Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Ford Kuga: doladění nedostatků, nová tvář a nový motor

  12:00
Toto auto zdobí jízdní vlastnosti. Po čtyřech letech se Kuga dočkala faceliftu, při kterém Ford vychytal mouchy a přidal novou výraznější příď.
Ford Kuga

Ford Kuga | foto: Ford

Mohutnou stavbou karoserie je to typické SUV. Vysokánské boky se podařilo designérům zakomponovat do siluety vozu slušně. Auto každopádně působí větším dojmem. Impozantní příď s vyceněnými zuby masky chladiče funguje jako dobrý vymetač levého dálničního pruhu. Novým ztvárněním přídě se hlásí k velmi povedenému většímu SUV z nabídky Fordu jménem Edge.

Kuga se po faceliftu chlubí adaptivními bixenonovými světlomety. To je možná v dnešní době, kdy svět přechází na plně diodová světla, anachronismus, ale nutno uznat, že Kuga s nimi svítí výborně.

Ford Kuga
Ford Kuga

Řidič sedí hodně vysoko nad silnicí, to patří k folkloru SUV. Ostatně kvůli vysokému posezení, které dává falešný pocit bezpečí a ovládnutí situace na silnici, si je lidé nejčastěji vybírají.

Zadní dveře nejsou zrovna dlouhé, ale nastupování výrazně ulehčí velmi nízké prahy, přes které není třeba tolik zvedat nohy. V zadní řadě sedadel je místa dost pro dva. Ale děti v sedačkách se budou na delších cestách nudit, protože přes ty vysoké boky neuvidí ven.

Místa zadní řady nejsou posuvná, ale mají polohovatelná opěradla. Kufr je velmi slušně velký (456 litrů), kdo vzpomene na předchozí generaci s podměrečným prostorem pro náklad, bude mile překvapen. Sedadla zadní řady se při potřebě odvézt něco většího nedají sklápět z kufru. Nemají ani odjišťovací kolíček nahoře na opěradle. Odjišťují se jen pákou na boku sedáku, takže musíte auto obcházet. To už dnes mívají auta vyřešeno lépe.

V zimním marastu budete při každém otevírání kufru nadávat. Většina aut má otevírací tlačítko pod lištou osvětlení espézetky, která zároveň slouží jako madlo. Ale za tuto lištu zde taháte zbytečně. Kuga dostala o kus níže extra úchop a asi každý si dokáže představit, jak ráda se do něj chytá špína. Ford tak nutí zákazníky připlatit si deset tisíc za „hands-free“ otevírání kufru „kopnutím“ pod nárazník, u předfaceliftového provedení si ho v Evropě objednávala třetina zákazníků.

Ford Kuga

O hodně vyvýšené pozici řidiče už byla řeč. Přední sedadla vypadají fešácky, ale v zatáčkách se ukazuje, že sedáky jsou moc ploché a hodně krátké, zachraňuje to tvarování bočnic opěradel.

Přístrojovka je hodně mohutná, jak je u moderních fordů zvykem. Před koleny spolujezdce je tvarovaná tak, že ho nutí se odsunout trochu více vzad.

Volant je posetý tlačítky, jsou po ruce a logicky uspořádaná. Právě interiéru se facelift dotkl na pohled málo, ale z pohledu uživatele vychytal pár výrazných much původního provedení. Multimediální centrum trůnící v kapličce uprostřed přístrojové desky s novou generací systému Sync 3 je nově mnohem rychlejší a přehlednější, výborně funguje hlasové ovládání a propojení s mobilem.

Oproti předchozí generaci systému je nový infotainment opravdu obrovský krok kupředu, ale pořád máme výhrady k jeho umístění. Dotykový displej je sice na očích, ale kdo je menší a sedí blíž k přístrojovce, nevidí na levý spodní roh displeje utopeného hluboko v kapličce. Kdo sedává dál, zase na tu obrazovku bez předklonu nedosáhne.

Ford Kuga
Ford Kuga

Vylepšilo se i ovládání topení a klimatizace: designéři zvětšili a přeorganizovali tlačítka, takže je konečně nahmatáte poslepu. Odstranili také absolutní nesmysl v podobě hladkých klouzavých otočných ovladačů nastavujících teplotu. Nově jsou vroubkované a je to mnohem lepší.

Suverénní SUV

Samotná jízda je podle těch nejlepších pravidel Fordu. Suverénní, pevný podvozek s grácií snáší i vyšší rychlosti a dává velký pocit jistoty. Výborné je řízení, které je pevné kolem středové polohy a přesné. Zatáčkami se zavalité SUV protahuje s nečekanou agilitou. Auto si při tom pomáhá vektorováním točivého momentu přibržďováním vnitřního kola v zatáčce.

S faceliftem Kuga dostává nový motor, čtyřválcový turbodiesel 1.5 TDCI o výkonu 88 kW (120 koní). Benzinovou volbou je přeplňovaná 1,5 s výkonem 88, 110 a 133 kW (120, 150 a 182 koní).

