Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Peugeot 206 2.0 HDI: dobrý motor, horší podvozek

Je to trend: turbodieselové motory pohánějí malá auta. V případě Peugeotu 206 2.0 HDI a jeho konkurentů to znamená, že umějí jezdit hodně rychle při nízké spotřebě nafty. Jejich cena je však na třídu malých vozů závratná a dotahuje se na vozy o kategorii větší. Přitom Peugeot 206 kromě výborného motoru nabízí nejen uchvacující design, ale také průměrně prostornou karoserii a ve srovnání s jinými moderními vozy i podprůměrné jízdní vlastnosti.
Zaostávající podvozek malého peugeotu vyjde najevo při rychlém průjezdu zatáčkou. Když řidič ubere plyn, vůz náhle znejistí a řidič ho musí rychlými pohyby volantu přivést do zvolené stopy. Takovému manévru naštěstí dobře sekunduje citlivý posilovač řízení. Musí-li se však řidič v kritické situaci rychle vyhnout překážce, stojí před ním složitější úkol než v mnohých jiných automobilech. Mnohem lepší chování má přeplňovaný naftový motor s moderní technikou Common Rail. Pod kapotou Peugeotu 206 dává zapomenout na hlučné a nekultivované projevy svých předchůdců. Potichu si přede a spotřebovává v průměru okolo šesti litrů nafty na 100 kilometrů. Při ekonomické jízdě lze nároky pohonu 2.0 HDI stlačit ke čtyřem litrům, hodně zatížený motor naopak polyká zhruba sedm a půl litru na 100 kilometrů. Dynamika Peugeotu 206 je na malý vůz výborná. Zrychlení z klidu na stokilometrovou rychlost zvládá podle výsledků ze zkušebny pražského Ústavu silniční a městské dopravy (ÚSMD) za necelých 13 vteřin. Druhý převodový stupeň je pouhým sekundantem, vše důležité zvládá i ve městě trojka, na dálnici zase může řidič zapomenout na čtvrtý stupeň, protože pětka utáhne i dlouhá stoupání. Největší slabinou motoru 2.0 HDI (66 kilowattů) je konkurenční prostředí, které jej staví například proti Škodě Fabia 1.9 TDI (74 kilowattů). Podle měření v ÚSMD je zmíněná škodovka v dynamice ještě o kus lepší. Jen obdivuhodný záběr Peugeotu 206 2.O HDI na pátý rychlostní stupeň Fabii 1.9 TDI zastíní. Vnitřní prostor Peugeotu 206 lze po měření ve zkušebně ÚSMD označit jako průměrný, kufr je spíš malý. Pokud se týká prostoru pro zavazadla - je ve třídě malých aut nejlepší Fiat Punto, v hodnocení velikosti prostoru, a tedy i komfortu pro cestující naopak vítězí mladoboleslavské sestry Fabia a Felicia. Pohodlí podvozku také není po francouzsku nadprůměrné komfortní - otřesy z nerovností tuzemských silnic nepohlcuje Peugeot 206 zrovna nejlépe. Sedadla vozu patří k nejměkčím, což si někteří řidiči nemohou vynachválit, zatímco jiní ve stejných podmínkách postrádají lepší podporu v zatáčkách. Vysoká cena malých vozů s turbodieselovými motory dělá této třídě aut konkurenci i mezi vozy o kategorii většími. Například Škoda Octavia 1.9 TDI (66 kilowattů) je k mání za cenu od 459 900 korun, což je o 24 tisíc korun víc, než stojí Peugeot 206 2.0 HDI. Octavia má ve výbavě airbag řidiče a ABS, zatímco peugeota zdobí dva airbagy, ale systém ABS má za příplatek. Martinu Kovářovi, který pro MF DNES hodnotí vozy pohledem handicapovaného řidiče na vozíku, se nelíbí malý kufr Peugeotu 206. "Každý litr dobrý, a pro tělesně postižené to platí dvojnásob. Vozíku se v malých kufrech vede špatně. A těžká kapota motoru ztěžuje přístup ke kapalinám, což pocítí i ženy-řidičky," říká Martin Kovář.

