Diskuse k článku

VIDEOTEST: Nouzové sněžné pásy se neosvědčily, zimou zkřehly

Sněhová nadílka prověřila řidičské umění a připravenost vozu. Občas někdo skončil pod kluzkým kopcem. Do hor je proto nejlepší vyrážet se sněhovými řetězy. Pokud je nemáte a nechce se vám je kupovat, existují alternativy. Vyzkoušeli jsme speciální pásky, které mají pomoci vyprostit auto ze závěje.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K64a17r58e86l 68N91o66v94o29t70n46y 2941445929120

No asi budu i nadale vozit pres zimu v aute retezy...

0/0
16.1.2019 9:21

T50o23m59á36š 23K30u16c58h44a72ř 3457321448681

Už před 25 lety jsem jako klučina cestu do hor vyřešil tak, že jsem si ze silného textilního pásu šíře cca 5 cm a ocelových spon vyrobil opasek, na který jsem nasadil vroubkovanou gumovou hadici. Vyrobeno večer před cestou a používáno cca 15 let. Poprvé otestováno už první den cesty, když jsem při uhýbání protijedoucímu pluhu zacouval do závěje. Mělo to několik výhod:

1. Díky síle a pořádnému záběru hadice to vyskákalo úplně ze všeho. Téměř nehrozí, že si to vyhrabe díru, jako řetěz.

2. Nepotřebujete se na rozdíl od řetězů dostat k celému kolu, rukou odhrnete jen kousek kolem otvoru v disku, protáhnete a utáhnete.

3. Dá se vyrobit z "co dům dal" zadarmo.

4. Je to jen hadra a guma, takže při uvolnění, nebo poškození vám to nerozfláká blatník, či podběh, jako řetězy.

Pochopitelně to není určeno k trvalému ježdění, ale jen vybrabání se, když zapadnete. Je to taková dobrá rezerva, která nezabírá žádné místo v kufru. :-)

+4/0
15.1.2019 11:34

V77l63a66d63i30s30l47a41v 78B49u27r85y18š58e77k 1639742637724

já jsem to před 10 lety vyřešil tím, že jsem začal kupovat jen vozy s pohonem všech kol a od té doby si nedovedu představit, co by se muselo stát, abych někam nevyjel, dneska jsem zajel pří parkování v lese do 30 cm sněhu a pak z něj zase vyjel bez textilního pásu a ocelových sponek

+3/−8
15.1.2019 12:07

T79o97m32á54š 72K50u74c57h58a23ř 3237321688321

Vzhledem k tomu, že u Brna už se sníh téměř nevyskytuje, na hory jsme jezdívali 1x ročně a teď u ž vůbec, tak to neřeším.

+4/0
15.1.2019 12:12

J35a50k17u78b 41Š23a71f64a19n43d20a 7195377211571

Ten na tom videu v článku má taky čtyřkolku.

0/0
15.1.2019 12:58

V79l80a97d81i59s63l69a55v 18B92u22r55y71š87e27k 1649262587624

sem si taky všiml, no s předokolkou by na tom byl rozhodně hůř, kloužou i čtyřkolky, ale zvládnou toho víc, to mám vyzkoušený

+1/0
15.1.2019 16:09

P82a17v70e83l 42J50e10ř25á87b87e43k 7631222624987

Až s tou vaší "čtyřkolkou" pojedete 100m 5 hodin, tak mi přijďte něco vypravovat, že to vyjedete všechno. I když pravda je, že jsem vyjel (ne jednou, není to nic neobvyklého cesta na dvě délky auta několik hodin.

Řetězy vozím dost často, trvale pásy pod kola a nafukovací vak pod auto.

U čtyřkolek je jedno dobré pravidlo - tam to jde, zpátky někdy se zázrakem.

0/0
15.1.2019 15:06

V77l42a24d50i18s67l64a94v 97B84u29r66y10š75e91k 1779922607744

100 m jsem 5 hodin se čtřkolkou nikdy nejel, až pojedu, dám vědět, čtyřkolka podle mých zkušeností za 42 let projede mnohem víc než předokolka, samozřejmě z kopce je to jedno, proto tam mám jakejsi sjížděcí asistant, ale nepochopil jsem jak to funguje,

+1/0
15.1.2019 16:07

P38a50v19e95l 65J41e58ř48á81b66e74k 7391982924727

Asistent na sjíždění funguje jednoduše.

Nahoře na stráni si ho zapnete s nadějí, že asistent udrží nějakou optimální rychlost pro sjezd , a potom dole pod strání vyklepete vše co máte navíc v kalhotách.

Zejména po trávě na polní cestě na které je mokrý sníh s asistentem jedete jako se sáňkami.

Kdysi jsem ze stráně sjížděl i zavěšený na navijáku. Po té zkušenosti tam už jezdím jen za sucha, jak začne pršet, rychle odjedu.

