Zprávy z dráhy
Sledovat další díly na iDNES.tvNová odbavovací hala nahradila původní nádražní budovu, která se nacházela uprostřed kolejiště. Ta byla kvůli novému uspořádání nádraží zbořena.
Z podchodu z Paříkovy ulice stavbaři nakonec využili řadu fragmentů, například původní dlažba podchodu posloužila jako obklad laviček. Dalším zachovaným prvkem je také kamenný portál, který je nově součástí exteriéru objektu.
Zajímavou částí odbavovací haly je i její zatravněná střecha, která absorbuje škodliviny ze vzduchu, produkuje kyslík a snižuje prašnost.
Letos v září uvedla Správa železnic do provozu i plně bezbariérové ostrovní nástupiště. Obdobnou podobu budou mít i ostrovní a krajní nástupiště, která se momentálně staví.
Práce na zprovoznění všech tří nástupišť a šesti nových kolejí skončí v květnu příštího roku. „Do té doby se dokončí jak podchod z Paříkovy ulice, umístěný v těsné blízkosti původního kamenného podchodu, tak i ten, který umožní přístup z Krátkého ulice a ulice bratří Dohalských,“ uvedla Správa železnic na svém webu.
Přestavba stanice Praha-Vysočany je součástí modernizace 15 kilometrů dlouhého traťového úseku do Mstětic. Dokončuje se také nová zastávka Praha-Rajská zahrada, ve které bude z přístupové lávky možný přestup na metro.
V příštím roce se práce budou mimo jiné soustředit ve stanici Praha-Horní Počernice, která získá nové nástupiště a zrekonstruovanou nádražní budovu. Předpokládané náklady na celou modernizaci jsou 4,5 miliardy korun.
![](https://1gr.cz/data/mapy/3F/50_11201927832185-14_497267715344222-13-560x315.png)
Mapy poskytuje © SHOCart a přispěvatelé OpenStreetMap. Společnost SHOCart je tradiční vydavatel turistických a cykloturistických map a atlasů. Více na www.shocart.cz