Hodnocení MF DNES

Motor a převodovka

Pružnost motoru 8
Převodovka 7
Spotřeba v testu 7

Karoserie a interier

Prostor na př. sedadlech 7
Prostor na zad. sedadlech 7
Využití kufru 6
Výhled z vozu 8
 
Podvozek
Jízdní vlastnosti 5
Řízení a ovladatelnost 7
Tlumení nerovností 6
Brzdy 7
Poznámka: min. 1, max. 10 bodů

Měření MF DNES
Zrychlení 0-100 km/h (s) 12,7
Zrychlení 0-400 m (s) 18,6
Zrychlení (IV.) 50-90 km/h (s) 9,0
Zrychlení (V.) 80-130 km/h (s) 17,0
Brzdná dráha z 80 km/h (m) 30,9
Pramen: ÚSMD

Prognóza odhadce:                                                                                          Peugeot 206 byl vyroben už v milionu kusů. Oblíben je i v Česku, kde patří k nejprodávanějším malým vozům. Velkou zásluhu na tom má spolehlivý a úsporný naftový motor, a právě model 206 s pětidveřovou karoserií a pohonem HDI je snem mnoha zdejších motoristů. Na trhu ojetin je a bude velmi žádaný, a to bez ohledu na místo, kde se ke koupi nabídne. Vyšší pořizovací cena sice způsobí v prvním roce větší ztrátu ve srovnání s konkurencí domácí provenience, ale v dalších letech se pokles hodnoty srovná a po pěti letech provozu bude Peugeot 206 2.0 HDI k mání přibližně za 188 tisíc korun.                                                                                   Peter Kolník, autor je spolupracovníkem redakce

Očima designéra:                                                                                              Peugeot 206 respektuje nový trend se světlomety přesahujícími až do kapoty, a právě jeho přední světla jsou velice podobná těm, která má o půl roku dřív představený Ford Focus. Podobné řešení má i Toyota RAV 4. Dalším trendem je umístění informačního displeje v horní části palubní desky, s čímž původně přišel Opel, leč Peugeot to povýšil na organickou součást elegantního interiéru. A vše se jako bumerang vrací s novým Oplem Corsa, inspirovaným právě velkým úspěchem Peugeotu 206. Nemyslím, že designéři navzájem účelově opisovali, při dlouhém vývoji to ostatně leckdy ani nelze. Spíše je patrná inspirace z designérských studií, která významným způsobem formují budoucí trendy.                                               Jan Prokop, autor je spolupracovníkem redakce

Autor:
  • Nejčtenější

Policisté tasí radary v pátek. Víme, kde budou měřit

18. dubna 2024

Dopravní policie bude v pátek 19. dubna měřit rychlost na několika stovkách míst po celé České...

Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano

17. dubna 2024,  aktualizováno  18.4 16:25

„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

S miniskútrem Tokio můžete bez řidičáku vyrazit na silnici i cyklostezku

18. dubna 2024

Vypadá jako motorka, ale motorka to není. I když se tak chová. To je elektroskútr ViaGo Tokio. K...

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

Milánský ohňostroj kreativity. Podívejte se na auta trochu jinak

25. dubna 2024

Letošního Milánského týdne designu se opět zúčastnily i automobilky. Tento tradiční svátek...

VW chystá restart v Číně. Nový koncept jsme prozkoumali jako jediní na světě

24. dubna 2024

Exkluzivně Andreas Mindt, obrovský sympaťák a nadšený autař s šéfdesignérskou tužkou značky Volkswagen obchází...

Tesla 3 je v ČR nejlevnější v historii, značce klesají prodeje

24. dubna 2024

Americký výrobce elektromobilů Tesla snížil ceny, například v USA, Číně a Německu, všimla si...

Pozemní biz-jet startuje. Excentrický lexus inspiroval svět letecké dopravy

24. dubna 2024

Kdo by to byl býval řekl, že nejdražším lexusem současnosti se stane luxusní dodávka s monogramem...

Slož puzzle a vyhraj jedinečné dárky od značky BEBELO
Slož puzzle a vyhraj jedinečné dárky od značky BEBELO

Každý den po celý tento týden můžete vyhrávat jedinečné dárky od značky BEBELO.

Manželé Babišovi se rozcházejí, přejí si zachovat rodinnou harmonii

Podnikatel, předseda ANO a bývalý premiér Andrej Babiš (69) s manželkou Monikou (49) v pátek oznámili, že se...

Bývalý fitness trenér Kavalír zrušil asistovanou sebevraždu, manželka je těhotná

Bývalý fitness trenér Jan Kavalír (33) trpí osmým rokem amyotrofickou laterální sklerózou. 19. dubna tohoto roku měl ve...

Herečka Hunter Schaferová potvrdila románek se španělskou zpěvačkou

Americká herečka Hunter Schaferová potvrdila domněnky mnoha jejích fanoušků. A to sice, že před pěti lety opravdu...

Největší mýty o zubní hygieně, kvůli kterým si můžete zničit chrup

Možná si myslíte, že se v péči o zuby orientujete dost dobře, přesto v této oblasti stále ještě existuje spousta...

Tenistka Markéta Vondroušová se po necelých dvou letech manželství rozvádí

Sedmá hráčka světa a aktuální vítězka nejprestižnějšího turnaje světa Wimbledonu, tenistka Markéta Vondroušová (24), se...