Takže čtyřkolka projede víc než klasické auto, ale .... .

42 let zkušenosti ve své podstatě nejsou nic - stále se učíme.

Podívejte se na auta z II.světové války. Měly jen zadní náhod a dokázaly dojet až k Moskvě a potom zpět. A to samé od Moskvy k Berlínu.

+1/0
15.1.2019 22:47
Foto

M20a83r49e75k 49C94e27r22n71y 5988236827

Pan je suveren....vetsina lidi umi jezdit i bez 4x4..

+3/0
15.1.2019 20:41

M10a49r95e20k 49H13r47u34b58y 6677462581198

95% schopnosti auta je ridic, a i s 4x4 lze zapadnout, kdyz je ridic nemehlo.

Rozjizdet se na 2 i 3 pri kluzkem povrchu je zaklad, "uzaverka diferencialu" pomoci lehkeho pribrzdovani taky dokaze pomoci ze zaveje, a ve zbylych pripadech holt ty retezy. A samozrejme dobre gumy.

Nikdy jsem zatim nemel problem.

0/0
22.1.2019 12:26

J58o28s82e37f 32M54i29k73i36n 5643184375274

Osobně se mi líbí tohle

https://www.youtube.com/watch?v=0vBc2l2jEm4

+1/0
15.1.2019 11:19

P20e78t20r 37N47ě95m51e57c 1580986842566

Tak to nemá chybu.

0/0
15.1.2019 12:48

J35a36k60u67b 23Š51a47f90a66n89d75a 7435847481531

To je tak nainstalovat to na celou zimu....

Když jsem byl na ZŠ (ještě za komunistů), soused si z finska přivezl supr věc. Jak bych to popsal. 4ks plochého železa ve tvaru J. Horním koncem přes ozubený převod spojené vždy 2 kusy, ve spoji byl čep a tím byly ty 2 dvojice k sobě otočně spojeny. Na čepu bylo i péro ve tvaru hodinového nepokoje s hákem na konci.

Nasazování: U úrovně vozovky se to nasadilo na kolo (ve směru osy kola). Posunulo doprostřed kola a rozložilo do tvaru kříže. Zatočilo se koncem toho pera které bylo uprostřed napojeno na ten ozubený mechanizmus. Tím se všechny 4 J stáhly ke středu. Péro se ještě trochu naproužilo a za koncový hák zaháklo za jedno J. Nasazení na jedno kolo trvalo asi 10s, nemuselo se šahat nikam do podběhu. Nikde jsem to od té doby neviděl.

0/0
15.1.2019 13:08

J93o18s72e83f 87M82i31k91i68n 5233304305494

Něco takového

https://www.novinky.cz/auto/423488-novy-cesky-vynalez-automaticke-snezne-retezy.html

0/0
15.1.2019 15:07

J17a60k10u29b 96Š80a96f28a67n15d23a 7235707461591

Blíží se to tomu. Nebylo to automatické, nemuselo se předem nic na kolo montovat, ty packy šly až za pneumatiku (zahákly se z druhé strany), bylo to celé kovové.

0/0
15.1.2019 18:07

J29o13s76e52f 97M52i57k49i84n 5243964725134

Než pásky tak raději staré klínové řemeny

0/0
15.1.2019 11:17

P43a91v54e92l 30Š96v83e16s89t55k45a 3138505359

Než toto za 300kč, raději noname řetězy z hobbymarketu za 600,-.

+8/−1
15.1.2019 10:53

O35n12d59ř69e27j 45V70a71l65e46n76t32a 5968581209242

No jo, jenže to by ti, co si je vezmou s sebou, museli dát půl hodinky předem tomu si vyzkoušet jejich nasazení. Protože bez toho jsou řetězy stejně k prdu, jako ty pásky ;-D

+1/0
15.1.2019 11:14

M14a10r17t93i83n 74K60a29r91á72s62e53k 9398563408488

No nevim, retezy jsem nasazoval jednou v zivote, po tme a v asi 20 cm snehu, kolem -15 a bez rukavic a mel jsem bez jakekoli pripravy urcite do 10 min hotove (jinak by mi ty ruce upadly).....

+1/0
15.1.2019 12:03

J56i26n31d47ř35i53c79h 36Š41k71o36p18e25k 4975981340945

noname nikdy, úspora vůči značce není tak velká, aby se vyplatilo riskkovat poškození podběhu, blatníku apod. při roztržení řetězu

0/0
15.1.2019 11:29

P75a51v45e95l 56Š50v59e50s39t77k53a 3828275429

já před léty jsem noname měl, dával i na auto a stačilo to. Přiznám byla to Fabia v hodnotě 50 tis, úzké gumy 165/70R14 takže i nasazení bylo v pohodě, místa kolem dost. Tak je to se vším. Noname za 600,-, Pewag základ něco málo přes 1000,-, a jde to třeba až na 4000,- za pár. Každý ať si vybere podle svých možností... Samozřejmě, pokud bych měl auto za milion, asi bych do řetězů za 600 nešel.

