Diskuze
Wartburg je Bauhaus na kolech. Jeho tvůrci sedmkrát zamítli nový Trabant
Děkujeme za pochopení.
O70d90s46t43r92a52n42ě26n58ý 15U85ž16i29v95a61t93e88l
M53i95r41o52s17l38a69v 19S82t32e62i96n88e88r
Zajímavé snad je, že dvoutaktní auta se vyráběla téměř všechna po vzoru DKW. Jenom původní Aero 500 a 600 (cililink) byly originály. Poválečný Aero Minor nebo polská Syrena byly technicky tomu DKW Meisterklasse velmi blízko.
Na západě se dvoutakty nerozšířily, snad ještě Goggomobil z Dingolfingu, již zmíněný DKW tříválec, jinak vše čtyřtaktní- 2CV a 4CV byly snad nejpopulárnější. V počtu asi vyhrál VW 1200 a 1300 brouk, vlastně KdF, čili "síla skrz srandu".
M96i86r77o82s13l12a66v 74S37t20e44i20n81e16r
Na výrobu aut pro plebejce byl v N"D"R povolen výhradně odpadový materiál. Lidé, kteří z toho dokázali vyrobit použitelné vozidlo si zaslouží uznání.
Samozřejmě i v Sasku byli technici schopní, postavit perfektní čtyřtakt, ale tlak na náklady jim to nedovolil.
Myslím, že právě 353 byl příkladem klasické nadčasové karoserie. Kdysi se diskutovalo o tom, proč jsou antické sochy tak krásné. Perfektně to definoval jeden příspěvek: "protože na nich bylo odstraněno vše zbytečné".
Mám Yeti a zaujalo mně především svojí funkčností, vnitřním prostorem při minimálních vnějších rozměrech. Navíc jsem viděl Yeti, na který vichřice vyvrátila smrk s asi 35 cm průměrem - posádce by se bylo nic nestalo. Podobně postižený Renault byl už skoro na placku.
Nemám zapotřebí svým autem někomu imponovat, ale samozřejmě estetika je částí jeho hodnoty, stejně jako jeho skutečná užitná hodnota. Yeti nejenom že vypadá velmi solidně, on také solidní a vytrvalý skutečně je, mám najeto 110 tis. km a ještě nic neklape, nevrže, je to pořád stejné auto, jako první den.
R65a19d58o80m52í82r 98A28l82b17e73r83t
Čistíte ty kapsy v předních blatnících, tam kde začíná práh?
M69i19l62o60s26l96a76v 32S19e83d21l85á53č85e31k
Děda vlastnil W 311 Jeho kroserie se mě líbila o hodně víc , než hranáč 353. Ale vnitřní prostor měl na rozdíl od 353 celkem stísněný.
M72i28r86o12s52l66a52v 48S18t46e55i97n67e94r
W 311 byl ještě válečný projekt AutoUnion, v záp. Německu stejný vůz jezdil se značkou DKW. Dvoutaktní tříválec propagoval nápisem na zádi 3=6, což mělo zdůrazňovat přednost tříválcového dvoutaktu, který měl mít stejnou vyváženost, jako čtyřtaktní šestiválec.
P28e96t65r 73N59e27t22í14k
Nostalgie... S tím autem jsem dospíval, 2x cesta do Bulharska, jednou celá Jugoška s našima, bylo nás v autě 5...jó prázdniny pod stanem, 3 týdny u moře, a všechno s sebou v kufru...
M30a80r97t71i36n 65K60o94l85á20ř
Moc pěkný článek a palec nahoru panu Dietelovi
V88l85a80d26i51m20í21r 18K60r31u34p51k88a
Dietel je lhář a přivlastňuje si zásluhy jiných, protože ostatní jsou dávno po smrti. Lidé z továrního muzea v Eisenachu s jeho výmysly bojují už mnoho let a mají k tomu shromážděnou řadu archivních dokumentů, které potvrzují opak a zároveň to v nich potvrzuje i sám Dietel. Nyní jen využívá toho, že se ostatní autoři nemohou bránit, protože jsou po smrti a sama továrna už před mnoha lety zanikla. Jinak by už skončil u soudu. Podrobnosti jsou v němčině zde: https://www.79oktan.net/zugaben/urheberstreit-gestaltung-des-wartburg-353/?fbclid=IwAR0pq3nWnkNuSIVyfXkQPwHfOp7cc0iLwKdV13Dq3FcLtlmQ2NYLW1TFSWQ
P35e87t64r 38M81i54c15h81a28l
Mít to samonosnou kastli, čtyřtakt a kotoučové brzdy vepředu, bylo by to úžasné auto.
