„Objem nákladní přepravy se zvyšuje i díky takzvané dokládce do letadel na linkách pro cestující, kterých každoročně přibývá. Za prvních 9 měsíců tohoto roku bylo na Letišti Václava Havla Praha přepraveno bezmála 60 tisíc tun carga, což je téměř o 19 procent více než za stejné období v loňském roce,“ sdělila iDNES.cz mluvčí Letiště Praha Marika Janoušková.
Jedním z posledních nákladních strojů, který zároveň přilákal dav leteckých nadšenců, byl Boeing 747-400F v barvách letecké společnosti Cargolux. Do Prahy zavítal 2. listopadu 2017 vůbec poprvé. A tak trochu náhodou. Aerolinka totiž výjimečně Prahu zařadila na seznam mezipřistání na své pravidelné lince Johannesburg - Nairobi - Amsterdam - Lucemburk.
Přílet obřího Jumba z Amsterdamu ve 12:50 sledovala řada leteckých nadšenců a Letiště Praha ho pro své fandy natáčelo 360° kamerou. Stroj opustil Prahu ještě ten samý den ve 14:42 a pokračoval do Lucemburku.
Fandy přilákal přesto, že Boeing 747 je v různých verzích v Praze zcela běžnou záležitostí. Poprvé tento stroj přistál v Praze před 45 lety ve verzi B747-200 společnosti Air India.
Od července 2004 je každou letní sezónu k vidění B747 společnosti Korean Air, který cestujícím zajišťuje pravidelné spojení s jihokorejským Soulem. Během zimy létá do Prahy stejný typ letounu v nákladní verzi, a to dvakrát týdně (vždy čtvrtek a neděle) díky letecké společnosti China Airlines a nepravidelně v barvách slovenského dopravce Air Cargo Global.