Diskuse
Wartburg je Bauhaus na kolech. Jeho tvůrci sedmkrát zamítli nový Trabant
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
O29d52s10t75r51a46n72ě67n49ý 13U79ž94i40v17a38t92e65l

M83i22r95o87s57l81a88v 53S83t57e20i16n84e59r
Zajímavé snad je, že dvoutaktní auta se vyráběla téměř všechna po vzoru DKW. Jenom původní Aero 500 a 600 (cililink) byly originály. Poválečný Aero Minor nebo polská Syrena byly technicky tomu DKW Meisterklasse velmi blízko.
Na západě se dvoutakty nerozšířily, snad ještě Goggomobil z Dingolfingu, již zmíněný DKW tříválec, jinak vše čtyřtaktní- 2CV a 4CV byly snad nejpopulárnější. V počtu asi vyhrál VW 1200 a 1300 brouk, vlastně KdF, čili "síla skrz srandu".

M33i68r33o76s61l91a87v 12S16t17e19i62n57e98r
Na výrobu aut pro plebejce byl v N"D"R povolen výhradně odpadový materiál. Lidé, kteří z toho dokázali vyrobit použitelné vozidlo si zaslouží uznání.
Samozřejmě i v Sasku byli technici schopní, postavit perfektní čtyřtakt, ale tlak na náklady jim to nedovolil.
Myslím, že právě 353 byl příkladem klasické nadčasové karoserie. Kdysi se diskutovalo o tom, proč jsou antické sochy tak krásné. Perfektně to definoval jeden příspěvek: "protože na nich bylo odstraněno vše zbytečné".
Mám Yeti a zaujalo mně především svojí funkčností, vnitřním prostorem při minimálních vnějších rozměrech. Navíc jsem viděl Yeti, na který vichřice vyvrátila smrk s asi 35 cm průměrem - posádce by se bylo nic nestalo. Podobně postižený Renault byl už skoro na placku.
Nemám zapotřebí svým autem někomu imponovat, ale samozřejmě estetika je částí jeho hodnoty, stejně jako jeho skutečná užitná hodnota. Yeti nejenom že vypadá velmi solidně, on také solidní a vytrvalý skutečně je, mám najeto 110 tis. km a ještě nic neklape, nevrže, je to pořád stejné auto, jako první den.
R57a30d56o70m29í42r 96A93l96b50e71r69t
Čistíte ty kapsy v předních blatnících, tam kde začíná práh?
M20i32l67o88s62l60a64v 52S55e35d17l39á75č10e77k
Děda vlastnil W 311 Jeho kroserie se mě líbila o hodně víc , než hranáč 353. Ale vnitřní prostor měl na rozdíl od 353 celkem stísněný.

M81i16r87o77s93l34a89v 94S63t10e48i85n51e62r
W 311 byl ještě válečný projekt AutoUnion, v záp. Německu stejný vůz jezdil se značkou DKW. Dvoutaktní tříválec propagoval nápisem na zádi 3=6, což mělo zdůrazňovat přednost tříválcového dvoutaktu, který měl mít stejnou vyváženost, jako čtyřtaktní šestiválec.
P39e71t82r 15N90e80t64í44k
Nostalgie... S tím autem jsem dospíval, 2x cesta do Bulharska, jednou celá Jugoška s našima, bylo nás v autě 5...jó prázdniny pod stanem, 3 týdny u moře, a všechno s sebou v kufru...
M27a54r57t97i15n 53K32o23l26á94ř
Moc pěkný článek a palec nahoru panu Dietelovi
V28l64a24d87i18m71í77r 45K30r36u14p87k23a
Dietel je lhář a přivlastňuje si zásluhy jiných, protože ostatní jsou dávno po smrti. Lidé z továrního muzea v Eisenachu s jeho výmysly bojují už mnoho let a mají k tomu shromážděnou řadu archivních dokumentů, které potvrzují opak a zároveň to v nich potvrzuje i sám Dietel. Nyní jen využívá toho, že se ostatní autoři nemohou bránit, protože jsou po smrti a sama továrna už před mnoha lety zanikla. Jinak by už skončil u soudu. Podrobnosti jsou v němčině zde: https://www.79oktan.net/zugaben/urheberstreit-gest...
P73e23t88r 25M63i33c34h83a28l
Mít to samonosnou kastli, čtyřtakt a kotoučové brzdy vepředu, bylo by to úžasné auto.
K22a46r88e43l 29H94o28r45á72k
Mít to osmiválec dvoutakt vzadu a kotoučové brzdy vepředu, bylo by to úžasné auto.
+1/0
doporučit
26.3.2019 17:04
reagovat
T49o83m53á67š 85T47a51t62í21č37e55k
Co je todlecto za pitomej zlozvyk, psát Saskou Kamenici německy? Kdo todle zavedl, proč se toho všichni yndelygendi chytli?
Musím si kvůli tomu dočtení zajímavýho článku odložit na někdy později, jak mě to vytáčí.
M60a38r40t38i40n 83K84o25l37á67ř
Když se řekne Chemnitz, tak hned vím o které město jde. Když se to přeloží, tak musím chvíli přemýšlet. Takových případů je víc. Prostě proto že i v mapách je město uvedeno v originále
J89a91n 20B98a51l77o98u74n
Nevím co bylo na Warťasu tak moderního když vycházel,2t motor a rámová konstrukce byla už dávno zastaralá,snad jen ten vnitřní prostor.
O51d81s26t83r63a63n14ě69n16ý 36U50ž73i11v22a96t38e67l
P83e16t59r 12M45a20r12š18á14l59e90k
V době vzniku to bylo velmi moderní auto s motorem i pohonem vpředu a prostornou moderní karoserií. Jediným anachronismem toho auta už v době vzniku byl ten dvoutakt.
Nejdražší ulice v Praze. Klenoty nocovaly v centru, na trať je vyslal prezident
Rekordních 130 automobilových veteránů vyrazilo ráno mezi 6:00 a 8:00 z pražské Opletalovy ulice v závodu 1000 mil československých do Bratislavy. Prvních několik vozů odstartoval prezident Petr...
Americké křižníky obsadily louku, teď mají obří mejdan v srdci Pálavy
JK Classics není jen pouhé automobilové muzeum. Jde i o místo, kde se několikrát do roka potkávají lidé, kterým učarovaly chromem oplývající stroje osazené velkoobjemovými motory. Třeba jako na...
{NADPIS}

