Konzolový trh je v současnosti rozdělen na tři samostatné proudy, které reprezentuje Microsoft se svým Xboxem, Sony s Playstationem a Nintendo se Switchem. V poslední době se hodně mluví o tom, že by autoři multiplatformních her chtěli své komunity sdružovat dohromady, místo aby je nadále udržovali rozštěpené. Technicky tomu vůbec nic nebrání, hráči na PC už dokonce nějakou dobu mohou hrát proti majitelům Xboxu.
Že po technologické stránce nepůjde o žádnou raketovou vědu, nedávno dokázalo i Nintendo. To si vždy jede po své vlastní linii, přesto se v titulech jako Rocket League nebo Minecraft mohou jeho hráči s ostatními potkávat. Jen Sony, lídr konzolového pelotonu, tuto funkcionalitu vytrvale odmítá. Není to prý ani tak kvůli technickým obtížím, ale kvůli bezpečnosti. „PlayStation je pořád vcelku uzavřená platforma, musíme proto hráče bránit před nevhodným obsahem a nevhodnými zážitky. Příkladem je on-line hraní, u kterého věnujeme značné úsilí zabezpečení i kontrole prostředí. A když platformu otevřeme, můžeme o to přijít.“ Řekl Jim Ryan z evropské pobočky Sony už loni v rozhovoru pro Bonusweb.
Že by to přitom mohlo fungovat vcelku bez problémů, ukázala o víkendu hra Fortnite od společnosti Epic Games. „Hrál jsem Fortnite na své PS4 a zabil mě člověk se zvláštní přezdívkou. Ta obsahovala mezeru, což je na systémech od Sony nemožné,“ napsal uživatel s přezdívkou PRE_-CISION-_ na reddit. Dal se tedy do pátrání a zjistil, že takový hráč je zaregistrovaný pouze na Xboxu, kde v tu chvíli zrovna Fortnite také hrál. Nejde přitom o jediný zdokumentovaný případ, nové však zřejmě nepřibudou.
Jak se totiž vyjádřil zástupce Epic Games pro server Kotaku, šlo pouze o chybu v nastavení a tato funkcionalita byla posléze hned vypnuta. Škoda. Jak dokazuje odpověď vedoucího Xbox divize Microsoftu Phila Spencera, je Sony jediným, komu tato možnost vadí. Tak snad někdy v budoucnosti.