Japonská automobilka Toyota oznámila, že reklamy související s olympiádou v Tokiu nebude v Japonsku vysílat. Prezident společnosti Akio Tojod se nezúčastní ani zahajovacího ceremoniálu olympijských her. Toyota přitom patří mezi hlavní sponzory sportovní události. Nechce si však poškodit svou image.
Toyota se na olympiádě stáhne do ústraní, obává se o image kvůli koronaviru |
„Je pravda, že Toyota se slavnostního zahájení nezúčastní, rozhodlo se tak na základě různých faktorů, například kvůli toho, že na olympiádě nebudou přítomni diváci,“ uvedla mluvčí Toyoty.
Podobně však reagují i jiné japonské firmy, například telekomunikační společnost NTT a elektroničtí giganti Fujitsu a NEC. Jejich zástupci si slavnostní ceremoniál rovněž nechají ujít.
Olympiáda bude zahájena v pátek za speciálních podmínek, na žádné sportoviště v hlavním městě nebudou moci diváci. V Tokiu nyní platí výjimečný stav a reakce místních obyvatel na událost jsou smíšené, japonská veřejnost se obává dalšího šíření koronaviru.
Čtyři dny před zahájením olympiády v Tokiu vyjádřilo 68 procent respondentů v anketě místních novin Asahi pochybnosti o schopnosti organizátorů olympiády kontrolovat šíření infekce, 55 procent uvedlo, že jsou proti zahájení olympijských her, informovala agentura Reuters.