Diskuze
Nafta leda do kamen? Oranžový mercedes před 40 roky rozpoutal revoluci
Děkujeme za pochopení.
J18i96ř28í 28D45v27o81ř37á48k
Jako auto té doby dobrý . Ale jezdit nyní polovina aut se stejným motorem , tak lidstvo už neexistuje .
P72e37t82r 82N34ě42m25e16č33e25k
W115 240d 3.0, jak je přesné označení jede moc pěkně. Jeden kousek mám ve sbírce
T42o77m70á68š 29T45a18t76í76č35e32k
Já ho měl. To byl úžasně pohodlný obývák na kolečkách!
J71i82n77d75ř81i72c44h 37K11u64c66h65a91ř
Já myslím že diesel má před sebou minimálně 10 let, kdy se jeho prodeje budou pohybovat kolem 50%. Lidé stále kupijí větší auta (SUV) a tam je rozdíl ve spotřebě značný. Pokud navíc bude pokračovat tlak na snížení CO2, tak toho se těžko dosáhne při reálně spotřebě 10litrů benzínu na 100km. A nevěřím v to, že elektromobily během 10let budou na takové úrovni, aby spalovací motory výrazněji nahradily
J38i87ř95í 53S88c58h71w84a15c52h
víceméně v plném proudu je nahrazovaní nafty benzinovými hybridy, které podle současné metodiky a na běžných (tedy kratších) cetách dokáží normy na CO2 splňovat lépe než diesely
M72i12c46h37a98l 81H37r49u15b11o25š
Nevysiel z toho ten Mercedes CW311, co si zahral vo filme Unos aut?
K11a53r14e16l 52N68o80v77o31t59n74ý
Ano, ten film a to auto nejde zapomenout.
Auto se i vyrábělo: https://en.wikipedia.org/wiki/Isdera_Imperator_108i
B22l78a40h40o48m64í87r 27S62k47o66u40p15ý
"Ne že by ve Stuttgartu v té době už naftové motory do osobních aut nemontovali"
Příkladně zhnojená vazba podmětu s přísudkem..
Že by na tom byli novináři ještě hůř, než středoškoláci??
B73l44a44h45o55m73í24r 61S63k76o37u44p91ý
pardon, nějak jsem v té větě viděl i slovíčko "se"... omlouvám se...
P47e45t88r 90A16g82u91l96á89r
Majitelé neudržovaných nafťáků jsou důvodem, proč musím každý den zapínat vnitřní vetilační okruh. Stát nebo jet za vylágrovaným nafťákem je za trest. Měli by jim na potkání brát osvědčení o způsobilosti.
V67l42a71d61i86s47l77a43v 23B98u42r17y34š45e32k
to je pravda, ale silniční vagabund dokáže zamořit vzduch jakýmkoli motorem, jde spíš o to, že si z nějakého důvodu silniční vagabundi oblíbili práně motory vznětové
V57l44a23d57i12s13l95a56v 26B51u38r71y40š83e47k
dnešní diesely dosáhly zřejmě svého technického vrcholu, stejně tak, jako kdysi parní lokomotiva, měl jsem motor 2,0 TDCi 110 kW od PSA, můžu říct, že fungoval naprosto perfektně, možná už tak dobrej motor mít nikdy nebudu, najel jsem s ním 100 tisíc kilometrů, spotřeba 6 litrů, prodal jsem ho, nerad jezdím do servisu a tak když mu končila záruka, šel, koupil jsem 1,4 turbo, přímovstřik, taky 112 kW, ale co se týká jízdních vlastností, tak nesahá naftě ani po kotníky, do kopce to netáhne i přesto, že jde o 250 kg lehčí auto, spotřeba na stejných trasách lehce pod 8 litrů, z hlediska uživatele je rozhodně lepší nafta, benzín je pro mě ale podstatně levnější záležitost, takže je to těžká volba, ne že bych si naftu nemohl dovolit, ale z principu nerad utrácím peníze, takže asi tak
J18i82ř77í 48S76c22h11w62a74c25h
tvrzení, že ten benzíňák do kopce netáhne, není obecně zcela pravdivé. Má poněkud jinou charakteristiku než diesel, takže netáhne stejně při stejných otáčkách, tedy je potřeba se přizpůsobit způsobem řazení. Tam kde nafta dává potřebný výkon již například při 2000 otáčkách je potřeba turbobenzín vytočit (podřazením) na 2600 a atmo-benzín třeba i na 3000 a pak dodají stejný výkon tedy potáhnou stejně.
