Diskuze
Prodat moskviče? To bych raději žral trávu, říká nadšenec
Děkujeme za pochopení.
F61r40a87n26t84i11š32e97k 93L23e27s45n32i98a83k
Tak nevím, ale odvzdušňovat brzdy na tomto vehiklu byl opravdu zážitek. A to nemluvě o jiných "radostech". Chtěl bych vidět, jak s tímto vozem předjíždí škodovky a žigulíky. V zatáčkách se vždy zdálo, že se to převrátí. A kouzelný na tomto stroji byl zápach plastů či toho, z čeho byl vyroben interiér. Jedině, co bylo na tomto stroji dobré bylo pérování.
D96a83v71i47d 12H42o94l80m88a58n
Soused měl moskviče od r.80 a když ho totálně schnilého po najetých 6.500 (šesti a půl !) tisících km prodal v r.1990 rusákům za majlant, tak mu za tři hodiny volali od Litomyšle, že si přejeli vlastní nápravu, která z vozu hnilobou upadla. Chtěli ho tenkrát vrátit...Osobně nostalgii neodsuzuji, ale tento typ Mosviče si nejsem jistý, že si ji skutečně zaslouží.
J69i78r37i 76M48a22l91i50n55a
Ja bral za komunisticke diktatury 2 000 mesicne, takze ani na "levny" sovetsky smejd nebylo. Mel ho ale kamarad a hodne se natrapil.
Jeste, ze je ta doba za nami.
V17l26a33d81i66m18i17r 59Z13a43b49l87o25u21d78i66l
Supr plat, na tu dobu...
O37t60t61o 65S58t98r67o91h40s53c69h27n73e14i53d81e53r
Kdysi davno jsme jeli Moskvicem 412 do Jugoslavie a taky k mori do NDR.
Tehdy se mi to libilo, ale ted bych tim uz tak daleko nejel. Navic jsme s sebou vezli jidlo na 3 tydny a plno nahradnich dilu, kdyby se to porouchalo...
O65t89t67o 48S65t45r33o86h31s84c24h53n81e62i26d97e80r
Kdysi davno jsme jeli Moskvicem 412 do Jugoslavie a taky k mori do NDR.
Tehdy se mi to libilo, ale ted bych tim uz tak daleko nejel. Navic jsme s sebou vezli jidlo na 3 tydny a plno nahradnich dilu, kdyby se to porouchalo...
J83a40r88o88m67í17r 57R40y50b23e47n89s84k97ý
Když mi bylo 17, měl jsem na bramborové brigádě možnost jet i s kamarádem ve vypůjčeném Moskviči 408 po poli (patřil traktoristovi, chtěl ho zavézt doprostřed pole, aby tam mohl brambory nakládat a nechtělo se mu zpátky pěšky, zeptal se nás, výrosků "kdo umí řídit auto?", tak jsem neváhal...). Nevím už kolik jsme jeli nejvíc, ale dal jsem tam i čtyřku, jen se za náma prášilo. Podvozek a tuším 15-ky kola pobraly fakt hodně, jen to s náma houpalo (Sověti konstruovali pérování nejen na své cesty, ale i na dnešní české:-D) Byla v tom ta slabší zastaralá třináctistovka OHV 37kW/50k, na silnici to udělalo tuším jen 120-130km/h, ale byla úžasně pružná, táhla téměř od volnoběhu.
Ve 412 a v nástupci 2140 byl ale mnohem modernější motor 1500 ccm OHC s výkonem 55kW/75k při 6000 ot/min (stejný výkon měla Lada 1500) a to už na svou dobu frčelo slušně, takže těch 150 - 160 km/h majiteli bez problému věřím. Mám zato že ta 15-ka má hliníkovej blok i hlavu, ale nevím to jistě, už je to "pár" let, co jsem ten motor viděl naposled (ve škole jsme na něm dělali PAL-test).
