Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času

J52a12n 31K40o79n68e15c77n80y 2401807929803

taky máte rádi, když musíte 3x přečíst nadpis, aby jste pochopili, jak ho autor myslel?

+26/0
doporučit
26.3.2019 5:46

P59e55t31r 15H78o28n88o56r 8305803157247

Warťase jsem jezdi, neskutečně svižný, pohodlný auto a hlavně s ukrutně velkým kufrem.....nedovedu si představit co bylo možno naložit do kombíku...měl jsem sedana :-)

+16/0
doporučit
26.3.2019 7:42
Foto

P31e84t14r 36Š71r76a81i98e35r 9233862562817

S materiály to bylo v NDR stejné jako u vás, nebyl jich dostatek.;-D Málem mi ukápla slza, jak ta DDR byla skvělá.;-€ Materiálů by samozřejmě bylo dost, kdyby je ve všech zemích RVHP ve velkém neraboval SSSR pro vojenské účely ....RvRvRv

+9/0
doporučit
26.3.2019 9:18

V91l10a30d74i91m26í78r 48K80r79u10p78k64a 4858764594446

Překvapuje mne, že se i u nás šíří nepravda o autorství Wartburgu 353. Továrna i muzeum v Eisenachu "panu profesorovi" přiznává spoluúčast na tvorbě Wartburgu 353 v tom, že navrhl prvky interiéru - vnitřní kliky a palubku. Jinak je autorem tým továrny AWE vedený tamním konstruktérem Hansem Fleischerem.

Ke 100. výročí jeho narození se v muzeu Automobile Welt Eisenach věnuje i rozsáhlá výstava. Není to nakonec tak, že jsou panu Dietelovi připisují zásluhy, které zdaleka nejsou jeho? Četl jsem dokonce odůvodnění, jak tento omyl vznikl. Pan Dietel se spolupodílel na tvorbě Wartburgu 353 jako soukromník, návrhář a proto musel být uveden na plánech jmenovitě, zatímco skutečný tvůrce a designér Hans Fleicher byl "jen vedoucím konstrukčního týmu" továrny AWE, který nebyl uváděn jmenovitě. Ze stejných důvodů je ze strany pamětníků z továrny kritizováno i udělení Německé ceny za design Wartburgu 353 panu Dietelovi, v roce 2014.

Řekl bych, že muzeum i pamětníci proti této křivdě na panu Hansu Fleischerovi bojují i onou výstavou, které je ke shlédnutí v muzeu v Eisenachu: https://www.facebook.com/awestiftung/photos/pcb.2040912552612346/2040912082612393/?type=3&theater

+9/0
doporučit
26.3.2019 7:22

D60a72n91i65e41l 15P68a89n79e35k 6412171842880

Hezky rozhovor, dik R^

+7/0
doporučit
26.3.2019 9:33

R53o87m83a89n 64O35l17á90c42h 6208822492

Dietel je Dietl motorismu.

+6/0
doporučit
26.3.2019 7:57
Foto

M45i25r44o90s59l67a24v 77S84t95e15i16n59e93r 2606830210896

Na výrobu aut pro plebejce byl v N"D"R povolen výhradně odpadový materiál. Lidé, kteří z toho dokázali vyrobit použitelné vozidlo si zaslouží uznání.

Samozřejmě i v Sasku byli technici schopní, postavit perfektní čtyřtakt, ale tlak na náklady jim to nedovolil.

Myslím, že právě 353 byl příkladem klasické nadčasové karoserie. Kdysi se diskutovalo o tom, proč jsou antické sochy tak krásné. Perfektně to definoval jeden příspěvek: "protože na nich bylo odstraněno vše zbytečné".

Mám Yeti a zaujalo mně především svojí funkčností, vnitřním prostorem při minimálních vnějších rozměrech. Navíc jsem viděl Yeti, na který vichřice vyvrátila smrk s asi 35 cm průměrem - posádce by se bylo nic nestalo. Podobně postižený Renault byl už skoro na placku.

Nemám zapotřebí svým autem někomu imponovat, ale samozřejmě estetika je částí jeho hodnoty, stejně jako jeho skutečná užitná hodnota. Yeti nejenom že vypadá velmi solidně, on také solidní a vytrvalý skutečně je, mám najeto 110 tis. km a ještě nic neklape, nevrže, je to pořád stejné auto, jako první den.

+5/0
doporučit
26.3.2019 20:47

O46n40d94ř90e55j 89P79e95t21r 1337370691408

Děkuji za fajn rozhovor!

+5/0
doporučit
26.3.2019 3:09

J81i82ř91í 69P52o54k87o75r73n92ý 2172144567812

Wartburg jsem neměl , ale Barkas B1000 ano , v osmnácti a půl letech.....zelený, omlácený ze všech stran , i zevnitř a na největší fleky nastříkané sprejem květiny.....ale pro mně tenkrát dokonalé auto.....doteď si pamatují obdivné pohledy Rakušáku ve Vídni a dálnici do Lince, teda tenkrát jsem si myslel, že obdivné.....

+4/0
doporučit
26.3.2019 4:50

P76e39t70r 74M32i78c51h72a51l 2530534691542

Mít to samonosnou kastli, čtyřtakt a kotoučové brzdy vepředu, bylo by to úžasné auto.

