„Často se stává, že lidé obsadí parkovací místa vyčleněná pro zásobování neoprávněně na příliš dlouhou dobu. Následkem toho se pak parkovací problémy násobí, protože při zavážce nemají řidiči kde zaparkovat a bohužel pak vjíždí například na chodníky,“ vysvětluje na Twitteru Zdeněk Hřib. Časomíra podle něj dokáže pohlídat skutečnou dobu stání.
Její testování zahájila Praha 1 v ulici Palackého. U parkovacích míst před poliklinikou tak digitální tabule ukáže reálný čas stání auta, a tudíž i případné překročení vyhrazené doby.
Praha chce zpoplatnit silnice u Vltavy. Průjezd si každý rozmyslí, míní radní |
V případě, že se projekt osvědčí, plánuje městská část technologii, jejíž součástí je i kamera, rozšířit přibližně na dvacet dalších míst, informuje Hřib. Finální podobu nového systému teprve město vybere.
Spory o parkovací plochy probíhají hned v několika městských částech Prahy. Na plochy, jež zasahují do chodníků, si stěžovali například obyvatelé z Prahy 1 i 4. Jejich stížnosti soud vyhověl a rozhodl, že stání skutečně byla vyznačena protiprávně. Rozhořčení vyvolala také třeba poslední etapa úprav mezi ulicemi Vyšehradská a U Nemocnice.
Praha 1 pro omezení počtu aut v centru plánuje zpoplatnit průjezd některých ulic u Vltavy pro automobily i tranzitní vozy. Od vybírání částky 200 korun za den u nerezidentů si navíc město slibuje zklidnění dopravy na obou březích řeky.
Návrh teprve projednává magistrát, zpoplatnění by se však týkalo vjezdů do ulic Divadelní a Smetanovo nábřeží na pravém břehu Vltavy a silnici na nábřeží od Národního divadla po Platnéřskou. Na levém břehu pak od Újezdu, přes Karmelitskou ulici až po ulici Tržiště.
4. března 2019 |