K těm poznámkám typu "jaký to byl křáp": u každého auta, nového nebo starého výsostně záleží na technickém stavu - pokud si někdo koupí opotřebované auto se zanedbaným resp. žádným servisem, nerozumí autům, neinvestuje do něj ani kačku a jezdí dokud se to nerozsype, nemůže se divit, že mu auto nestartuje, že každou chvíli někde "visí", nebo že to s vymlácenými čepy nemůže udržet na silnici. Ani sebelepší závodní kůň se zlomenou nohou dostih nevyhraje.
V89l66a43d59a 31V20a28n71e25k
Říkali jsme mu > Charošák Šílenej kus železa,po russku zpracovaný,hrdina filmu Ralye Ruská zima,kde mne zaujala výměna převodovky Převrátili charošáka na bok do příkopu,vyměnili převodovku a závodili dál
J78i37ř24í 52S48c57h89w53a28c91h
Já panu majiteli tu "lásku" přeji, ale s tím pohledem přes hodně růžový brejle může uspět jen u stejně zaslepených.
1. Když dnes jedno auto narazí zezadu do jiného (srovnatelně velkého) tak to zadní je vždy mnohem více poškozeno, neb vepředu má deformační zóny takže naprosto zbytečná škodolibost majitele Moskviče. Viděl jsem před cca 20 lety jak do Favorita zezadu narazila Toyota (asi Corolla) na Favoritu nepraskl ani plastový nárazník, Toyota měla škodu minimálně za 10000 (v tehdejších cenách)
2. Moskvič byl ve své době podprůměrné auto, Žigulíci byli o řád lepší. A Škodovky po nástupu Favorita taky
3. Moskvič byl udělán tak aby zvládal mizerné cesty v Rusku, kde mimo velká města se hodně často jezdilo v podstatě po polňačkách. Jízdní vlastnosti na silnici jsou mizerné, na úrovni "houpacího koně". "Rozparádit" to auto nad 100 to si posádka připadá jak na moři a udělat s ním nějaký prudší úhybný manévr, to jde o život....
V30l22a92d63i97m81í19r 17L24o32u84d95a
K bodu 2) si raději zjistěte "přesnější" informace. A hlavně nesrovnávejte hrušky s jabkem...
J85a34n 85H47a13v94l87i62n21a
jj, vzpominky na detstvi ta palubka a hlavne vzadu posezeni jak v obyvaku.....a spravit se to dalo kladivem nebo co clovek nasel......a vlezlo se tam 5 dospelych i s vybavenim na 14 denni dovolenou pod stanem
J25a60n 20F40r91o15l91í92k
Celkem chápu, že ho majitel nikdy neprodá. Komu tak asi? Jinak jsem měl kdysi možnost s tím krámem jezdit. Nikdy jsem se nedostal pod 11 litrů a to jsem málokdy překročil 80 km/hod.
V32l93a71d92i77m76í73r 78L60o48u10d20a
Táta se vešel do 10 litrů - a to jezdil po městě i mimo (a tam obvykle 90 km/h). Mě to nešlo, žralo mi to těch 11. Ale to bylo o řidiči
Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano
„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...
Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt
Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu
Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...
Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG
Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně
Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...
Toyota slaví, je novou dvojkou českého trhu
Domácí automobilka Škoda Auto je prakticky neotřesitelnou jedničkou českého trhu s novými...
Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt
Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...
První jízda novou Dacia Duster. Odolný klasik dostal místo dieselu hybrid
Dacia Duster prošla ve třetí generaci výraznou proměnou. I přes citelné změny v ceníku a nabídce...
KOMENTÁŘ: Do parkovací války se zapojují aktivisté, politici i městské části
Premium Parkovací barikády mají dvě strany. Na jedné jsou ti, kteří chtějí parkovat na ulici tak, jak jsou...
Slož puzzle a vyhraj jedinečné dárky od značky BEBELO
Každý den po celý tento týden můžete vyhrávat jedinečné dárky od značky BEBELO.