VIDEOTEST: Nouzové sněžné pásy se neosvědčily, zimou zkřehly

aktualizováno 
Sněhová nadílka prověřila řidičské umění a připravenost vozu. Občas někdo skončil pod kluzkým kopcem. Do hor je proto nejlepší vyrážet se sněhovými řetězy. Pokud je nemáte a nechce se vám je kupovat, existují alternativy. Vyzkoušeli jsme speciální pásky, které mají pomoci vyprostit auto ze závěje.

Plastové pásky s výstupky, které se na kola upevňují kolmo na běhoun, se dají koupit od 150 korun (sada čtyř pásků). Provléknou se ráfkem a přepásá se s nimi pneumatika. Mají pomoci na krizových pár metrů. Pak je stačí přestřihnout. Jenže my narazili na jinou potíž. 

Fotogalerie

Pásky jsme koupili ve čtvrtek 10. ledna ráno a nechali je v redakci, v pátek odpoledne jsme je uložili do kufru auta s tím, že je v sobotu vyzkoušíme. V mrazivé noci a ledovém dni na horách ovšem v kufru promrzly natolik, že zkřehly a už při instalaci nám jeden praskl, zbytek se po snadné instalaci přetrhal po prvním protočení kola. Ze závěje jsme se nakonec dostali díky síle paží ostatních.

Při druhém pokusu jsme zkusili podomácku vyrobenou alternativu plastových pásků. Idea je stejná, řetěz z hobbymarketu navlečený na delším šroubu a zašitý do popruhu s rychlospojkou. Instalace je stejně rychlá a navíc se hodí na kola většiny velikostí na rozdíl od klasických sněžných řetězů. Na jednorázové vyproštění nám to stačilo.

Větvičky, koberečky, písek

Pokud se kola při rozjezdu do kopce beznadějně protáčejí a vy nemáte po ruce vůbec nic, zkuste rozjezd na dvojku. Když se uprostřed stoupání začnou kola beznadějně protáčet a vozidlo zastaví, můžete zkusit vůz otočit a zdolat kopec na zpátečku.

Na kluzkém povrchu jen minimálně přidávejte plyn, jinak se kola „utrhnou“ a začnou se protáčet. Pro rozhodující cuknutí, které potřebujete pro rozjezd, je třeba mít neklouzavou podložku. Je tedy nutné podklad něčím zdrsnit. 

Pokud je poblíž nějaké obydlí, zkuste „vyžebrat“ trochu písku a podsypat s ním poháněná kola. V lese stejně poslouží jehličnaté větvičky. Použít se dají také koberečky, které máte v autě, textilní se tím ovšem často zničí.

Nejčtenější

Kráska za volantem fekálního vozu: Práci mužům neberu. Nechtějí ji dělat

Ženy za volantem: Veronika Viktorinová jezdí s fekálním vozem

Tlačí se do profese, která odjakživa patřila mužům. Však si od nich na cestách také občas vyslechnou něco peprného....

Problém s oxidy dusíku vyřeší zrušení limitů pevných částic, míní expert

Ilustrační snímek

V Německu je překračování hodnot škodlivin v autodopravě diskutovaným tématem. Přibývá měst, kde na některých úsecích...

VW chce ovládnout trh s elektromobily. Techniku nabízí i konkurenci

Nová platforma koncernu Volkswagen pro elektrická auta

Koncern Volkswagen staví svůj úspěch už po dekády na sílení komponent a unifikaci techniky. Sází na systém jednotných...

První jízda: nový Mercedes GLE se do zatáčky naklápí jako motorka

Mercedes představuje čtvrtou generaci třídy GLE.

Čtvrtá generace třídy GLE má mezi kvanty současných SUV modelů Mercedes-Benz zvláštní postavení. Přímo totiž navazuje...

ANALÝZA: Konec levných časů, auta už budou jen zdražovat

Ilustrační snímek

Za poslední dva roky nová auta podražila, mnohá dost výrazně. A zvyšování cen bude pokračovat, lépe už nebude. Srovnali...

Další z rubriky

ANALÝZA: Ford zas spolu s Jaguarem a Land Roverem, tentokrát v úzkých

Range Rover Velar

Pokles prodejů nových aut v loňském roce v Číně i Evropě, nejistota kolem Brexitu, tažení proti naftě a prosazování...

Při balení na lyže dbejte na bezpečnost. Ideální je kombík s okýnkem

Zkoušeli jsme, do kterého auta nejlépe naložíme bagáž na lyžovačku.

Čtvery lyže, k nim přezkáče, helmy, výbava a další lyžařské propriety. Trocha proviantu a oblečení na prodloužený...

VIDEOTEST: Nouzové sněžné pásy se neosvědčily, zimou zkřehly

Test jednorázových vyprošťovacích pásů

Sněhová nadílka prověřila řidičské umění a připravenost vozu. Občas někdo skončil pod kluzkým kopcem. Do hor je proto...

Najdete na iDNES.cz