Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

VIDEOTEST: Nouzové sněžné pásy se neosvědčily, zimou zkřehly

Sněhová nadílka prověřila řidičské umění a připravenost vozu. Občas někdo skončil pod kluzkým kopcem. Do hor je proto nejlepší vyrážet se sněhovými řetězy. Pokud je nemáte a nechce se vám je kupovat, existují alternativy. Vyzkoušeli jsme speciální pásky, které mají pomoci vyprostit auto ze závěje.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
KN

No asi budu i nadale vozit pres zimu v aute retezy...

0 0
možnosti
TK

Už před 25 lety jsem jako klučina cestu do hor vyřešil tak, že jsem si ze silného textilního pásu šíře cca 5 cm a ocelových spon vyrobil opasek, na který jsem nasadil vroubkovanou gumovou hadici. Vyrobeno večer před cestou a používáno cca 15 let. Poprvé otestováno už první den cesty, když jsem při uhýbání protijedoucímu pluhu zacouval do závěje. Mělo to několik výhod:

1. Díky síle a pořádnému záběru hadice to vyskákalo úplně ze všeho. Téměř nehrozí, že si to vyhrabe díru, jako řetěz.

2. Nepotřebujete se na rozdíl od řetězů dostat k celému kolu, rukou odhrnete jen kousek kolem otvoru v disku, protáhnete a utáhnete.

3. Dá se vyrobit z "co dům dal" zadarmo.

4. Je to jen hadra a guma, takže při uvolnění, nebo poškození vám to nerozfláká blatník, či podběh, jako řetězy.

Pochopitelně to není určeno k trvalému ježdění, ale jen vybrabání se, když zapadnete. Je to taková dobrá rezerva, která nezabírá žádné místo v kufru. :-)

4 0
možnosti
VB

já jsem to před 10 lety vyřešil tím, že jsem začal kupovat jen vozy s pohonem všech kol a od té doby si nedovedu představit, co by se muselo stát, abych někam nevyjel, dneska jsem zajel pří parkování v lese do 30 cm sněhu a pak z něj zase vyjel bez textilního pásu a ocelových sponek

3 8
možnosti
PN

P56e34t39r 64N70ě27m65e94c

15. 1. 2019 12:48

Tak to nemá chybu.

0 0
možnosti
JM

J96o94s97e94f 91M60i63k90i63n

15. 1. 2019 11:17

Než pásky tak raději staré klínové řemeny

0 0
možnosti

Než toto za 300kč, raději noname řetězy z hobbymarketu za 600,-.

8 1
možnosti
OV

No jo, jenže to by ti, co si je vezmou s sebou, museli dát půl hodinky předem tomu si vyzkoušet jejich nasazení. Protože bez toho jsou řetězy stejně k prdu, jako ty pásky ;-D

1 0
možnosti
MF

Ty textilní popruhy s řetězem, vyrábí to někdo? Hodily by se mi jako nouzovka.

Na svůj rozměr pneu nasadit řetězy nemohu.

0 0
možnosti

Klasika. Možná nápad dobrej, ale díky tuposti výrobce, tipuji Čínu nebo podobně kvalitní zemi, je to nápad odsouzený k nezdaru.

22 0
možnosti
PB

přiznám se, že jsem to měla taky, tak dva roky zpátky, jako nouzovku, ale teda byly asi jiné, protože v pohodě šly nasadit, nepraskaly a pomohlo to na ten kousek, ale my tam dávali tři.. Ale řetězy jsou řetězy...

1 0
možnosti

A to já mám lepší radu. Kupte si pořádný offroad, kvůli těm 2 dnům se sněhem na horách se to přece vyplatí, jezdit zbytek roku po městě takovou krávou.

15 5
možnosti
PJ

K offroadu si ale musíte koupit ještě traktor, protože tato auta mají tu přednost, že dojedou o trochu dál, ale mnohonásobně hůř se dostávají zpět.

11 2
možnosti
PJ

Klasické sněhové řetězy (ne značkové), přijdou na několik stovek korun a jejich nasazení netrvá o moc déle než ty plastová poutka. Navíc kovové řetězy mají mnohonásobně delší životnost.

To než pro nouzové vyjetí si kupovat ta poutka, lepší je sundat spolucestující silonky a omotat je okolo kola (pozor aby se netěšila na něco jiného). Vyjde to nastejno, respektive, silonky možná vydrží déle než se rozžvejkají.

Ale jedna praktická rada - neprostrkujte žádné podpurné popruhy do stejné díry, kde je ventilek.

13 0
možnosti
  • Nejčtenější

Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano

17. dubna 2024,  aktualizováno  18.4 16:25

„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně

22. dubna 2024

Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...

Toyota slaví, je novou dvojkou českého trhu

26. dubna 2024

Domácí automobilka Škoda Auto je prakticky neotřesitelnou jedničkou českého trhu s novými...

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

První jízda novou Dacia Duster. Odolný klasik dostal místo dieselu hybrid

25. dubna 2024

Dacia Duster prošla ve třetí generaci výraznou proměnou. I přes citelné změny v ceníku a nabídce...

KOMENTÁŘ: Do parkovací války se zapojují aktivisté, politici i městské části

25. dubna 2024

Premium Parkovací barikády mají dvě strany. Na jedné jsou ti, kteří chtějí parkovat na ulici tak, jak jsou...

Jak na rychlou a jednoduchou večeři s rýží?
Jak na rychlou a jednoduchou večeři s rýží?

Díky své všestrannosti se rýže LAGRIS už dlouho stávají nedílnou součástí mnoha pokrmů z celého světa. Bez ohledu na to, zda se používají k...