Humanic, patřící do rakouské skupiny Leder&Schuh, byl posledním z velké čtyřky prodejců obuvi, který svůj e-shop neměl. V tuzemsku má značka 26 prodejen.
Pozici největšího řetězce s obuví si drží Deichmann se 110 prodejnami v celé České republice. Druhým, ale s velkými ambicemi stát se lídrem trhu, je polská společnost CCC, která obsluhuje 86 prodejen. Třetí Baťa má 65 kamenných poboček. Všichni tito konkurenti již obuv na internetu nabízejí.
Humanic v e-shopu nabízí přes tři tisíce bot a dopravu zdarma při nákupu nad 999 korun. Ceny jsou stejné jako v kamenných prodejnách, které zůstávají jádrem byznysu firmy. V e-shopu je možné platit kartou nebo přes službu PayPal. Kromě dopravy domů je možné obuv z domova jen rezervovat a zboží si vyzvednout na pobočce.
Dinosauři míří na internet
S trendem rostoucího on-line segmentu přibývá i e-shopů mezi známými značkami, které se dosud soustředily hlavně na byznys kamenných obchodů. Svůj internetový obchod nedávno spustil například diskontní řetězec Lidl (více v článku Do Lidlu v bačkorách). Na začátku letošního roku e-shop rozjel nábytkářský řetězec Kika (více v tomto článku), na konci minulého roku také IKEA (žlutomodrý nábytkář prodává přes internet).
Vedle Lidlu také další obchodní řetězce z převahou potravin sázejí na online prodeje. Průkopníkem v trendu bylo Tesco. Letos na začátku záměr oznámila také síť hypermarketů Globus (více v článku Globus chce do center měst), o vlastním internetovém obchodu mluvil také Kaufland, který je spolu s Lidlem součástí stejné německé skupiny supermarketů Lidl & Schwarz-Gruppe.
Do dvou let budou moci zákazníci rozjet virtuální nákupní košíky i v německém textilním diskontu KiK, který expanduje s kamennými pobočkami. Internetové obchody rostou i na poli hobby marketů. Vedle OBI a Hornbach plánuje e-shop také síť Baumax.