Podle úřadů požár budovy způsobil její následné zhroucení. Záběry zveřejněné na sociálních sítích ukazovaly plameny a dým vycházející z horního patra vícepodlažního parkoviště spolu se zvuky hlasitých explozí a alarmy aut. „Stavba utrpěla významná poškození a zřítila se,“ uvedl hasičský a záchranný sbor hrabství Bedfordshire. Informaci přinesl deník The Guardian.
K požáru hasiči vyjížděli v úterý ve 21:38 místního času, ještě ve středu brzy ráno požár nebyl dohašený. Hasiči se stále snažili zabránit jeho rozšíření na přilehlé budovy a vozidla na letištní dráze. Na místě zasahovalo 15 hasičských vozů, tři specializované letecké přístroje a více než 100 hasičů. Předpokládá se, že na parkovišti se mohlo nacházet až 1 200 vozidel.
„Po včerejším požáru na parkovišti terminálu 2 zůstávají záchranáři stále na místě,“ uvedla v prohlášení na X správa letiště. „Naší prioritou zůstává podpora záchranných složek a bezpečnost našich cestujících a zaměstnanců. Proto jsme nyní přijali rozhodnutí pozastavit všechny lety až do středy 11. října do 15 hodin“ dodala později v tiskové zprávě.
Podle záchranné služby východní Anglie si požár naštěstí nevyžádal žádné oběti, jeden cestující a šest hasičů se nadýchali kouře.
Děsivé scény
Událost samozřejmě nemohla uniknout pozornosti svědků, kteří videa s požárem okamžitě postovali na sociální sítě. „Děsivé scény na letišti Luton, vícepodlažní parkoviště zachvátily plameny,“ napsala cestující Molly Bullardová na síti X.
Cestující Russell Taylor přiletěl v úterý večer na letiště Luton z Edinburghu. „Krátce po deváté hodině večerní se na horním patře parkoviště objevilo několik hasičských vozů,“ uvedl pro tiskovou agenturu PA Media. „O několik minut později už byla většina horního patra v plamenech, auta vybuchovala a zachvátily je plameny. Rychlost, s jakou se oheň rozšířil, byla neuvěřitelná,“ dodal.
Ve středečním ranním prohlášení provozovatel letecké dopravy EasyJet uvedl, že v současné době není schopen kvůli uzavření letiště fungovat podle letového řádu. Dodal, že zákazníci zrušených letů mají možnost změnit rezervaci nebo dostat zpět peníze. „Bezpečnost zákazníků a posádky jsou nejvyšší prioritou společnosti easyJet a rádi bychom se zákazníkům omluvili za způsobené nepříjemnosti,“ uzavřela společnost podle The Guardianu.
Mapy poskytuje © SHOCart a přispěvatelé OpenStreetMap. Společnost SHOCart je tradiční vydavatel turistických a cykloturistických map a atlasů. Více na www.shocart.cz