Do Lidlu v bačkorách. E-shop startuje v Česku, je první ve střední Evropě

  11:05aktualizováno  11:05
Obchodní řetězec ve žlutomodrých barvách Lidl spustil oficiálně svůj e-shop, ve kterém nabízí spotřební zboží. Mezi řetězci není první, funguje už e-shop konkurenčního Tesca. Internetový obchod pro veřejnost startuje pět dní poté, co údajně unikla hesla pro interní testování. Systém zatím nezvládá velký nápor klientů e-shopu.

Distribuční centrum v Plzni pro e-shop Lidlu. | foto: Lidl

Objednávky z domova slibuje dodat do tří dnů prostřednictvím společnosti PPL. Platit je možné kartou nebo dobírkou. Cena dopravy začíná na 59 korunách, při objednávkách nad tisíc korun je zdarma. E-shop se ale od spuštění pro veřejnost potýká s problémy - stránka nejspíš kvůli velkému množství zájemců o službu padá.

E-shop Lidlu zkolaboval.

E-shop Lidlu zkolaboval.

Obchod, dostupný na adrese www.lidl-shop.cz láká na možnost vrácení nepoužitého zboží do 90 dnů od nákupu a na zboží z tematických akcí, které chce nabídnout přednostně o týden dříve než na kamenných prodejnách. Slibuje i sortiment, který vůbec na klasických pobočkách nebude.

„Spuštění e-shopu je logickým krokem v našem rozvoji. Jsem rád, že Česká republika má výsadní postavení a náš e-shop je vůbec první ve střední a východní Evropě. Pevně věřím, že naši zákazníci možnost on-line nakupování ocení, ale zároveň nám zachovají věrnost i v našich kamenných prodejnách,“ řekl ke startu českého e-shopu Pavel Stratil, generální ředitel Lidl Česká republika.

Fotogalerie

Logistické centrum nového e-shopu se nachází v Plzni. Z devadesáti procent zde Lidl skladuje oblečení, obuv, sportovní potřeby, vybavení pro domácnost, zahradu a dílnu. Odtud se zásobují také e-shopy v Německu, Belgii a Nizozemsku. Obří distribuční centrum s rozlohou 44 tisíc m² uchovává přes 19 tisíc druhů zboží, a obsluhuje jej 1 100 zaměstnanců.

E-shop Lidl na sebe strhl pozornost už minulý týden. V té době na sociálních sítích začala kolovat hesla, která údajně měla sloužit jen k interními testování obchodu mezi tisícovkami zaměstnanců. (čtěte Lidl si neohlídal hesla, nakoupit může každý)

Odkud unikla, není jasné, může však jít o záměrnou, takzvanou virální reklamu. „Může se jednat o cílený únik. Tato taktika se běžně používá, zvyšuje tak především PR pokrytí,“ uvedl pro iDNES.cz ředitel reklamní agentury Remembership Martin Charvát. 

Lidl není první na trhu, kdo přivedl zákazníky z kamenných obchodních řetězců do svých virtuálních regálů. Průkopníkem se v ČR stalo Tesco. On-line obchod se chystá rozjet také síť hypermarketů Globus.

Autor:

Nejčtenější

Čech vyhrál v loterii Eurojackpot 1,4 miliardy, k výhře už se přihlásil

Ilustrační snímek

V evropské loterii Eurojackpot v pátek vyhrál sázející z České republiky 1 411 860 488 korun. Je to druhá nejvyšší...

Zemřel Štěpán Popovič, uznávaný manažer, který pomohl Petru Kellnerovi

Předseda představenstva a generální ředitel AGC Flat Glass Czech Štěpán Popovič

Ve věku 73 let zemřel Štěpán Popovič, nejvýraznější polistopadový manažer, který působil na severu Čech, a jeden z...

Jak vyvést stamiliony z dopravního podniku? Plán vznikal už v roce 2016

Bývalý ředitel DPMLJ Luboš Wejnar, jehož v roce 2017 spolu s Pavlem Šulcem...

MF DNES rozplétá složitou korupční síť, kdy se lidé napojení na firmu BusLine pokoušeli vytunelovat a zničit liberecký...

Druhý měsíc bez zakázek. Aerolinky přestaly objednávat letadla Boeing

Zaparkované Boeingy 737 MAX v továrně ve městě Renton na severovýchodě USA

Krize společnosti Boeing nekončí. Jeden z největších výrobců letecké techniky na světě oznámil, že už druhý měsíc v...

U táty a u mámy je dobře. U rodičů bydlí teenageři, třicátníci i starší

ilustrační snímek

Bydlení u rodičů není v Česku ani náhodou záležitostí teenagerů a čerstvých dvacátníků. Podle dat Eurostatu bydlí tak...

Další z rubriky

TEST DNES: Úplné výsledky testu koupených máků

Makový závin

MF DNES otestovala jednadvacet vzorků máku z obchodních řetězců, e-shopů s potravinami i specializovaných internetových...

Google vydělává na osobních údajích a porušuje zákon, říkají spotřebitelé

(Ilustrační snímek)

Americká internetová společnost Google bude nejspíš v Evropě čelit dalšímu vyšetřování kvůli nakládání s osobními údaji...

TEST DNES: Pšeničné pivo z velkých pivovarů dopadlo lépe než to z malých

Ilustrační snímek

Pšeničné pivo se skvěle hodí do letních veder. Je lehké, osvěžující, nakyslé, má málo alkoholu... Musíte si ovšem dobře...

Najdete na iDNES.cz