M30i91r15o37s64l55a83v 34S57t82e41i64n92e71r
W123 jsem měl dva, 200D a 240D. 200D byl opravdu slabý (55 HP) a rezavěl už na prospektu. Po 3 letech jsem převzal 240D, to byl už pětiválec a ten už držel tempo s tehdejšími vozy na benzin. Ten už nerezavěl.
Následující W124 250D a 250DT už byly prvním typem E-třídy, velmi prostorný byl ten kombík a hlavně, za 10 roků mu zrezavěl jenom zadní hrnec výfuku, jinak odolával i soli.
Můj první turbo byl W210 E270CDIT, ten s 170 koňmi většině benziňáků snadno ukázal svoji záď. To bylo první opravdu komfortní auto na dlouhé cesty.
Bohužel však, ekologové prosadili nový lak bez rozpouštědel, výsledek byl, že ten model nadprůměrně korodoval. Po 13 letech se mi utrhla horní opěra předního péra, v Sušici na přejezdu to levé péro vyskočilo, museli jsme se nechat poprvé za 20 roků s Mercedesem nechat odtáhnout. Všechny diesly od Mercedesa táhly s 380 tisíci km na tachometru jako první den, na motorech nebo převodovkách nikdy nic nebylo.
2013 jsem přešel na Škodovku, zatím vše OK, nerezaví ale spotřebu má stejnou, jako ten velký E270CDI kombík. Mezi 5 a 6 litry.
Pohodlí, jako ve W210 dnes najdete už jenom v S-klasse, nová E-klasse je uvnitř zřetelně menší.
P85e55t19r 57N75ě46m59e75č89e58k
W123 240d rozhodně pětiválec nebyl. Pětiválec byl pouze 300d nebo potom ve W124 250D
T39o85m67á19š 55D80v48o42ř12á19k
Tak do kamen možná, ale určitě také do traktorů.
J74a63k21u24b 73M26e56l58í88š34e51k
Naftová znouzecnost stále patří do kamen a i tam je to hnus.
J55i15n36d55ř53i26c48h 61Š43k54o11p56e96k
když nafta do kamen, tak benzin do zapalovače a budeme chodit pěšky nebo jezdit na kole
Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano
„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...
Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu
Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG
Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...
Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně
Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
VW chystá restart v Číně. Nový koncept jsme prozkoumali jako jediní na světě
Exkluzivně Andreas Mindt, obrovský sympaťák a nadšený autař s šéfdesignérskou tužkou značky Volkswagen obchází...
Toyota slaví, je novou dvojkou českého trhu
Domácí automobilka Škoda Auto je prakticky neotřesitelnou jedničkou českého trhu s novými...
Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt
Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...
První jízda novou Dacia Duster. Odolný klasik dostal místo dieselu hybrid
Dacia Duster prošla ve třetí generaci výraznou proměnou. I přes citelné změny v ceníku a nabídce...
KOMENTÁŘ: Do parkovací války se zapojují aktivisté, politici i městské části
Premium Parkovací barikády mají dvě strany. Na jedné jsou ti, kteří chtějí parkovat na ulici tak, jak jsou...
Pronájem nebytového prostoru- fittness/ taneční/ pohybové studio - 61 m2, Praha 5
Peroutkova, Praha 5 - Jinonice
16 000 Kč/měsíc