Distribuční centrum v Plzni pro e-shop Lidlu.

Distribuční centrum v Plzni pro e-shop Lidlu. | foto: Lidl

Do Lidlu v bačkorách. E-shop startuje v Česku, je první ve střední Evropě

  • 26
Obchodní řetězec ve žlutomodrých barvách Lidl spustil oficiálně svůj e-shop, ve kterém nabízí spotřební zboží. Mezi řetězci není první, funguje už e-shop konkurenčního Tesca. Internetový obchod pro veřejnost startuje pět dní poté, co údajně unikla hesla pro interní testování. Systém zatím nezvládá velký nápor klientů e-shopu.

Objednávky z domova slibuje dodat do tří dnů prostřednictvím společnosti PPL. Platit je možné kartou nebo dobírkou. Cena dopravy začíná na 59 korunách, při objednávkách nad tisíc korun je zdarma. E-shop se ale od spuštění pro veřejnost potýká s problémy - stránka nejspíš kvůli velkému množství zájemců o službu padá.

E-shop Lidlu zkolaboval.

Obchod, dostupný na adrese www.lidl-shop.cz láká na možnost vrácení nepoužitého zboží do 90 dnů od nákupu a na zboží z tematických akcí, které chce nabídnout přednostně o týden dříve než na kamenných prodejnách. Slibuje i sortiment, který vůbec na klasických pobočkách nebude.

„Spuštění e-shopu je logickým krokem v našem rozvoji. Jsem rád, že Česká republika má výsadní postavení a náš e-shop je vůbec první ve střední a východní Evropě. Pevně věřím, že naši zákazníci možnost on-line nakupování ocení, ale zároveň nám zachovají věrnost i v našich kamenných prodejnách,“ řekl ke startu českého e-shopu Pavel Stratil, generální ředitel Lidl Česká republika.

Logistické centrum nového e-shopu se nachází v Plzni. Z devadesáti procent zde Lidl skladuje oblečení, obuv, sportovní potřeby, vybavení pro domácnost, zahradu a dílnu. Odtud se zásobují také e-shopy v Německu, Belgii a Nizozemsku. Obří distribuční centrum s rozlohou 44 tisíc m² uchovává přes 19 tisíc druhů zboží, a obsluhuje jej 1 100 zaměstnanců.

E-shop Lidl na sebe strhl pozornost už minulý týden. V té době na sociálních sítích začala kolovat hesla, která údajně měla sloužit jen k interními testování obchodu mezi tisícovkami zaměstnanců. (čtěte Lidl si neohlídal hesla, nakoupit může každý)

Odkud unikla, není jasné, může však jít o záměrnou, takzvanou virální reklamu. „Může se jednat o cílený únik. Tato taktika se běžně používá, zvyšuje tak především PR pokrytí,“ uvedl pro iDNES.cz ředitel reklamní agentury Remembership Martin Charvát. 

Lidl není první na trhu, kdo přivedl zákazníky z kamenných obchodních řetězců do svých virtuálních regálů. Průkopníkem se v ČR stalo Tesco. On-line obchod se chystá rozjet také síť hypermarketů Globus.