VIDEOTEST: Nouzové sněžné pásy se neosvědčily, zimou zkřehly

aktualizováno 
Sněhová nadílka prověřila řidičské umění a připravenost vozu. Občas někdo skončil pod kluzkým kopcem. Do hor je proto nejlepší vyrážet se sněhovými řetězy. Pokud je nemáte a nechce se vám je kupovat, existují alternativy. Vyzkoušeli jsme speciální pásky, které mají pomoci vyprostit auto ze závěje.

Plastové pásky s výstupky, které se na kola upevňují kolmo na běhoun, se dají koupit od 150 korun (sada čtyř pásků). Provléknou se ráfkem a přepásá se s nimi pneumatika. Mají pomoci na krizových pár metrů. Pak je stačí přestřihnout. Jenže my narazili na jinou potíž. 

Fotogalerie

Pásky jsme koupili ve čtvrtek 10. ledna ráno a nechali je v redakci, v pátek odpoledne jsme je uložili do kufru auta s tím, že je v sobotu vyzkoušíme. V mrazivé noci a ledovém dni na horách ovšem v kufru promrzly natolik, že zkřehly a už při instalaci nám jeden praskl, zbytek se po snadné instalaci přetrhal po prvním protočení kola. Ze závěje jsme se nakonec dostali díky síle paží ostatních.

Při druhém pokusu jsme zkusili podomácku vyrobenou alternativu plastových pásků. Idea je stejná, řetěz z hobbymarketu navlečený na delším šroubu a zašitý do popruhu s rychlospojkou. Instalace je stejně rychlá a navíc se hodí na kola většiny velikostí na rozdíl od klasických sněžných řetězů. Na jednorázové vyproštění nám to stačilo.

Větvičky, koberečky, písek

Pokud se kola při rozjezdu do kopce beznadějně protáčejí a vy nemáte po ruce vůbec nic, zkuste rozjezd na dvojku. Když se uprostřed stoupání začnou kola beznadějně protáčet a vozidlo zastaví, můžete zkusit vůz otočit a zdolat kopec na zpátečku.

Na kluzkém povrchu jen minimálně přidávejte plyn, jinak se kola „utrhnou“ a začnou se protáčet. Pro rozhodující cuknutí, které potřebujete pro rozjezd, je třeba mít neklouzavou podložku. Je tedy nutné podklad něčím zdrsnit. 

Pokud je poblíž nějaké obydlí, zkuste „vyžebrat“ trochu písku a podsypat s ním poháněná kola. V lese stejně poslouží jehličnaté větvičky. Použít se dají také koberečky, které máte v autě, textilní se tím ovšem často zničí.

Nejčtenější

Mezi Výrovkou a Luční boudou je až deset metrů sněhu, fréza razí naslepo

Většinu sněhu odhrnuly rolby, fréza odstraňuje poslední metry.

Travers mezi Výrovkou a Luční boudou v Krkonoších prorážela sněžná fréza. Stroj se musel prokousat zhruba třímetrovou...

Z Prahy do Brna autem na baterky. Jedno nabití elektrickému golfu nestačilo

Volkswagen e-Golf

Budoucnost automobilismu? Zatím ne. MF DNES zkoušela, jak se žije s elektrickým golfem. Ve městě funguje obstojně, ale...

Test litých kol na octavii: Některá se doslova rozpadla na kusy

Test litých kol pro Škodu Octavia

Kola dělají auto, říká se. Na designových osmnáctkách zkrátka vypadá o poznání lépe než na plechových zimních...

Zastavení řidiče na základě údaje z tachometru bylo podle policie přiměřené

Policista v civilu zastavil muže na dálnici kvůli rychlé jízdě

Dohru v kázeňském řízení má netradiční policejní kontrola, která se odehrála v březnu na dálnici D46. Její videozáznam...

Uměle vyrobené ojetiny jsou šancí pro ty, kteří nechtějí čekat

Ilustrační snímek

Američané se nejdřív zbavují Mercedesu typu C, v Česku najdete jako nejmladší ojetiny v bazarech modely Škoda Karoq,...

Další z rubriky

První jízda škodou nové éry. Scala je pořád na internetu a jezdí, jak má

Škoda Scala

Scala je typickým produktem dnešních automobilových trendů. Ne, elektrický pohon ještě nemá. Ale místo kombíku bude...

Wartburg je Bauhaus na kolech. Jeho tvůrci sedmkrát zamítli nový trabant

Wartburg 353 vydržel ve výrobě 25 let.

Největší designér východní půlky Německa Karl Clauss Dietel dal tvář wartburgu, roburu a simsonu. Čtyřiaosmdesátiletý...

ES přepisuje učebnice lexusaření. Komfort je stále nejzásadnější kapitola

Lexus ES 300h

Usedat do ESa s obavami a despektem je chyba, přesvědčuje o tom posádku od prvního otevření dveří. Nejnovější lexus...

Najdete na iDNES.cz