„Když jsem před lety zběhl z novinařiny k herectví, tak mě Simonin tatínek Alexandr Postler připravoval na zkoušky na DAMU, kam mě následně vzali. Byl to famózní herec a režisér v ostravském divadle. A v ostravském rozhlasu jsem zase často účinkoval s jeho manželkou Janou Postlerovou,“ vzpomíná Milan Hein.
Simona Postlerová žádné mimořádné dluhy neměla, odmítá tvrzení bulváru Kepka![]() |
Simona Postlerová podle něj zdědila talent po obou rodičích. „Duševní hloubku a dramatický náboj měla jednoznačně po tátovi. To byl režisér Dostojevského a jiných opravdu dramatických divadelních večerů. Měl to v duši. A tu lehkost, protože aniž bychom chtěli Janu znevažovat, tak v činoherním světě jsme o ni mluvili jako o operetandě, měla Simona po mámě. Jana Postlerová skvěle zpívala, dobře se hýbala a byla krásná,“ popisuje Hein.
S matkou Janou se ale Simona Postlerová už léta nebavila. Jana Postlerová se nestýká ani se svými vnoučaty, která ji dokonce vynechala na parte. „Řekl bych, že to mateřství pro ni v životě nebylo určující. Soustředila se především na sebe. Zatímco Simona byla hlavně máma,“ odhaluje Hein problém mezi dvěma herečkami a matkou s dcerou zároveň.
Osobní prožitky vkládala Simona Postlerová do své role v představení Miss Dietrich lituje v Divadle Ungelt. Hra je inspirovaná životem světoznámé filmové hvězdy a její dcery Marii Rivy, která během jednoho odpoledne navštíví svoji matku na smrtelné posteli, aby si vyříkaly, co měly vzájemně na srdci. Maria Riva popisuje svůj problematický vztah s matkou, která dbala především na vlastní kariéru, dokonce dceři odepřela základní vzdělání, jakožto zbytečné a udělala ji už v raném věku svou garderobiérkou a asistentkou.
„Ta hra je tragikomedie nebo spíš drásavější drama, a tam jsem cítil, že jde Simona na dřeň. Nechci se Jany dotknout, ale viděl jsem, jak Simona zúročuje svoje neblahé osobní zážitky ze vztahu matka-dcera,“ říká Hein s tím, že hru, kterou Simona Postlerová hrála spolu s Reginou Rázlovou, musel z repertoáru divadla odstranit. „V tomto ohledu je Simona jednoznačně nenahraditelná,“ zdůvodňuje své rozhodnutí.
Ačkoli o špatném vztahu herečky s její matkou věděl, nikdy od ní neslyšel mluvit o nikom zle. „Simona byla výjimečně taktní bytost. Nikdy nikoho neprosazovala, nikdy o nikom špatně nemluvila, což je velmi vzácné. A už vůbec neměla v sobě tu bohužel dost častou vlastnost hereček – intrikánství. Ona byla dobrák od kosti,“ dodává Milan Hein.