Šéf Agrofertu Andrej Babiš (27. září 2012, Praha)

Šéf Agrofertu Andrej Babiš (27. září 2012, Praha) | foto: Petr Topič, MAFRA

Babiš koupí Rádio Impuls. Chce silnou mediální skupinu, akvizice nekončí

  • 404
Společnost Agrofert patřící Andreji Babišovi uzavřela smlouvu o smlouvě budoucí o koupi firmy Londa. Ta provozuje Rádia Impuls a RockZone. Podle Babiše je to další krok k vybudování silné mediální skupiny.

Podle e-mailu, který v pondělí přišel zaměstnancům společnosti, budou muset transakci po splnění několika dílčích podmínek potvrdit ještě Rada pro rozhlasové a televizní vysílání a antimonopolní úřad.

Generální ředitel Rádia Impuls Jiří Hrabák iDNES.cz bez dalšího upřesnění potvrdil, že je podepsaná smlouva o smlouvě budoucí na koupi společnosti Londa.

Skupina Agrofert následně informaci potvrdila v tiskové zprávě. "Koupě společnosti Londa představuje rozšíření naší mediální působnosti do oblasti rozhlasového vysílání, což, jak věříme, dále posílí atraktivitu naší mediální divize pro obchodní partnery a podpoří její další rozvoj," uvedl v ní člen představenstva Agrofertu Libor Němeček.

Firmu Londa, které Impuls dosud patří, vlastní ze dvou třetin německá mediální společnost Eurocast, zbylou třetinu pak drží český podnikatel Ivan Baťka. Rádio Impuls je nejposlouchanější rozhlasovou stanicí v Česku.

"Doufám, že začlenění našich rádií do velké mediální skupiny bude pro Rádio Impuls a i Radio RockZone impulsem pro jejich další rozvoj," sdělil Rainer Poelmann, jednatel Eurocastu.

V tomto roce je to již druhá Babišova akvizice v mediální sféře. V červnu Agrofert oznámil, že od vydavatelství RBVG koupí skupinu MAFRA, do níž spadají i iDNES.cz a MF DNES. Skupinu Babišova společnost převzala v říjnu (více o převzetí se dočtete zde). Částku ani jedna ze stran neupřesnila.

Prohlášení Babiše

Celé prohlášení najdete zde

Další akvizice přijdou, říká Babiš

Babiš podle svých slov nakupuje média jako finanční investice, které vycházejí ze současné situace na mediálním trhu. "Investujeme do nejúspěšnějších médií, jejichž hodnota z velké části stojí na kvalitě zaměstnanců. Na profesionálech, kteří vybudovali tak úspěšné, respektované a prestižní značky jako MF Dnes, Lidové Noviny, iDNES.cz a Rádio Impuls," uvedl Babiš v pondělí večer v tiskovém prohlášení. 

"Doufám, že se nám podaří doplnit toto mediální portfolio o další akvizice, které dokáží vznikající finanční i personální zázemí využít. Mým investičním záměrem je vybudovat v horizontu pěti let silnou českou mediální skupinu," nastínil své plány Babiš.

On sám se však v mediálních aktivitách nechce nijak manažersky angažovat. "Společně s probíhajícím převzetím společností proto připravuji tým lidí, mediálních odborníků, kteří budou tento investiční projekt řídit. Po dokončení formálních záležitostí akvizic představím tento tým na počátku příštího roku," doplnil podnikatel.

,