K31a85r54e76l 81H79o93r12á80k
Mít to osmiválec dvoutakt vzadu a kotoučové brzdy vepředu, bylo by to úžasné auto.
+1/0
doporučit
26.3.2019 17:04
reagovat
T84o85m52á47š 79T24a63t47í19č61e82k
Co je todlecto za pitomej zlozvyk, psát Saskou Kamenici německy? Kdo todle zavedl, proč se toho všichni yndelygendi chytli?
Musím si kvůli tomu dočtení zajímavýho článku odložit na někdy později, jak mě to vytáčí.
M59a78r91t61i25n 10K76o95l66á14ř
Když se řekne Chemnitz, tak hned vím o které město jde. Když se to přeloží, tak musím chvíli přemýšlet. Takových případů je víc. Prostě proto že i v mapách je město uvedeno v originále
J82a13n 62B93a65l64o44u36n
Nevím co bylo na Warťasu tak moderního když vycházel,2t motor a rámová konstrukce byla už dávno zastaralá,snad jen ten vnitřní prostor.
O79d36s32t69r14a59n14ě87n18ý 50U74ž43i44v53a98t68e52l
P92e91t61r 80M13a97r44š76á29l12e48k
V době vzniku to bylo velmi moderní auto s motorem i pohonem vpředu a prostornou moderní karoserií. Jediným anachronismem toho auta už v době vzniku byl ten dvoutakt.
Kamion před nehodou vůbec nebrzdil, moderní tahač by tragédii zabránil
Policie obvinila řidiče za smrtelnou nehodu na D1. Litevský kamioňák narazil do osobního auta a...
Silničářští popletové pobavili Mohelnici. Zpackaný nápis zaujal každého
Zpackaná dopravní značka pobavila Mohelničany. Silničáři při stříkání nápisu na asfalt otočili...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Automobilová Evropa v čínské pasti. Levná auta tu prodávají dvakrát dráž
Využívat nástrojů globalizace, abyste na světových trzích dokázali produktem konkurovat cenou. To...
Nejhorší je, když sháníte auto narychlo, varuje expert na ojetinový byznys
Byznys s ojetinami v Česku stále roste. Po období, kdy ceny rostly a auta z druhé ruky šla na...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Daytona je zpátky! Hi-tech fosílie Ferrari má 12 válců bez turba i elektřiny
Novinka z Maranella nepokrytě křičí do světa: „Mám dvanáct válců!“ A navíc nemá žádné přeplňování...
Módu SUV odstartovala před 30 lety Toyota, dnes městské teréňáky frčí
Japonská automobilka Toyota představila 10. května 1994 model RAV4. Tři písmena ve jménu jsou...
OBRAZEM: Plejáda superkár gaučových pilotů. Znáte speciály světa videoher?
Virtuální závodiště jménem Gran Turismo, do kterého nově vyrazila i Škoda, umožňuje i bez řidičáku...
Piruety i slalom. Machři na policejních motorkách předvedli své umění
Jako ladné akvabely se proplétali mezi sebou a kuželkami. Policisté z motocyklové jednotky na svých...
Automobilová Evropa v čínské pasti. Levná auta tu prodávají dvakrát dráž
Využívat nástrojů globalizace, abyste na světových trzích dokázali produktem konkurovat cenou. To...
Rozdáváme kojenecké mléko Hipp ZDARMA
HiPP rozšiřuje své portfolio kojeneckého mléka o nový typ obalu. Novinka přichází ve formě HiPP COMBIOTIK® v plechové dóze, 800 g, která nabízí...