Jsme světová špička, říkají čeští Madfinger. Ve středu vydají novou hru

  12:20
Velký úspěch jedné značky pomáhá zpopularizovat žánr, říká Adam Čunderlík z českého studia Madfinger Games. Mluví o úspěšné hře Call of Duty Mobile, jejíž popularita by mohla napomoci i týmové hrdinské střílečce Shadowgun War Games, která vychází ve středu 12. února na iOS a Android.
Shadowgun War Games

Shadowgun War Games | foto: Madfinger Games

Do vydání vaší nové hry Shadowgun War Games zbývají poslední dny. Jak to u vás v tuto chvíli ve studiu vypadá a co se teď na hře ladí? 
Finální fáze přípravy vydání hry je samozřejmě stres, ale zároveň tě to nabudí, protože se těšíš na první okamžiky, kdy je hra venku. My teď neustále přehodnocujeme priority co ještě přidat, nebo ubrat, analyzujeme čísla pro co nejlepší balancing zbraní, postav, bojujeme s bugy a hledáme cesty jak zajistit co největší stabilitu hry. 

Marketing se činí, aby se informace o hře dostaly k co nejvíce hráčům, dělají se videa, dev vlogy, soutěže ve spolupráci s influencery, rozhovory pro herní weby a intenzivně komunikujeme na sociálních sítích, informujeme komunitu a odpovídáme na vše, co je zajímá.

Adam Čunderlík

Adam Čunderlík, Lead Level Designer v Madfinger Games

Na dotazy Bonuswebu odpovídal Adam Čunderlík, který v Madfinger Games pracuje na pozici Lead Level Designer. Předtím se podílel na vývoji Mafie II jako designer/scripter.

Máte přes milion předregistrací. K čemu jsou dobré? Prozrazuje vám tento údaj už něco o tom, jak by hra mohla být úspěšná?
Shadowgun War Games je multiplayerová hra a hráči jsou její nedílnou součástí, protože se přímo podílejí na herním zážitku. Mít hodně předregistrovaných hráčů je dobré také pro budování komunity, protože mezi těmito lidmi jsou hráči, kteří se stanou našimi ambasadory, budou zakládat vlastní skupiny na sociálních sítích, pořádat vlastní turnaje, vytvářet fanarty, propagovat hru na různých fórech. 

 A v neposlední řadě jde o ukazatel budoucí úspěšnosti, to nepochybně. Pro nás je to závazek dodat nejlepší možnou hru, abychom všechny předregistrované hráče dokázali bavit co nejdelší dobu.

Vyzkoušel jsem betu a líbí se mi, že hra je svižná a partie netrvají nijak dlouho. Ponesou se v tomto duchu i další mapy a režimy, nebo chystáte i časově náročnější zápasy?
Svižnost a krátká doba nám přijde zábavnější, a pokud nedostaneme nějaký výraznější impuls od komunity, zůstaneme u tohoto modelu. S online mobilními střílečkami máme dlouholeté zkušenosti, vyzkoušeli jsme mnoho různých přístupů a ostatní hry stejného žánru to potvrzují také.

Shadowgun War Games

Čím si chcete po vydání hry udržet hráče?
Především tím, že hráčům dáme radost z progressu a motivaci se neustále zlepšovat pomocí rank systému, a podporou týmového hraní. Důležitým prvkem jsou sezony, ve kterých se bude pravidelně přidávat hodně nového obsahu. To vše hráči dostanou ve špičkovém grafickém provedení s perfektním ovládacím systémem. Hra bude mít velkou podporu a propojení na sociální sítě, kde se dozví vždy ty nejčerstvější informace a možnost komunikovat s námi napřímo.

Shadowgun War Games

Když jsem Shadowgun War Games poprvé spustil, hned mi připomněl Overwatch. Je to záměr?
Záměr byl vytvořit nejlepší možnou mobilní hero-based střílečku s tím, že jsme se rozhodli jít cestou moderní a oblíbené grafické stylizace. Hry Overwatch a Fortnite dokázaly v tomto směru nastolit úspěšný trend a my jsme se jím nechali inspirovat.

Hru vydáváte v režimu free 2 play. Na čem plánujete vydělávat?
Hráči nás můžou podpořit nákupem kosmetický předmětů jako jsou skiny postav, emoty, přívěšky na zbraně. Zásadní věc je potom Batlle Pass, který obsahuje více než 100 atraktivních dárků pro jednu sezonu, která trvá 8 týdnů. Cena Battle Passu je 9,99 USD, ale obsahuje věci za mnohem vyšší cenu. Další výhodou je, že po dobu 8 týdnů si hráč postupným plněním výzev a úkolů kromě odemykání dárků také vydělá kredity. Po dobu jedné sezony si tak každý může pohodlně vydělat dostatek kreditů, aby si za ně mohl pořídit Battle Pass na další sezonu.

Které hry vnímáte jako svoji hlavní konkurenci? Nebojíte se, že lovíte ve stejných vodách jako Call of Duty Mobile? Nebo to tak v tomto odvětví nefunguje?
Máme rádi konkurenci a Call Of Duty mobile mezi ně patří. A my jsme moc rádi, že nám ohromně pomohli přitáhnout mobilní hráče k žánru FPS. Velký úspěch jedné značky pomáhá zpopularizovat žánr a tím pomůže i ostatním vývojářům získat více hráčů. Dále je to už jen otázka kvality, tady jsme si poměrně jisti, že představujeme světovou špičku a konkurenční mobilní FPS jsou pro nás příjemná reference.

