Soumrak jumbojetů se blíží. Provozovat vzdušné Titaniky je drahé

  19:04aktualizováno  19:04
Zájem aerolinek o nadrozměrná letadla klesá. Po vyřazování Boeingů 747 z provozu následuje i Airbus A380. Jejich největší provozovatel, společnost Emirates požaduje záruky budoucího vývoje. Nízkorozpočtové aerolinky tlačí letecké společnosti k používání menších strojů.

Boeing 747 australské společnosti Qantas letěl ze Sydney do Johannesburgu s přidaným motorem. | foto: Qantas

V roce 2017 pokračoval trend zbavování se velkých strojů Boeingů 747 a Airbusů A380. Největším současným provozovatelem letadel Airbus A380 je společnost Emirates ze Spojených arabských emirátů se stovkou těchto strojů.

Fotogalerie

Podle stránek Flightglobal přepravce s výrobcem vyjednávají o objednávce dalších modelů, ale konečnou dohodu komplikují stále větší požadavky na záruky budoucího vývoje, které požaduje Emirates. Podle prezidenta aerolinek Emirates Tima Clarka jsou si majitelé vědomi celosvětového trendu klesajících požadavků na nákup tohoto typu stroje, citovala agentura Reuters.

Jeden z největších pronajímatelů letadel čtyřmotorových airbusů, společnost Amedeo, oznámil, že se pronajímat obří letadla nevyplatí. Raději prý začne provozovat nové aerolinky, které budou používat výhradně Airbusy A380.

Ekonomický server Quartz píše, že obrovská konkurence nízkorozpočtových aerolinek nutí výrobce letadel k přehodnocení nákladů na výrobu. Čtyřmotorové Aibus A380 a Boeing 747 spotřebují velké množství paliva. Aerolinky proto raději sahají po dvoumotorových strojích typu Boeing 777 nebo Airbus A330. Jumbojety mají také vyšší provozní náklady a jsou náročné na servis.

Archivní video: přístání Jumba v Praze

Autor:

Daňové přiznání 2019

Do 1. dubna musí podat daňové přiznání osoby samostatně výdělečně činné, ale i zaměstnanci (více zde). Využijte interaktivní formulář pro daňové přiznání za rok 2018.

Nejčtenější

Škodovka rozdává tučné bonusy. Každý zaměstnanec dostane k výplatě 65 tisíc

Ilustrační snímek

Přes třicet tisíc kmenových zaměstnanců společnosti Škoda Auto dostane k výplatě za duben bonus 65 tisíc korun....

Z práce o půlhodiny dřív. Budeme pracovat méně, shodují se politici

Bankéři Goldman Sachs už kravatu do práce už striktně nosit nemusí.

Dobrá zpráva pro zaměstnance: politici ostatních velkých stran jsou ochotni bavit se o nápadu ČSSD zkrátit Čechům...

Už žádné inzeráty. Aplikace Letgo v Česku koncem března končí

Ilustrační snímek

Pokud jste v posledních dnech chtěli cokoliv prodat přes aplikaci Letgo, měli jste smůlu. Bezplatná platforma pro...

Zákon je zákon. Ženě v Polsku vypočítali důchod na 12 haléřů měsíčně

Ilustrační snímek

Jen dva groše, čili v přepočtu přibližně 12 haléřů měsíčně, činí nejnižší penze aktuálně vyplácená v Polsku. Nejvyšší...

Tajemná pohlednice od tety z Ameriky. K příbuzným do Třince putovala 48 let

Pohlednice z USA

Na redakci iDNES.cz se obrátila čtenářka s poněkud kuriózním případem. Její matce přišla od tety z amerického...

Další z rubriky

Nic jsme nevydělali a lepší to nebude, vzkázal konkurent Uberu investorům

Ilustrační snímek

Alternativní taxislužba Lyft před vstupem na burzu oznámila, že doposud měla jen samé ztráty a možná nebude schopna...

Postel v ekonomické třídě je realitou. Za 200 liber u aerolinek Thomas Cook

Thomas Cook Airlines uvedly v březnu možnost za příplatek letět na tzv. Sleeper...

Pasažéři britských aerolinek Thomas Cook si od čtvrtka mohou při dálkových letech v ekonomické třídě lehnout. Stačí si...

Emisní limity nás ničí, úpí automobilky pod tlakem elektromobility

Škoda Vision iV

Stát zaspal v podpoře elektroaut, stěžují si tuzemští výrobci. Hrozí, že bez dotací a sítě nabíječek si čistá, ale...

Najdete na iDNES.cz