zásadního nelze vytknout ani interiéru.
Jan Prokop, autor je spolupracovníkem redakce

Prognóza odhadce
Na trhu nových automobilů Peugeot 607 zřejmě získá větší podíl než jeho předchůdce 605. Mnozí manažeři po této limuzíně sáhnou podle hesla, že změna je život, a vše nasvědčuje tomu, že neprohloupí. Ani v situaci, kdy na trhu ojetin v Česku bude model 607 držet ve vztahu ke konkurenci lehce podprůměrné ceny. Vůz s dieselovým motorem bude žádanější. Po pětiletém provozu a zhruba 130 tisících kilometrů majitel při prodeji získá minimálně 260 tisíc korun za zážehové provedení a za verzi HDI bude zhruba 310 tisíc korun.
Tomáš Majer, autor je spolupracovníkem redakce

Peugeot 607 2.2 HDI

Peugeot 607 2.2 HDI

Peugeot 607 2.2 HDI

Autor:
  • Nejčtenější

Kamion před nehodou vůbec nebrzdil, moderní tahač by tragédii zabránil

7. května 2024  16:43

Policie obvinila řidiče za smrtelnou nehodu na D1. Litevský kamioňák narazil do osobního auta a...

Silničářští popletové pobavili Mohelnici. Zpackaný nápis zaujal každého

9. května 2024

Zpackaná dopravní značka pobavila Mohelničany. Silničáři při stříkání nápisu na asfalt otočili...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Automobilová Evropa v čínské pasti. Levná auta tu prodávají dvakrát dráž

10. května 2024

Využívat nástrojů globalizace, abyste na světových trzích dokázali produktem konkurovat cenou. To...

Nejhorší je, když sháníte auto narychlo, varuje expert na ojetinový byznys

6. května 2024

Byznys s ojetinami v Česku stále roste. Po období, kdy ceny rostly a auta z druhé ruky šla na...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Daytona je zpátky! Hi-tech fosílie Ferrari má 12 válců bez turba i elektřiny

9. května 2024

Novinka z Maranella nepokrytě křičí do světa: „Mám dvanáct válců!“ A navíc nemá žádné přeplňování...

Putinova pojízdná pevnost s novou fasádou. Aurus je ležák, tak ho rozdávají

12. května 2024

Staronový ruský prezident vyrazil na slavnostní inauguraci ve modernizované verzi limuzíny Aurus...

Čínský dravec BYD chce být v roce 2030 hlavním výrobcem elektroaut v Evropě

12. května 2024

Čínská automobilka BYD zvažuje výstavbu další továrny v Evropě. Uvedl to šéf evropských aktivit...

Módu SUV odstartovala před 30 lety Toyota, dnes městské teréňáky frčí

11. května 2024

Japonská automobilka Toyota představila 10. května 1994 model RAV4. Tři písmena ve jménu jsou...

OBRAZEM: Plejáda superkár gaučových pilotů. Znáte speciály světa videoher?

11. května 2024

Virtuální závodiště jménem Gran Turismo, do kterého nově vyrazila i Škoda, umožňuje i bez řidičáku...

Zpěvačka Tereza Kerndlová měla autonehodu. Poslala vzkaz ze záchranky

Tereza Kerndlová (37) a její manžel René Mayer (53) měli v úterý ráno autonehodu. Na mokré vozovce do nich zezadu...

Kamion před nehodou vůbec nebrzdil, moderní tahač by tragédii zabránil

Policie obvinila řidiče za smrtelnou nehodu na D1. Litevský kamioňák narazil do osobního auta a natlačil ho na tahač s...

První světová válka zničila část Francie natolik, že tu stále řádí smrt

Řídkým rozvolněným lesem pokrytá pahorkatina u francouzského Soissons, Compiégne, Lens či Cambrai přirozeně svádí k...

V 59 letech zemřela herečka Simona Postlerová, ještě v sobotu zkoušela

Zemřela divadelní a filmová herečka Simona Postlerová, bylo jí 59 let. Zprávu o úmrtí potvrdil nadační fond Dvojka...

NASA ukázala, co byste viděli před možná nejbolestivější smrtí ve vesmíru

Superpočítače lze využít ke zpracování zajímavých úloh. Vedle hledání nových molekul pro léky, předpovídání složitých...