BMW, kterému se řetězy dávají na přední kola, se natahuje

  14:05aktualizováno  14:05
BMW 2 Active Tourer je v nabídce mnichovské značky exot. Má totiž poháněná přední kola a je to MPV. Připravuje nás taky na to, že podobné modely budou v nabídce BMW přibývat. Active Tourer se protáhl o dvě místa na Grand Tourer. Premiéra bude v Ženevě.

Sněhové řetězy se obouvají na kola poháněné nápravy, řidiči „bavoráků“ je tedy desítky let navlékali na zadní gumy. Svět se ale převrátil, BMW už má v nabídce i auta s předním pohonem. A bude jich přibývat.

BMW 2 Gran Tourer

I sportsmani odrostlí řádění za volanty dravých BMW potřebují odvézt rodinu na hory. Nově se model, který je na poměry BMW stále velmi netradiční, protáhl o 21 centimetrů. Auto nabylo na zádi, zvětšil se totiž kufr, ve kterém mohou být za příplatek dvě dětská sedadla. Je z něj takový MPV-kombík.

Fotogalerie

Kufr má v základní pětimístné konfiguraci vozu objem 645 litrů, při ve dvoumístném obsazení a naložení po střechu pojme 1 905 litrů, sedmimístné provedení naloží 560-1 820 litrů. Pro srovnání, u krátkého provedení jsou to hodnoty 468 - 1 510 litrů. Auto pobere až 2,6 metru dlouhé věci. Víko kufru může dostat ovládání servomotorky a otevírání čidlem pod nárazníkem, to pak stačí pod ním jen mávnout špičkou boty.

Druhé MPV v historii automobilky narostlo na 4,55 metru, šířka zůstala stejná jako u „krtaťase“ (1,80 metru), ale je o pět centimetrů vyšší. Rozvor se protáhl o 11 centimetrů na 278 cm.

BMW 2 Gran Tourer

Druhá řada sedadel je dělená v poměru 40:20:40, sklápí se stiskem jednoho tlačítka. Mohou se posouvat v rozmezí 13 centimetrů a opěradlo umožňuje plynulé polohování sklonu. Místa třetí řady se schovají do podlahy kufru.

Technika zůstala beze změn. Pod kapotou jsou tří a čtyřválcové motory oproti zvyklostem značky uložené napříč. Nové provedení bude startovat s nabídkou verzí 218i Gran Tourer (136 k/220 Nm), 220i Gran Tourer (192 k/280 Nm), 216d Gran Tourer (116 k/270 Nm), 218d Gran Tourer (150 k/330 Nm) a 220d xDrive Gran Tourer (190 k/400 Nm). Časem dorazí ještě slabší verze 216i Gran Tourer a 220d bez pohonu všech kol.

BMW 2 Gran Tourer

V nabídce bude mimo jiné sportovněji laděný, o centimetr snížený podvozek, adaptivní tlumiče a až 18palcové ráfky. Kromě provedení s pohonem všech kol XDrive je základní nabídkou Gran Toureru šestistupňová manuální převodovka; pro čtyřválce (220i, 218 d a 220d) bude za příplatek osmistupňový měničový automat, tříválce (216i, 218i a 216) dostanou šestistupňový.

BMW 2 Gran Tourer je jednou z hlavních novinek, které mnichovská značka chystá na březnový autosalon do Ženevy.

Nejčtenější

Kráska za volantem fekálního vozu: Práci mužům neberu. Nechtějí ji dělat

Ženy za volantem: Veronika Viktorinová jezdí s fekálním vozem

Tlačí se do profese, která odjakživa patřila mužům. Však si od nich na cestách také občas vyslechnou něco peprného....

Umělec u soudu žádá Škodu o stažení SUV a nově i ráfků pro Scalu

Návrhy designu SUV značky Škoda od malíře a designéra Vlada Vovkaniče

Malíř a designér Vlado Vovkanič požaduje, aby společnost Škoda Auto stáhla z trhu vozy Kodiaq a Karoq i modely kol Vega...

S nejmenšími auty je amen. Regule je prodražují a elektřina je nespasí

Fiat 500

Nejmenší auta jsou ohrožený druh, Volkswagen a PSA naznačují, že nové generace VW UP! nebo Peugeotu 108 se nedočkáme....

Problém s oxidy dusíku vyřeší zrušení limitů pevných částic, míní expert

Ilustrační snímek

V Německu je překračování hodnot škodlivin v autodopravě diskutovaným tématem. Přibývá měst, kde na některých úsecích...

Nečekaný rozsudek. Německý soud rozhodl kvůli dieselgate ve prospěch VW

Ilustrační foto

Německý soud v dolnosaském městě Braunschweig rozhodl ve prospěch společnosti Volkswagen (VW) v případu, kdy zákazník...

Další z rubriky

Autofotka týdne: Krása motorsportu v obrazech českých mistrů

Maxmilian

Čtrnáctý ročník fotografické soutěže Zlaté oko, v rámci které jsou oceňovány nejlepší snímky z oblasti motoristického...

Design aut odráží náladu ve společnosti. Jsou agresivnější a mohutnější

BMW X7

Designér Paolo Tumminelli tvrdí, že design dnešních automobilů je příliš emocionální a agresivní, A vysvětluje, proč...

Zpovykaná Evropa přestává automobilky bavit. Brexit je poslední kapka

Ilustrační snímek

Honda během jednoho dne dost jasně ukázala Evropě, jak dnes vidí svět kolébku automobilismu. Kontinent, kde motorismus...

Najdete na iDNES.cz