Výsledky průzkumu týkající se generace Z, tedy lidí narozených od konce 90. let až po rok 2012, zveřejnila investiční společnost Piper Sandler. Vedle různých informací, jako jsou příjmy, výdaje, příslušnost ke službám a produktům, došlo také na otázky týkající se smartphonů. A odpovědi potěší zejména značku Apple. Je samozřejmě nutné brát v potaz, že ta je na domácím americkém trhu dlouhodobě populárnější než jinde ve světě.
87 procent dotázaných mladých lidí odpovědělo, že vlastní iPhone. Stejné procento z nich pak potvrdilo, že příští smartphone, který si pořídí, bude znovu iPhone. Tato informace může být poměrně vážným budíčkem pro androidí konkurenci, která má zjevně u amerických teenagerů jen velice nízkou oblíbenost.
To potvrzuje i nedávná informace ohledně chování mladých uživatelů iPhonu, kteří nelichotivě nahlížejí na majitele androidů. Ti jsou totiž třeba v textové konverzaci poznatelní, jelikož jim iPhone přiděluje odlišnou barvu textových bublin. Zašlo to dokonce tak daleko, že jsou majitelé androidů šikanováni a za vlastní zařízení se stydí. Zástupci systému Android dokonce už veřejně vyzývají Apple k tomu, aby od „segregace textovek“ upustil.
Vedle příslušnosti ke smartphonům od Applu se ještě teenageři přiznali, že 72 procent z nich vlastní také sluchátka AirPods. Na svých smartphonech pak také již nejčastěji používají sociální síť TikTok (33 procent), která poprvé předehnala Snapchat (31 procent). Instagram si oblíbilo 22 procent dotázaných.
Výsledky průzkumu poukazují na to, že androidí konkurence má stále poměrně velké stigma mezi mladými uživateli. Vedle toho jsou mladí uživatelé daleko více investováni do platformy od Applu, která nabízí i unikátní služby, příslušenství a provázanost s dalšími zařízeními této značky. Za tím androidy stále trochu zaostávají.
Piper Sandler vyzpovídal celkem 7 100 teenagerů s průměrným věkem 16,2 let. Pocházejí z celkem 44 amerických států a z různých příjmových vrstev.