Studio Madfinger proslulo svými mobilními akcemi, zmiňme série Shadowgun či Dead Trigger, s Gray Zone Warfare ovšem cílí na trochu jiné publikum – na náročnější hráče hrající na počítačích.
Hra je zasazena do fiktivní Demokratické republiky Lamang v jihovýchodní Asii, jejíž krajina se inspiruje Laosem. Rozloha celé oblasti, která už v předběžném přístupu zahrne 150 misí, čítá 42 kilometrů čtverečních.
Gray Zone Warfare sází na realismus
Předností Gray Zone Warfare by mělo být realističtější pojetí, které zahrnuje „externí a terminální balistiku simulující realistický zážitek střelby“ či věrnou simulaci realistického zpětného rázu střelné zbraně“ a „systém zdraví simulující tělní dutiny a účinky poškození“ namísto klasického rozdělení na místa zásahu.
Hrát půjde sólo či až v čtyřčlenném týmu, přičemž nepřátelé se rekrutují jak z počítačem ovládaných postav, tak dalších hráčů. Na videu níže můžete sledovat misi nazvanou „Rat’s Nest“, v níž je třeba najít bandity, získat informace a vrátit se na základnu. Ideální postup představují sami vývojáři.
„Museli jsme absolvovat několik pokusů, protože pokaždé někdo zemřel, než se nám podařilo uskutečnit řádný průchod,“ dodává kreativní ředitel hry Marek Rabas.
Gray Zone Warfare může pobýt v předběžném přístupu na Steamu až několik let, v plánu jsou pravidelné aktualizace a zapracování zpětné vazby. V plánu je například dynamicky měnící se počasí ovlivňující hratelnost či pokročilá umělá inteligence nepřátel, kdy se členové jednotlivých frakcí věnují vlastní agendě – hlídkují, plní úkoly, útočí na ostatní a podobně.