„Chceme dodat ten nejluxusnější zážitek z virtuální reality, jaký svět kdy viděl. To nejsou marketingové řeči, ale spíše pozice Vive na trhu. Zařízení patří mezi ty dražší kousky,“ řekl ředitel marketingu v HTC Jeff Gatis.
„Začínat s luxusním zážitkem i v případě, že to znamená o trochu větší cenovku, je ze strategického hlediska ten správný krok,“ věří Gatis. Upozorňuje totiž, že cena může vždy klesat s rostoucím trhem. Firma prý ví o neuspokojené poptávce, pro kterou zpočátku pořizovací cena nebude zásadním faktorem.
„Ale aby si zařízení osvojil širší trh, jak v to doufáme, bude průmysl muset stlačit ceny dolů,“ říká Gatis. O konkrétní částce však HTC, ani žádní další výrobci zatím nemluví. Jediným vodítkem může být cena přilby Oculus Rift ve vývojářské verzi 2, která vyjde na 350 dolarů, tedy zhruba na 8 500 korun.
Výsledný úspěch a rychlost zavádění zařízení ovlivní především dostupné hry a aplikace. Pokud by Valve pro svou přilbu vydalo například nový díl Half-Lifu, či jiné ze svých tradičních značek, trh by to mohlo rozhýbat.
2. března 2015 |