Transakce mezi CME a RTL Group Central&Eastern Europe podléhá obvyklým regulatorním procesům včetně schválení chorvatským antimonopolním úřadem (AZTN) a tamní agenturou pro elektronická media (AEM). Uzavření transakce se očekává během prvního pololetí roku 2022.
CME v současnosti vlastní a provozuje středoevropskou platformu pro distribuci placeného videa na vyžádání Voyo a také komerční televize v Bulharsku, České republice, Rumunsku, Slovensku a Slovinsku.
„Jako součást skupiny PPF jsme vždy připraveni realizovat zajímavé investiční nápady s cílem dosáhnout růstu hodnoty. Adriatický region nabízí výjimečné příležitosti a má značný potenciál růstu. Již zde provozujeme velmi úspěšnou televizní společnost ProPlus. Jsem přesvědčený, že obě aktiva v sousedních zemích tohoto regionu mohou dobře fungovat vedle sebe. Stejně jako na ostatních trzích se i v Chorvatsku zaměříme na digitalizaci, lokální televizní obsah a tvorbu názorově vyváženého a kvalitního zpravodajství,“ uvedl Didier Stoessel, CEO CME pro Českou republiku, Rumunsko, Slovensko a Slovinsko.
Skupina PPF má novou značku. Zastřeší její mobilní aktivity na východě |
Podle ředitelky televizní distribuční firmy Axocom Eriky Luzsiczy dává pro tak velké hráče jako PPF podobné spojení smysl. „Upevňují tím svoji pozici ve střední a východní Evropě a navíc nakupují stabilní a zavedenou značku. Je pravděpodobné, že pokud se objeví další podobná příležitost, tak ji využijí. Nabízí se tu výhodný synergický efekt v rámci nakupování a tvorby obsahu. Navíc pokud chce PPF potažmo vybudovat silný streamovací kanál v podobě Voyo, bude potřebovat rychle růst v počtu předplatitelů. A tyto akvizice ji tudíž nabízí slušný prostor k dalšímu posílení a rozšíření streamovací služby,“ řekla.
CME, pod kterou patří v tuzemsku televizní skupina Nova, je součástí PPF od roku 2020. Patří mezi největší mediální společnosti ve střední a východní Evropě. Vysílá 33 televizních stanic, včetně zpoplatněných, které jsou dostupné až 45 milionům diváků.
Chorvatská RTL vysílá od dubna 2004, divákům pozemního vysílání nabízí v zemi dva programy všeobecného zaměření a vedle nich kanál RTL Kockica určený dětem. Podle měření sledovanosti za prosinec 2021 byl hlavní program RTL na třetím místě s 12,7 procenta diváků za veřejnoprávní HRT1 (15,7 procenta) a soukromou Novou (13,2 procenta není spojena se stejnojmennou českou stanicí).
Celkový podíl skupiny RTL na chorvatském televizním trhu se pohybuje kolem 20 procent. Součástí nabídky RTL je i několik chorvatských internetových portálů a také specializované televizní programy šířené po satelitu nebo prostřednictvím IPTV.
Skupina PPF podniká ve 25 zemích. Investuje do finančních služeb, telekomunikací, médií,biotechnologií, nemovitostí či strojírenství. PPF působí v Evropě, Asii a Severní Americe. PPF vlastní aktiva ve výši 40,3 miliardy eur a zaměstnává celosvětově 80 tisíc lidí.