Pod kapotou zůstaly také motory 2.0 TDCI ve výkonových verzích 110 kW (150 koní) nebo 132 kW (180 koní), slabší ve spojení s verzí Titanium, silnější v provedení ST-Line. Oba jsme při prvních seznamovacích jízdách s občerstvenou Kugou vyzkoušeli.

Dvoulitrovému dieselu dá hladkost dvouspojkový šestistupňový automat. Při řazení je trochu váhavý, ale s trochou cviku se s ním naučíte jezdit plynule a svižně. Rozjezdy nejsou úplně ostré, ale na dálnici už se Kuga rozjíždí zlehka. Daní za pohon všech kol (provedený mezinápravovou spojkou, elektronika každých 16 milisekund vyhodnocuje informace ze 20 čidel), pohodlí automatu, zimní gumy (jsou dost slyšet) a mohutnou příď je spotřeba. Úzkostlivou ekojízodou jsme se u slabšího provedení 2,0 TDCi dostali k sedmi a půl litrům, s manuálem to šlo o litr méně i s výkonnějším dvoulitrem.

Kuga s novou tváří už je v prodeji. Zajímavá je zaváděcí nabídka: provedení s pohonem předních kol a základním benzinovým motorem spojeným s manuální šestistupňovou převodovkou je teď za 499 900 korun, nejlevnější turbodiesel je za 625 tisíc. Kdo chce nejsilnější turbodiesel, musí si už připravit přes 900 tisíc (šestistupňový manuál, pohon všech kol). Přidejte automat, nezávislé topení, adaptivní tempomat, metalízu, tažné zařízení a bixenony a jste na 1,1 milionu.

  • Nejčtenější

Kamion před nehodou vůbec nebrzdil, moderní tahač by tragédii zabránil

7. května 2024  16:43

Policie obvinila řidiče za smrtelnou nehodu na D1. Litevský kamioňák narazil do osobního auta a...

Silničářští popletové pobavili Mohelnici. Zpackaný nápis zaujal každého

9. května 2024

Zpackaná dopravní značka pobavila Mohelničany. Silničáři při stříkání nápisu na asfalt otočili...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Automobilová Evropa v čínské pasti. Levná auta tu prodávají dvakrát dráž

10. května 2024

Využívat nástrojů globalizace, abyste na světových trzích dokázali produktem konkurovat cenou. To...

Putinova pojízdná pevnost s novou fasádou. Aurus je ležák, tak ho rozdávají

12. května 2024

Staronový ruský prezident vyrazil na slavnostní inauguraci ve modernizované verzi limuzíny Aurus...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Daytona je zpátky! Hi-tech fosílie Ferrari má 12 válců bez turba i elektřiny

9. května 2024

Novinka z Maranella nepokrytě křičí do světa: „Mám dvanáct válců!“ A navíc nemá žádné přeplňování...

Biden v ekonomické válce s Čínou, na elektroauta uvalí USA clo sto procent

14. května 2024,  aktualizováno  14:30

Spojené státy zvýší cla na dovoz elektromobilů z Číny z 25 na 100 procent, oznámila administrativa...

Auta dnes může prodávat každý lúzr, říká k testu autosalónů novinář

14. května 2024

Rozstřel Investigativní tým MF DNES a iDNES.cz opět po roce otestoval české autosalóny. Průzkumníci ve...

Zastavením na dálnici riskujete život i pokutu. Odkliďte auto i sebe

14. května 2024

Děsivá nehoda u Ostravy, při které přišel o život řidič a dalšího čeká podle všeho vězení, názorně...

Švýcaři varují před dětskou sedačkou, která se rozlámala při testech

13. května 2024

Test dětských autosedaček, jehož kompletní výsledky budou zveřejněny na konci letošního května,...

Rozdáváme samoopalovací fluid ZDARMA
Rozdáváme samoopalovací fluid ZDARMA

Toužíte po dokonalé letní barvičce bez rizika spálení? Vyzkoušejte lehký přírodní samoopalovací krém na obličej i tělo od Manufaktury. Zapojte se...

Eurovizi vyhrál nebinární Švýcar Nemo. Nizozemce vyloučili za „výhružný pohyb“

Ve švédském Malmö rozhodli o vítězi letošní Eurovize. Stal se jím švýcarský nebinární zpěvák Nemo. Soutěž doprovázely...

Moderátorka Petra Křivková-Svoboda přišla při tragické nehodě o manžela

Moderátorka poledních zpráv televize Nova Petra Křivková-Svoboda (41) v neděli ztratila svého manžela Ondřeje Křivku...

Miss Czech Republic 2024 se stala studentka Adéla Štroffeková z Prahy

Vítězkou 15. ročníku Miss Czech Republic se stala studentka Adéla Štroffeková (21). Českou republiku bude reprezentovat...

Silničářští popletové pobavili Mohelnici. Zpackaný nápis zaujal každého

Zpackaná dopravní značka pobavila Mohelničany. Silničáři při stříkání nápisu na asfalt otočili šablonu a vytvořili...

NASA ukázala, co byste viděli před možná nejbolestivější smrtí ve vesmíru

Superpočítače lze využít ke zpracování zajímavých úloh. Vedle hledání nových molekul pro léky, předpovídání složitých...