Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Nechutná operace oka stále děsí. Vývojář vzpomíná na vznik legendární scény

Děsivá scéna ze hry Dead Space 2, ve které si hlavní hrdina musí skrze oční bulvu zastrčit do mozku speciální jehlu, dodnes šokuje. Podle jejího návrháře Wrighta Bagwela byl přitom její vznik překvapivě jednoduchý.

Trilogie Dead Space patří mezi vůbec to nejlepší, co se na hororové scéně kdy událo. Hlavní hrdina Isaac Clarke v ní prozkoumává opuštěné vesmírné objekty, na kterých bojuje proti děsivým monstrům a vlastním nočním můrám. Hra je velmi přímočará v zobrazení brutálního násilí, krev a utržené končetiny létají na všechny strany a výjimkou nejsou ani mezi youtubery tolik populární „lekačky“. Jenže autoři mají v zásobě i sofistikovanější nápady a dokážou hráče vykolejit, i když na něj zrovna neposílají nepřátele.

Dead Space je jedním z nejlepších herních hororů vůbec.

Všechny tři díly jsou si v jádru velice podobné, a tak nám po letech (poslední Dead Space 3 je z roku 2013) většina jejich náplně splývá, na jednu scénu však rozhodně nezapomeneme. Odehrává se na samém konci Dead Space 2, kdy si Isaac potřebuje implementovat znalosti o původu mimozemského života přímo do mozku. Kvůli tomu se musí připoutat do chirurgického stroje, který mu skrze oční bulvu strčí jehlu až do nitra hlavy. Tato pasáž přitom není jen nehratelným filmovým předělem, ale hráč směřování jehly ovládá.

Princip je jednoduchý, pomoc analogových páček je potřeba udržet zaměřovací laser v prostředku čočky, jinak se stroj špatně zaměří a rozdrtí Isaacovi hlavu. Jde sice o jednoduchou pasáž, ovšem vytřeštěné oči zírající z obrazovky doprovázené vyděšeným sténáním hlavního hrdiny v kombinaci se stále rychleji tlukoucím srdcem dokážou hráče tak rozhodit, že se jim to často povede až na několikátý pokus.

Na děsivou scénu si pro magazín Polygon nedávno zavzpomínal kreativní ředitel vývoje Wright Bagwel. „Byla navržena tak, abyste museli postupovat velmi, velmi pomalu,“ vysvětluje fakt, proč se tolik lidí u jejího hraní tak ošívá.

Když se operace nepovede, stroj rozdrtí Isaacovi hlavu.

Návrháři hororů se dříve nebo později ozbrojí cynismem a z vymýšlení všech nechutností mají legraci. „Eye-poke scene,“ jak tuto pasáž Bagwel nazývá, ovšem byla výjimkou. „Když jsem ji poprvé viděl hotovou, sotva jsem ji dokázal dokoukat,“ vzpomíná i po letech. A má s tím potíže ještě teď, což je jasný důkaz toho, že se povedla.

Zapracování této minihry přitom nebylo nic výjimečně složitého a na výrobu stačilo několik málo vývojářů. „Myslím, že si všichni užili spoustu zábavy,“ shrnul jeden z nejdůležitějších momentů své kariéry.

Bohužel, po už lehce vyčpělé trojce to vypadá, že už se k Dead Space nikdy nevrátí, značka se totiž nejspíše nehodí do portfolia Electronic Arts a tým Visceral Games, který ji pro ně vytvářel, byl rozpuštěn.

Autor:
  • Nejčtenější

Vývojářům Falloutu chodilo tolik výhrůžek, že si museli najmout ochranku

Na třetí díl kultovní série Fallout se dnes vzpomíná převážně v dobrém, v době oznámení však budil...

Korektnost kazí naší oblíbenou stolní válečnou hru, stěžuje si komunita

Zpětné upravování zavedených reálií se nevyhnulo ani oblíbené stolní válečné hře s miniaturami,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Herní průmysl má další megahit, Manor Lords vytvořil jediný člověk

Už během prvního víkendu od vydání se historické budovatelské strategii Manor Lords podařilo zcela...

Ještě devět let po vydání objevují fanoušci Zaklínače skryté vtípky

I když od vydání kultovního Zaklínače 3 utekla skoro celá dekáda a hráči ho mají prochozený skrz...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Z Tomb Raidera byly odstraněny lechtivé plakáty, hráči se bouří

Dva měsíce od vydání remasterované trilogie klasických Tomb Raiderů se hráči dočkali nového patche....

Šest nejočekávanějších her, které vycházejí v květnu

V květnu nás čeká skvělé dobrodružství z papíru, boj samurajů s Mongoly, utkáme se s Drákulovými...

Sedm letošních komiksových filmů a seriálů, které by měly stát za to

Premium Videoherní a komiksový svět jsou svým způsobem bratranci a není výjimečné, že lidé, kteří milují...

Nový herní seriál od tvůrců Life is Strange nás vrátí do devadesátek

Tvůrci milované série Life is Strange se ve své příští hře Lost Records: Bloom & Rage vrátí k...

80 %

RECENZE: Endless Ocean Luminous je chytlavá podmořská meditace

V Endless Ocean Luminous se stanete potápěčem, na jehož bedrech leží záchrana jednoho velmi...

Horňáci versus dolňáci. Víme, čemu muži dávají přednost, a je to překvapení

Ženské tělo je pro muže celkově velmi atraktivní a nabízí jejich očím mnoho zajímavých partií. Největší pozornosti se...

Hello Kitty slaví padesátiny. Celý svět si myslí, že je to kočička, jenže není

Kulatý obličej se dvěma trojúhelníkovýma ušima, drobný čumáček, vousky a červená mašle na uchu. Taková je Hello Kitty,...

Muž má recept na dlouhověkost, v jednašedesáti je ve skvělé formě

Dave Pascoe chce dokázat světu, že i v důchodu můžete vypadat jako za mlada a také se tak cítit. Stačí dodržovat pár...

SVJ si bude brát úvěr na opravu balkonů. Musím platit, i když ho nemám?

Výhodou bytu ve vlastnictví je, že ho můžete kdykoli prodat, pronajmout či rekonstruovat, aniž byste potřebovali...

Jsou nebezpeční či přešlechtění. Evropa zakazuje chov oblíbených psích plemen

Premium Máte doma jezevčíka? Francouzského buldočka? A co třeba pitbulla, rotvajlera nebo nějakého velkého ovčáckého psa? Tak...