Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

BMW 2 Cabrio: malý velký bavorák nahoře bez

Nástupce jedničkového kabrioletu je jedním z nejhezčích BMW dneška. Vedle nafouklých sourozenců, které už má problém od sebe rozeznat i znalec, vypadá křehce a sexy a to i přesto, že mezigeneračně taky dost přibral.
BMW řady 2 kabriolet

BMW řady 2 kabriolet | foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

Dvojkový kabriolet se oficiálně představil už před několika týdny, ale na autosalonu pod Eiffelovkou se v plné parádě předvádí poprvé i veřejnosti. A budí tu zaslouženou pozornost i přesto, že jeho sezona pro letošní už rok definitivně končí, tedy alespoň na evropském trhu. Ale přinejmenším snílky, romantické duše a dobrodružné povahy lákají otevřené modely za každého počasí.

BMW řady 2 kabriolet

Kabriolet řady 2 vychází konstrukčně i technicky z provedení kupé, které se představilo na přelomu letošního roku. Vzhled otevřené verze tedy není žádným velkým překvapením. I tentokrát dala automobilka přednost lehké elektricky ovládané plátěné střeše. Ta bude nabízena ve třech barevných provedeních (černá, antracitová, hnědá) a manipulace s ní v obou směrech trvá dvacet sekund.

Podobně jako kupé i malý kabriolet s modrobílou vrtulí na kapotě mezigeneračně povyrostl a v některých směrech dost výrazně. Na délku se protáhl o 72 milimetrů, o 26 milimetrů je širší a o 30 milimetrů se zvětšil i jeho rozvor. To se odrazilo i na hmotnosti. Mezigeneračně přibral celých 80 kilogramů, proti současnému kupé je těžší o výrazných 160 kg.

Naštěstí opticky se jeho větší rozměry a kila navíc zase tak moc neprojevily. Mohou za to hlavně jednoduché nekomplikované tvary karoserie a vyvážené proporce. Svým vzhledem „dvojka“ jasně zapadá do rodiny současných bavoráků a zároveň dává vzpomenout na některé starší modely.

Vlastně nejen vzhledem. Pohled do technických parametrů dává jasně najevo, jak modely BMW generaci od generace rostou a zrychlují. Nový dvojkový kabriolet je totiž skoro stejně velký jako třináct let starý kabriolet M3 (E46) a dokonce rychlejší. Ve vrcholném provedení M235i dokáže jednu z legend mnichovské automobilky pokořit ve sprintu z nuly na 100 km/h téměř o půl sekundy.

Také interiér je spíš klasický než stylově úchvatný, ale v provedení s kontrastním červeným čalouněním vypadá skvěle a kromě prostoru na zadních sedadlech se mu vlastně nedá nic vytknout. Provedení je precizní, materiály na pohled i dotek jakostní a ergonomie ovládání tradičně špičková. Výrobce se poučil i z kritiky, takže uvnitř přibyly i odkládací přihrádky a kapsy a o solidních 35 litrů si polepšil i kufr. Ten nyní nabízí až 335 litrů objemu, se složenou střechou pak 280 litrů. Díky tunelu v zadních sedačkách lze nově převážet i dlouhé předměty jako surfová prkna nebo snowboardy.

Dvojkový kabriolet bude nabízen se čtyřmi pohonnými jednotkami, z nichž tři spalují benzin. Základem je přeplňovaný čtyřválcový dvoulitr 220i s výkonem 184 koní. Stejný agregát se ukrývá i za označením 228i, ale díky úpravám a modifikovanému softwaru nabízí 245 koní. Vrcholem je přeplňovaný řadový šestiválec v modelu M235i, který na zadní, případně na všechna čtyři kola posílá mohutných 326 koní a 450 Nm. Nároky zákazníků, kteří před kultivovaností provozu upřednostňují provozní náklady, bude uspokojovat výhradně dvoulitrový turbodiesel s výkonem 190 koní.

Všechny pohonné jednotky jsou standardně spřaženy s manuální šestistupňovou převodovkou, za příplatek 55 tisíc korun je k dispozici i osmistupňový automat. Pohon všech kol xDrive bude výsadou pouze nejvýkonnější motorizace.

O cenách pro český trh se ještě licituje, dá se nicméně předpokládat, že oproti předchůdci se výrazně lišit nebudou. Jedničkový kabriolet byl v průměru asi o 70 tisíc dražší než kupé a stál v základním provedení (118i) 787 500 korun. Provedení 120i se prodávalo za 872 500 korun a nové kupé 220i bylo naceněno na 806 tisíc korun. Pokud by tedy platila podobná cenová diference jako v případě dvoudveřových jedniček, pak by motoricky shodný kabriolet mohl být v prodeji za zhruba 880 tisíc korun.

Den otevřených dveří letiště Náměšť

Ve středu 1. května se na letišti Náměšť poprvé veřejnosti představí nové vrtulníky AH-1Z Viper a UH-1Y Venom. K vidění bude další letecká i pozemní technika.

Mohlo by se hodit

  • Nejčtenější

Autofotka: Sen z plakátů v kotrmelcích. Mladíček v tunelu rozbil Ferrari F40

28. dubna 2024

Symbol italské nenažranosti se již skoro čtyři dekády pokouší zabít své řidiče. Jízda s Ferrari F40...

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Pražský vynález: dodávky ohlídá umělá inteligence, odpočítá jim parkování

27. dubna 2024

Časomíry, umělá inteligence, která umí číst poznávací značky a kamery. Radnice Prahy 1 dokončila...

Tip pro autaře, na Prvního máje je veteránský závod s devadesátiletou tradicí

30. dubna 2024

Okruh Českobrodský, slavný závod s devadesátiletou tradicí odstartuje svůj jubilejní ročník už...

Autosalon v Pekingu ukazuje, jak moc Čína ujela zbytku světa

30. dubna 2024

„Auto není mrtvé a autosalony také ne. Když vidíte, kolik stovek influencerů a moderátorů, převážně...

Analýza: EU by k zastavení ataku elektromobilů z Číny potřebovala 50% cla

30. dubna 2024

K zastavení přílivu levných elektromobilů z Číny by Evropská unie musela na dovoz těchto vozů...

Hračka do terénu CFMOTO v akci. Novinku roku jsme zkusili jako první z Česka

30. dubna 2024

Exkluzivně Největší novinka letošního roku je tady. Enduro CFMOTO 450MT jsme vyzkoušeli mezi prvními na světě....

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Bývalý fitness trenér Kavalír zrušil asistovanou sebevraždu, manželka je těhotná

Bývalý fitness trenér Jan Kavalír (33) trpí osmým rokem amyotrofickou laterální sklerózou. 19. dubna tohoto roku měl ve...

Horňáci versus dolňáci. Víme, čemu muži dávají přednost, a je to překvapení

Ženské tělo je pro muže celkově velmi atraktivní a nabízí jejich očím mnoho zajímavých partií. Největší pozornosti se...

Hello Kitty slaví padesátiny. Celý svět si myslí, že je to kočička, jenže není

Kulatý obličej se dvěma trojúhelníkovýma ušima, drobný čumáček, vousky a červená mašle na uchu. Taková je Hello Kitty,...

KOMENTÁŘ: Z Davida Černého se stal parazit. O umění už dávno nejde

Premium Když se David Černý v televizi pohádal s kurátorkou Marií Foltýnovou, spory o jeho plastiku na obchodním domě Máj...

Muž má recept na dlouhověkost, v jednašedesáti je ve skvělé formě

Dave Pascoe chce dokázat světu, že i v důchodu můžete vypadat jako za mlada a také se tak cítit. Stačí dodržovat pár...