Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Ioniq je ideální na každodenní dojíždění. Hyundai ho zlevnil

Elektromobil Hyundai Ioniq již čeká na svého nástupce, přijít má na podzim. I díky tomu se nyní prodává za docela zajímavou cenu, a tak je atraktivnější volbou než kdy předtím. V testu se navíc ukázal ve velmi dobrém světle.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JB

J47o48s82e32f 39B98u14r81d34a

27. 7. 2019 23:30

Zase jeden článek o elektromobilech jako takových, a v diskuzi se od "expertů" co viděli elektromobil možná tak v tom článku poprvé dozvídám spousta "praktických rad a zkušeností.

Asi jako každý, i já jsem měl auto se spalovacím motorem, ale ráno na mne už bude čekat nabitý elektromobil. Není to sice nový Hyundai Ionic, o kterém se píše v článku, ale jiný, již pár let ojetý a s nájezdem pár desítek tisíc km.

K překvapení mnohých ještě stále baterie ujede dojezd který mi bohatě stačí a i když za obživou to je denně cca 70km, tak něco najedu i o víkendech za těmi výlety, tak průměr měsíční je 3000 km, což je na auto co jezdí "kolem baráku s prodlužovákem" celkem v pohodě.

Je ale pravda, že jsem o elektromobilu už uvažoval před koupí bytu, kde jsem si s developerem dohodl i zajištění samostatného nabíjení pro elektromobil - a není problém.

Při spočítání nákladů za původní spalovací auto plus provoz za dobu provozu mi jen s kalkulačkou vyšlo, že elektromobil je cesta výhodnější pro mně, i když na začátku je pořizovací cena vyšší. Ve hře byl i hybridní pohon, ale tam je rozdíl díky vyšší ceně oproti elektromobilu ještě menší.

Co se nabíjecí infrastruktury týká, tak přes týden prakticky veřejné dobíjení není potřeba, nabije se doma, a o víkendu při delší cestě 250km není takový problém na 2x15min zastavit a pořídit kafe (či závisláci na kouření si dají retko) :-)

Není to dnes cesta pro většinu, ještě bude trvat než ve městech bude možnost nabíjet přes noc i v sídlištích např. v Praze se již chystá...

https://zpravy.aktualne.cz/domaci/v-praze-ma-byt-do-deseti-let-100-tisic-elektromobilu-nabijet/r~08e571ccaed011e994100cc47ab5f122/

3 0
možnosti
OU
JK

A proč bych si měl na těch cca 8000 km ročně kupovat auto za trojnásobnou cenu ? Při době použití 10 let mám u Peugeotu cenu za kilometr 4,60 a u elektromobilu přes 10 korun.

2 0
možnosti
JB

J97o67s26e58f 49B50u52r45d57a

27. 7. 2019 23:04

Tak pro Vás s nájezdem takto nízkým se dnes nevyplatí kupovat :-)

1 0
možnosti
TM

T26o76n33y 26M60a26n58g

22. 7. 2019 12:06

Elektromobilita je mrtvá větev bez budoucnosti a dokud nabití auta na 100% bude trvat déle něž 10 minut, tak nemá cenu o takovém autě ani uvažovat.

Druhak na spoustě míst v ČR již dnes kolabuje rozvodná síť 380/220 (vesměs "na konci světa") takže veškeré PR které jsou k elektromobilitě proklamovány, vůbec v reálu neuvažují o nasazení v těchto lokalitách a spoléhají na nízkou kupní sílu v těchto regionech a že zde na lámání chleba nikdy nedojde a mezitím se to "nějak vyřeší" nebo vymyslí něco jiného.

A v neposlední řadě... nerostné suroviny potřebné k výrobě akumulátorů nejsou neomezené, a jejich těžba není ekologicky příliš přívětivá, ale dokud se neodehrává v masovém měřítku v EU, tak je to v pořádku....