+2/0
15.1.2019 11:59

M18a15r38t74i79n 36F72i87l59i29p79c61z22y48k 3511141935723

Ty textilní popruhy s řetězem, vyrábí to někdo? Hodily by se mi jako nouzovka.

Na svůj rozměr pneu nasadit řetězy nemohu.

0/0
15.1.2019 9:28

J37i57n63d15ř93i52c98h 75Š71k95o94p75e35k 4525231390275

Klasika. Možná nápad dobrej, ale díky tuposti výrobce, tipuji Čínu nebo podobně kvalitní zemi, je to nápad odsouzený k nezdaru.

+22/0
15.1.2019 7:23

P12e86t32r29a 97B32r86o90d25o25v93á 7385215975351

přiznám se, že jsem to měla taky, tak dva roky zpátky, jako nouzovku, ale teda byly asi jiné, protože v pohodě šly nasadit, nepraskaly a pomohlo to na ten kousek, ale my tam dávali tři.. Ale řetězy jsou řetězy...

+1/0
15.1.2019 21:42

J82o79s55e68f 78Š13o21l84t74e14s 8644758920823

A to já mám lepší radu. Kupte si pořádný offroad, kvůli těm 2 dnům se sněhem na horách se to přece vyplatí, jezdit zbytek roku po městě takovou krávou.

+15/−5
15.1.2019 0:27

P93a36v47e81l 30J49e27ř70á53b39e34k 7751232784367

K offroadu si ale musíte koupit ještě traktor, protože tato auta mají tu přednost, že dojedou o trochu dál, ale mnohonásobně hůř se dostávají zpět.

+11/−2
15.1.2019 0:47

P15a46v60e96l 69Š92e55d96l54b60a24u90e11r 7578241422565

Vůbec není třeba offroad. Naše čtyřkolka je obyčejný kombík normální velikosti, jen má tu vlastnost, že když třeba zastavím na zasněžené vozovce v kopci, jako třeba tuhle neděli v Beskydech, protože byla kolona, tak se pak zase normálně rozjezdu, což se některým dvoukolkám už nepodařilo. Žádná velká "kráva," jen starý, obyčejný Forester. Čisté, nezmrzlé ruce, bez nasazování řetězů. Minul jsem omylem odbočku, otočil jsem se kousek dále na zasněženém parkovišti v celkem hlubokém sněhu bez zapadnutí a jel opatrně zpátky bez potíží. Je to k těmto účelům, ne jet někam daleko do terénu a pak tam zapadnout. Z mého pohledu se tenhle typ auta vyplatí. Pohodlí bez špinění se s řetězy a dost velký předpoklad, že nebudu muset jít ven a tlačit.

+9/0
15.1.2019 5:49

M93a17r31t88i55n 55K89a58r18á21s36e26k 9448123888418

Upřímně na veřejné cestě jsem za cca 200tkm neměl nikdy problém ani s predokolkou se slušnými zimaky a kontrolou trakce....

+3/−3
15.1.2019 7:27

P58a69v67e14l 77Š33e89d47l39b92a31u16e57r 7258231392955

V horách předokolka bez řetězů kopec nevyjde, tohle jo. Pohodlí...

+1/0
15.1.2019 7:35

P77a81v16e56l 46J58e89ř69á48b61e80k 7281792194577

Forester ale není offroad. To je jen auto které má poháněné dvě nápravy, nevím, zda má uzávěrky

0/0
15.1.2019 15:13

P34a58v52e86l 56Š38e77d70l27b82a59u62e33r 7838101912975

To máte pravdu. Uzávěrku nemá, jen redukci pro možnost pomalé jízdy po hodně špatném terénu, ať se neničí spojka, jede to pomalinku. Ale stačí to k tomu, že třeba u sjezdovky zaparkuju v hlubším sněhu v kopci na místě, kam "dvoukolky" raději nevjedou a pak i odjedu. Ta jistota při jízdě v zimě je fakt skvělá. Někdo může klidně říkat, že umí v zimě jezdit s dvoukolkou, třeba fakt umí, nic na tom není, ale v případě kluzkého zimního kopce a zastavení v něm je to prostě fyzika. Tak velký rozdíl to je. S dvoukolkou může přidávat plyn v kopci po miligramech a stejně se často nerozjede bez řetězů. Tenhle starý pařez jo.