Máte nějaké progamingové ambice?
Na progaming jsme připraveni, Shadowgun War Games obsahuje vše pro úspěšný vstup do této herní oblasti. Není to však aktuální teď v okamžiku vydání hry. Nejdříve je třeba vybudovat komunitu. Samotní hráči potom rozhodnou, zda je Shadowgun War Games dobrá hra pro esport, nebo ne.

Jak dlouho už na hře pracujete?
Vývoj Shadowgun War Games trval cca 1 rok a pracovalo na tom přibližně 50 lidí.

Nejčtenější

Sexy androidka na PC válí. Stellar Blade hlásí skvělé prodeje

Je krásná a hráči si ji mohou obléct do mnoha více či méně sexy oblečků. Androidka Eva ovšem byla vytvořena pro jiný účel. Aby na zničené Zemi bojovala proti mimozemským monstrům.

O akci se sexy Evou je zájem, Stellar Blade odstartoval na Steamu fantasticky

Více než rok po vydání se povedená postapokalyptická akce Stellar Blade podívala z PlayStationu 5 také na PC. A první výsledky naznačují velmi slušný komerční úspěch.

Kdysi jsme je milovali. Jak si vedou kultovní hry dnes?

Pojďme se vypravit hluboko do herní minulosti a připomenout si začátky některých slavných herních sérií. V kontrastu s tím se následně podíváme, jak si vedou dnes.

Bojují o titul šampiona. Znáte nejlépe hodnocené hry první poloviny roku?

Některá z těchto her se s největší pravděpodobností letos v zimě popere o titul hry roku. Seřadili jsme nejúspěšnější tituly vydané během první poloviny letošního roku podle agregátoru recenzí. Je...

Streamerka Amouranth se vrací na Twitch, bohatší o 38 milionů dolarů

Populární streamerka Kaitlyn „Amouranth“ Siragusa se po dvou letech streamování na platformě Kick vrací na Twitch.

Streamerka Amouranth se vrací na Twitch, bohatší o 38 milionů dolarů

Populární streamerka Kaitlyn „Amouranth“ Siragusa se po dvou letech streamování na platformě Kick vrací na Twitch.

20. června 2025  11:40 2

Elden Ring Nightreign

vydáno 20. června 2025  9:44

Jako z akčního filmu. Z kamionu ukradli herní konzole za desítky milionů

Zřejmě organizovaná skupina odcizila z kamionu skoro tři tisíce kusů herní konzole Nintendo Switch 2 převážených v paletách. Škoda přesahuje milion dolarů, lupiče se zatím nepovedlo dopadnout.

20. června 2025 0

Vyřešte vraždu, analyzujte důkazy. Povedená detektivka je dočasně zdarma

Povedená, necelý rok stará detektivka The Operator je dočasně zdarma. Hráč v roli operátora pomáhá kolegům analyzovat důkazy a řešit rozmanité případy.

20. června 2025 0

Očekávanou 3D hopsačku Donkey Kong Bananza si rázem všichni zamilovali

Nová konzole Switch 2 je venku zhruba dva týdny a Nintendo už nám detailně představuje další očekávanou pecku - 3D hopsačku Donkey Kong Bananza.

19. června 2025  10:08 0

Bojují o titul šampiona. Znáte nejlépe hodnocené hry první poloviny roku?

Některá z těchto her se s největší pravděpodobností letos v zimě popere o titul hry roku. Seřadili jsme nejúspěšnější tituly vydané během první poloviny letošního roku podle agregátoru recenzí. Je...

19. června 2025 7

Harry Potter a Hra o trůny. Warner Bros. Games se zaměří na klíčové značky

Warner Bros. Games před dvěma lety namlsal úspěch hry Hogwarts Legacy z kouzelnického světa Harryho Pottera. Jenže dál už se herní divizi příliš nedařilo, což vyústilo v její restrukturalizaci.

18. června 2025  11:27 2

Další propadák? Novinka od zkušených tvůrců odstartovala rozpačitě

Zdá se, že tvůrci ceněných mysteriózních her Alan Wake či Control tentokrát šlápli vedle. Jejich online kooperativní akce FBC: Firebreak totiž odstartovala rozpačitě.

18. června 2025  10:25 2

RECENZE: Jakuzácký příběh z osmdesátých let boduje i na Switchi 2

85 %

Yakuza 0 Director’s Cut je ideální příležitost, jak vstoupit do světa japonské série Yakuza, kterou dnes známe pod jménem Like a Dragon.

Switch 2
18. června 2025 0

Nemyslitelné. Veleúspěšný Zaklínač 3 možná dostane nové rozšíření

Již deset let starý třetí díl série The Witcher (Zaklínač) možná ještě neřekl své poslední slovo. Objevily se informace, že příští rok by mohl dostat příběhové rozšíření, které hru podle...

18. června 2025 0

Yakuza 0 Director’s Cut

85 %

Switch 2
vydáno 17. června 2025  15:21,  aktualizováno  15:21

Remake Prince of Persia oznámený v roce 2020 stále vzniká, vzkazuje Ubisoft

V září tomu bude pět let, co Ubisoft odhalil remake skvělého Prince of Persia: Sands of Time z roku 2003. Nyní se připomíná, že na něm stále pracuje.

17. června 2025  11:30 2
Nastavte si velikost písma, podle vašich preferencí.