Elektromobilitu je potřeba zrušit včas a najednou!!! a nahradit něčím smyslu plnějším

0 4
možnosti
JB

J15o10s44e93f 49B93u10r14d58a

27. 7. 2019 23:11

Pro Vás možná mrtvá, já si spočítal že se mi elektromobil vyplatí.

Nečekám na nabíjení, ale i když bydlím v bytě, tak nabíjení probíhá když auto strčím poté co přijedu do zásuvky, ráno je zase nabité na další den.

Na takové nabíjení nepotřebuji zásuvku silnější, než 10A, což v bytě jsou všechny. Pokud Vám nevyhodí rychlovarná konvice pojistky, nabijete si i mobil

Jen baterie jsou dnes slabým článkem, proto mám v elektromobilu jednu z nejmenších, ale i tak ujede v létě 120-140km, což dostačuje pro mé potřeby. Navíc cena za ujetý kilometr je cca 1/10 ceny co jsem jezdil s benzínovým 1.6 97kW motorem.

Jaký tedy je Váš lepší nápad jak jezdit lépe? Vodík (to je taky elektromobil)? Jediné použitelné je CNG, ale to se taky nevejde do požadavků EU (ale třeba ve větší míře i Číny).

3 0
možnosti
OU
Uživatel požádal o vymazání
3 2
možnosti
PB

P38e17t61r 13B94l87á10h18a

19. 7. 2019 11:28

Nazdar všem: posílám několik čísel prodejů za červen: Čína 147.000 ks (červen 2018 = 78.000 ks) + 97%, podíl na nových prodejích už dosáhl 8,5% (1-6/2019 = 632.000 ks, 1-6/2018 = 372.000 ks)

USA = 38.000 ks (červen 2018 = 25.000 ks)

0 0
možnosti
PM

P63e50t54r 36M14i67c21h10a54l

19. 7. 2019 15:17

Zase jsou v tom zamíchané i hybridy?

A i kdyby ne, už jsem ti to psal několikrát - z téměř nuly se vždycky roste rychleji. Protože vždycky existuje dostatečně velká skupina lidí, kteří jsou naivní / neinformovaní / neví co s penězi atd., kteří si něco podobného koupí. U nás kdysi rostly zisky šmejdům (prodejcům pochybného zboží za přemrštěné ceny) přesně ze stejných důvodů.

1 0
možnosti
VH

To je skoro zadarmo, zítra si koupím aspoň tři...:-)

2 0
možnosti
ZH

Asi jsem úplně blbej, ale k čemu se hodí zklopení zrcátek při couvání k obrubníku?

0 0
možnosti
ZH

Tvl, jen jsem to poslal, tak mi to došlo. O redaktor myslí sklo zrcátka, aby bylo vidět kam couvám. A proč je tam tedy kamera?

1 0
možnosti
PN

Má stejný dojezd jako můj skútr. Ale ten stál 78k

4 0
možnosti
PJ

O tom jsem vždycky snil, že si za 800 000 koupím káru, která na jeden zátah ujede až 200km. Konečně jsem se dočkal...

6 1
možnosti

Tenhle převod ceny vozu na dojezd je snad zcela mísu, ne? 8-o

1 0
možnosti
  • Nejčtenější

Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano

17. dubna 2024,  aktualizováno  18.4 16:25

„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně

22. dubna 2024

Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...

Toyota slaví, je novou dvojkou českého trhu

26. dubna 2024

Domácí automobilka Škoda Auto je prakticky neotřesitelnou jedničkou českého trhu s novými...

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

První jízda novou Dacia Duster. Odolný klasik dostal místo dieselu hybrid

25. dubna 2024

Dacia Duster prošla ve třetí generaci výraznou proměnou. I přes citelné změny v ceníku a nabídce...

KOMENTÁŘ: Do parkovací války se zapojují aktivisté, politici i městské části

25. dubna 2024

Premium Parkovací barikády mají dvě strany. Na jedné jsou ti, kteří chtějí parkovat na ulici tak, jak jsou...