0/0
19.1.2019 20:01

J96i30ř65í 30Z82ý84k21a 9219763431390

já měl problém naposledy včera. 260PS na přední nápravě + lehké náledí prostě nejde dohromady. Zastavil jsem se v kopci kvůli kamionům a už jsem se normálně nerozjel. Musel jsem chviličku ty pneumatiky hoblovat, abych se dostal na asfalt a udělil autu trošku setrvačnosti. Pak už jsem se vydrápal. Chvíli jsem i zvažoval otočit to a vzít to jinudy.

Stačil by haldex a rozjed by probíhal mnohem komfortněji.

+2/0
15.1.2019 11:12

O70n18d29ř58e82j 73V81a98l72e36n81t66a 5988211889732

Přesně. Po několik zkušenostech s předohrabem + řetězy, kdy po pár protočení se řetězy utrhly, jsem pořídil Passata s haldexem a nemůžu si to vynachválit. Je to někde úplně jinde.

0/0
15.1.2019 11:17

P86a95v66e84l 47J68e82ř31á59b53e37k 7501732404757

Pokud si kupujete řetězy na pokojového pinče, tak se nedivte, že je roztrhnete.

U silného auta bych nekupoval nic jiného než značkové řetězy vyrobené ze silné oceli. A ještě k tomu pořádně utáhnout, aby neměly na kole vůli.

0/0
15.1.2019 15:10

O78n94d47ř98e18j 63V10a78l59e12n11t28a 5718241629662

Roztrhly se mi Thule řetězy na autě co má 90kW... Nevím co lepšího bych mohl mít a 90kW není žádný trhač asfaltu. Zřejmě to v protočení chytlo o kámen co byl pod sněhem a byl konec.... Řetěz skončil namotaný na nápravě.

0/0
16.1.2019 9:55

M18a93r21t33i25n 20K57a91r12á35s96e97k 9398453408348

Tak jasne ze se 4x4 to je vetsi pohoda, ale jak pisu, za enjakech 200 000 jsme nemel rpoblem ani jednou, retezy jsou pouzil jedinkrat a to kdyz jsem chtel vyvezt veci na chatu (tam je to ale takovy krpal, ktery je problem vyjet i v lete)...

Nicmene jak jsem psal, je treba mit slusne zimaky a kontrolu trakce (a samo trochu cit v noze), s obyc predokolkou na barumkach jsem kdysi taky mel cas od casu problem....

+1/0
15.1.2019 12:00

J41i59ř12í 71Z60ý22k79a 9199853261160

kontrola trakce mi právě vůbec nepomohla, naopak jsem ji musel vypnout, abych se mohl proškrábnout tím tenkým ledem.

+1/0
15.1.2019 12:27

P82a45v49e21l 17J96e85ř28á55b62e17k 7601682464557

Problém je právě v těch 260.

0/0
15.1.2019 22:49

O96n81d66ř12e48j 24V70a76l86e21n21t90a 5158951249112

Tu já také vidím spíš jako problém, protože o 90% auto funguje stylem, že pokud se začnou protáčet kola, tak to ubere plyn (u Opla mi to skoro chcíplo motor). No a když jste pod vrcholem špatného úseku a sebere to plyn, tak přijdete o zbytek setrvačnosti a jste v háji. A ten Opel jí navíc neměl vypínatelnou.

0/0
15.1.2019 12:51
Foto

M46a97r13e74k 55C61e24r88n11y 5538266847

Nojo furt...vsichni si zacnou kupovat 4x4....jako kazdou zimu kdyz je kalamita pri 2cm snehu..

0/0
15.1.2019 20:45

P70e34t98r43a 34B14r25o97d52o83v77á 7915215685621

ano souhlas, přítel má čtyřkolku, obyčejnou octávku, a je to poznat... Ale tak zase na druhou stranu, kvůli tomu, že cca 1x za zimu nasazuji řetězy, někdy ani to ne, tak opravdu čtyřkolu kupovat nehodlám...

0/0
15.1.2019 21:51

J10i95n15d80ř32i41c61h 69Š61k65o71p10e44k 4675761110945

;-DR^

0/0
15.1.2019 7:13

P96a85v15e61l 21J77e65ř10á80b26e58k 7621292214627

Klasické sněhové řetězy (ne značkové), přijdou na několik stovek korun a jejich nasazení netrvá o moc déle než ty plastová poutka. Navíc kovové řetězy mají mnohonásobně delší životnost.

To než pro nouzové vyjetí si kupovat ta poutka, lepší je sundat spolucestující silonky a omotat je okolo kola (pozor aby se netěšila na něco jiného). Vyjde to nastejno, respektive, silonky možná vydrží déle než se rozžvejkají.

Ale jedna praktická rada - neprostrkujte žádné podpurné popruhy do stejné díry, kde je ventilek.

+13/0
15.1.2019 0:17

Najdete na iDNES.cz