{POPISEK}
Češi vyvinuli systém, který na dálku zastaví auto. Svět žasne, čeká na předpis
Pražské ČVUT a brněnské VUT stojí za unikátním bezpečnostním systémem, který umožňuje na dálku zastavit osobní automobil bez ničení, násilí nebo ohrožení posádky. Policie tak může pronásledované...
Chorvatsko levné, nebo drahé? Záleží hlavně na tom, jak si to sami zařídíte
Od našeho zpravodaje v Chorvatsku Chorvatsko patří mezi nejvyhledávanější cíle českých turistů. Dovolená tam nemusí být drahá, jak se poslední roky říká. Zatímco ceny ubytování lze snížit mimo sezonu, na jídle se dá ušetřit kdykoli....
{NADPIS}

{POPISEK}
Proč se řidiči elektromobilů loudají? Vyzkoušeli jsme to se Škodou Elroq
Jak moc se změní spotřeba elektromobilu, pokud z tachometrových 135 km/h o 10 nebo 20 kilometrů za hodinu zpomalíme? A co to udělá s časem příjezdu? S elektromobilem Škoda Elroq jsme kroužili pro...
Defekt na dálnici. Oprava se může změnit v boj o přežití
Taková banalita jako výměna prázdného kola by neměla být pro většinu řidičů problém. Na rušných dálnicích se však do řešení problému raději nepouštějte a spolehněte na asistenci pojišťovny nebo ŘSD....
Na dovolenou autem? Dejte pár stovek za pojistku, ať vás nehoda nezruinuje
Možná máte dobře sjednané povinné ručení, které má i nějakou tu asistenci v případě problémů vašeho vozu. Jenomže v zahraničí je vám to k ničemu. Takže i když při cestách po Česku neřešíte havarijní...
Svezli jsme se nejrychlejší obytnou tatrou. Letí až 170 km/h a nebojí se terénu
Před 38 lety dodala kopřivnická automobilka první Tatry 815 pořadatelům Rallye Paříž–Dakar. Jeden ze sedmi raritních vozů se vrátil zpět do Česka, kde prošel důkladnou renovací a dnes se opět vydává...
Na kochačku zapomeňte, ďábel od Ducati umí zatopit pod kotlem
Kdyby nám někdo před ještě nějakými dvaceti lety řekl, že v Ducati budou vyrábět čtyřválec, a ještě ho dají do cruiseru, museli bychom pochybovat o jeho duševním zdraví. Ale je to tak a na trh dnes...

Dětská vlasová péče Childs Farm si získala srdce (i vlásky) malých testerů
Naše testerky se svými dětmi vyzkoušely dětskou vlasovou péči od značky Childs Farm. Jak byly spokojené s kvalitou obsahu, vůní a obalem? A jak...