+3/0
doporučit
26.3.2019 17:04

V20l63a56d90i50m24i65r 33S33o67u33k18a39l 4320241721476

Obcas premyslim, zda je jeste vubec mozne v dnesni pretechnizovane a predpisy omezene dobe vyrobit "lidove vozidlo". Neco co je kvalitni, jednoduche, prakticke a levne.

+4/−3
doporučit
26.3.2019 9:19

P87e85t98r 17M13a65r49š58á14l89e87k 9185402474259

V době vzniku to bylo velmi moderní auto s motorem i pohonem vpředu a prostornou moderní karoserií. Jediným anachronismem toho auta už v době vzniku byl ten dvoutakt.

+2/0
doporučit
26.3.2019 10:50

D82a10n77i22e26l 12K65r88a90u57s 4531713462664

Oprava wartase doma v garazi, ale i na ceste byla vetsinou docela snadna zalezitost.

Budu na nej vzpominat jako na svoje oblibene vozitko. Notabene, kdyz jsem s nim nikdy neboural (to bych tady asi uz nebyl) a ani jsem sam za sebou nemusel jezdit (precejen je vune spalene smesi technickeho benzinu a oleje jen pro fajnsmekry).

+2/0
doporučit
26.3.2019 10:07

M92a56r37t10i13n 64K67o69l46á17ř 1975164419455

Moc pěkný článek a palec nahoru panu Dietelovi

+2/−1
doporučit
26.3.2019 18:16

P33e77t25r 91K29n17ě34b39o54r12t 8562458329960

Strašná doba, strašný auto.

+7/−18
doporučit
26.3.2019 8:14
Foto

M18i58r59o92s12l90a21v 43S59t18e37i81n57e22r 2626690240196

Zajímavé snad je, že dvoutaktní auta se vyráběla téměř všechna po vzoru DKW. Jenom původní Aero 500 a 600 (cililink) byly originály. Poválečný Aero Minor nebo polská Syrena byly technicky tomu DKW Meisterklasse velmi blízko.

Na západě se dvoutakty nerozšířily, snad ještě Goggomobil z Dingolfingu, již zmíněný DKW tříválec, jinak vše čtyřtaktní- 2CV a 4CV byly snad nejpopulárnější. V počtu asi vyhrál VW 1200 a 1300 brouk, vlastně KdF, čili "síla skrz srandu".

+1/0
doporučit
28.3.2019 10:31

M69i30l65o22s42l60a52v 39S41e62d12l35á53č66e42k 6694614864571

Děda vlastnil W 311 Jeho kroserie se mě líbila o hodně víc , než hranáč 353. Ale vnitřní prostor měl na rozdíl od 353 celkem stísněný.

+1/0
doporučit
26.3.2019 20:03

P14e13t50r 33N89e27t17í64k 3465587224757

Nostalgie... S tím autem jsem dospíval, 2x cesta do Bulharska, jednou celá Jugoška s našima, bylo nás v autě 5...jó prázdniny pod stanem, 3 týdny u moře, a všechno s sebou v kufru...

+1/0
doporučit
26.3.2019 19:55

D84a86n46i75e12l 40K94r26a97u49s 4721593582414

Jo a cetl jsem moderni recenzi na W353.

Tady je ta puvodni:

https://www.w353.cz/testy/w1968/w1968.html

A tady ta zpetna:

http://dfens-cz.com/wartburg-story-test-w353w/

+1/0
doporučit
26.3.2019 10:22

J34a63n 69Z49í86m59a 3753215193157

Autoři článku udělali to pozadí geniálně, skoro nic nejde přečíst.

+1/0
doporučit
26.3.2019 7:41

J29a95n 74B94a35l94o16u79n 5292861273474

Nevím co bylo na Warťasu tak moderního když vycházel,2t motor a rámová konstrukce byla už dávno zastaralá,snad jen ten vnitřní prostor.

+1/−1
doporučit
26.3.2019 12:22

P90e40t38r 66L69a58n63d40a 1899740585924

Wartburgem jsem se něco najezdil, ale že by bylo řazení na podlaze možno zvolit za příplatek, o tom slyším prvně. Rovněž stejně velký kufr u verze sedan a kombi 525 litrů mě nezní vůbec logicky.

Simsonů jsem vlastnil několik, že v Německu byly u jiné typy jsem věděl, ale o verzi moped jsem nikdy neslyšel...

+1/−1
doporučit
26.3.2019 8:40

J52í93ř95í 70N61o98v72o77t40n56ý 2152655984899

Zase rusaci z Moskvy zakazali delat proudove letadlo. Ti by porad neco nekomu zakazovali a nakazovali.

0/−2
doporučit
26.3.2019 6:47

T13o43m92á39š 71T24a85t57í78č19e57k 5920152610548

Co je todlecto za pitomej zlozvyk, psát Saskou Kamenici německy? Kdo todle zavedl, proč se toho všichni yndelygendi chytli? Rv;-€

Musím si kvůli tomu dočtení zajímavýho článku odložit na někdy později, jak mě to vytáčí. :-P:-P:-P

0/−10
doporučit
26.3.2019 14:45

M74i38r31o26s11l81a11v 19G18r67u86n53e69r 9744438348

Udivuje mne čím jezdí dnes. Ostudnost toho, jak systém naložil se zdatnými lidmi socialistické éry.

0/−10
doporučit
26.3.2019 2:32

Najdete na iDNES.cz