Podle analytické společnosti Counterpoint si Apple udržel v prvním čtvrtletí letošního roku na trhu ve Spojených státech více než poloviční podíl. Konkrétně držel 52 procent trhu, stejně jako za stejnou dobu v loňském roce.
Rostl Samsung, který si oproti stejnému loňskému období polepšil z 27procentního tržního podílu na 31 procent. A to přesto, že celkově prodej smartphonů se systémem Android pod cenou 300 dolarů (7 000 korun bez daně) poklesl.
Analytici to vysvětlují, že přišel správný čas pro výměnu starších modelů od Samsungu za nové. Podle jiných dat se Samsungu, jako jednomu z prvních, povedla sázka na umělou inteligenci, která se ukázala jako dobrý prodejní tahák.
Povyrostly také prodeje Motoroly, která může být řadou Američanů považována stále za domácí značku, i když je vlastněna čínským Lenovem. V každém případě solidní nabídka Motoroly znamenala růst tržního podílu z osmi na devět procent.
Data překvapivě ukazují klesající prodejní křivku smartphonů Pixel od Googlu. Loni měly v prvním čtvrtletí tržní podíl dvě procenta, nyní se smrskl pod tuto hodnotu. Counterpoint ale neuvádí přesná čísla prodaných smartphonů.
Podobně si vede i čínské TCL, které mělo loni rovněž dvouprocentní podíl na americkém trhu. Letos však stejně jako Googlu jejich tržní podíl poklesl. TCL je v USA silný se svými levnými smartphony Alcatel, prodávanými u operátorů.
Americký trh je dost specifický. Chybí na něm telefony velké části čínských značek, kterým jinak v Evropě patří 25 až 30 procent trhu. Důvodem jsou budˇpřímé sankce na Huawei či další restrikce telekomunikačního byznysu. Nebo všeobecně neochota čínských značek výrazněji investovat do amerického trhu.