Projekt Paljanica | foto: Frogwares

Naše hra bude zdviženým prostředníčkem vůči okupantům, slibují Frogwares

  • 0
Herní studio Frogwares bylo po vpádu ruských okupačních vojsk na Ukrajinu prakticky paralyzováno. Díky masivní dotaci od společnosti Epic se ovšem většina jeho zaměstnanců může vrátit k vývoji, jejich chystaná novinka ovšem bude nečekaně politická.

Ukrajinští Frogwares jsou známi v celém herním světě díky své vynikající sérii adventur o Sherlocku Holmesovi. (viz naše recenze posledního dílu). Jejich další hra ovšem podle všeho bude z úplně jiného ranku, neustále se měnící situace ve válkou zmítané zemi je totiž donutila zásadně přehodnotit své plány.

Loňský Sherlock Holmes: Chapter One se studiu opravdu podařil.

Paljanica bude mysteriózním hororem, který by měl potěšit všechny fanoušky jejich předchozích her. Pokud teď přemýšlíte, proč hra nese název tradičního ukrajinského pečiva, tak vězte, že tento výraz je na dnešních bojištích používán pro jednoznačnou identifikaci nepřátelských vojáků. Rusové totiž kvůli odlišné výslovnosti písmen c a i, nedokážou slovo Paljanica přečíst tak, jako rodilí Ukrajinci. „Je to takové fonetické Dark Souls,“ směje se marketingový specialista Sergej Organesijan v narážce na dobře známou sérii brutálně obtížných akčních her.

„Je to také zdvižený prostředníček těm, kteří si mysleli, že mohou přijet do naší země a ničit naše životy,“ vysvětluje bez obalu, že se studio nehodlá vyjadřovat vyhýbavě neutrálně.

I když vývojáři slibují, že samotná hra bude navazovat na to, co od nich mají fanoušci rádi, přiznávají otevřeně, že jde spíše jen o narychlo naplánovaný prototyp, který vzniká v netypických podmínkách. „Je nemožné udržovat neustálou komunikaci a iteraci mezi týmy, tak jak jsme byli dosud zvyklí. Proto potřebujeme projekt, kde mohou mít zaměstnanci větší autonomii. Role a odpovědnosti se musely přesunout, aby se zaplnily mezery po těch, kteří se přihlásili k boji nebo k poskytování humanitární pomoci. A hrozba, že zítra se někde nebo někomu může stát něco, co nás donutí se znovu drasticky přizpůsobit, znamená, že musíme být flexibilnější.“

Bližší detaily o hře, včetně přibližného data vydání, bychom se prý měli dozvědět již brzy. Každopádně je jisté, že vzhledem k tomu, že vývoj teprve započal, to jen tak nebude.